تماس ها    صفحه اصلی    نفت    بحران خوزستان    گاز    پالایش و پخش    پتروشیمی    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
دوشنبه، 3 مهر 1396 - 19:52   
   
بخش بازنشستگان
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7416صفحه نخست » خبرهای مهمشنبه، 21 آذر 1388 - 15:19
/ یادداشت کاربران/
زگهواره تا گور نفتی بمان!
نفت نیوز: از برخی ادارات و شرکت های نفتی خبر می رسد عده ای از شاغلان محترم با وجود کهولت سن و گذشت 8-7 سال از موعد بازنشستگی آنها همچنان با تمدید بازنشستگی خود مشغول به کار هستند .
  

به گزارش نفت نیوز، گفته می شود بعضی از این بزرگواران علیرغم قریب به 70 سال سن هنوز حاضر به دل کندن از صنعت نفت نیستند و همچنان مثل یک جوان با نشاط مشغول به کار بوده و حقوق شاغلان را دریافت می کند.
یکی از کاربران نفت نیوز با ارسال یادداشتی ضمن اعلام این خبر نوشت: بعضی از این آقایان علیرغم کار در تهران حقوق جنوب را دریافت می کنند که کاملاً غیر قانونی است.
وی می افزاید: آیا اشتغال بازنشسته ها در شرکت های متن ، نفت خزر ، نیکو و یا دیگر شرکت های دولتی به هر طریق ممکن با روح قانون منافات ندارد؟!
آیا این کار مانع جذب جوانان تازه نفس ، تحصیلکرده و جویای کار نیست؟!
این منبع موثق مصادیقی از این شاغلان را در اختیار نفت نیوز قرار داد که ما بخاطر رعایت شان آنها از ذکر نام شان خودداری می کنیم.
وی یادداشت خود را با جمله " پناه بر خدا " خاتمه داد.
انتهای پیام

   
  

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 81 نظر (فعال: 67 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 14)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
   | 1388/9/21 - 15:30 |     83     2    
جانا سخن از زبان ما می گویی .

   | 1388/9/21 - 15:42 |     61     1    
پاسخ: با سلام

در شرکت نفت و گاز پارس بسیاری از این اقایان وجوددارند. آقایان برای اینکه به این عمل وجهه قانونی بدهد عده ای از اینها را دستور داده با شرکت OIEC ایک و یا ایدرو و یا IOEC تاسیسات دریائی قرارداد ببندند و بعد یکی از میزهای شرکت نفت و گاز پارس را اشغال کرده اند....

   | 1388/9/21 - 15:50 |     55     1    
پاسخ: ضمن تایید این مطب وتاکید بر ضرورت اجرای حذف امکان استفاده از بازنشتگان به استحضار میرساند ازاین بدتر اینکه در بعصی از شرکتهااز بازنشتگان سایر سازمانها نیز انهم در سطوح بالا استفاده شده است ...
   | 1388/9/21 - 23:53 |     16     0    
پاسخ: در پالایشگاه فجر جم هم با لطف مدیر عامل این قضیه باب شده بامید اینکه سال آینده هم برای خودش تمدید کنن.
   | 1388/9/22 - 04:04 |     8     4    
پاسخ: جالبه

این پیر مردها اگر مثل بعضی از جوونهای مجتمع گاز پارس جنوبی از کمک های مردمی استفاده میکردن دیگه هیچ نیازی نداشتن بعد از بازنشستگی با سن بالای 60 سال هم بیان از ساعت 6 صبح تا 7 عصر کارت بزنن و بعدش هم مثل آقای ظهوریان خدا بیامرز از پالایشگاه مستقیم به بیمارستان به علت سرطان ریه و بعدش هم انا لله و انا علیه راجعون!

اگر کسی سالم زندگی کند با این مخارج تازه موقع بازنشستگی باید سه 4 تا کار داشته باشه تا از عهده دانشگاه و ازدواج بچه هاش در بیاد و سرافکنده هم نباشه . شاید هم راهی باشه که کمتر توی خونه جلو زن بچه اش خجالت بکشه .

|    | 1388/9/22 - 14:38 |     8     0    
پاسخ: در شرکت تازه تاسیس خدمات غیر صنعتی گاز جم هم عداه ای بازنشسته را با رابطه جهت انجام امور رفاهی و ورزشی با حقوق بالا به اسم متخصص جذب کرده اند .

   | 1388/9/21 - 15:38 |     117     4    
در عوض متاسفانه در پارس جنوبی افراد کارآمدی با 25 تا 28 سال سابقه کار در خواست بازنشستگی داده اند !

از همینجا از آقای وزیر میخواهم که به بررسی علل تقاضای ایشان بپردازد و نگذارد افراد کارآمد و متعهد به نا به دلایل غیر شخصی تقاضای بازنشستگی دهند.
متاسفانه طی یک سال اخیر به قدری جو در مجتمع گاز پارس جنوبی سنگین و افرادی که تفاوت شالیزار را از توربین نمیدانند و فکر میکنند که صنعت را با چوبدستی سنتی میتوان اداره کرد با توطئه چینی حاکم شده اند و جا را برای افراد متعهد و مومن که سوابق آنها چه در عرصه صنعت و چه در عرصه جنگ و انقلاب روشن است تنگ نموده اند.
جناب وزیر حد اقل خواهشمندم که دستور بررسی درخواست بازنشستگی آقای ب را صادر و از خروج چنین فرد شایسته ای از سازمان جلوگیری نمایید.


   | 1388/9/21 - 23:33 |     66     0    
پاسخ: حالا که یک نفر هم می خواد بازنشسته بشه نمیزارید؟از یه طرف میگید چرا تشریف نمیبرن و بازنشسته بشن از طرف میگید چرا دارن بازنشسته میشن ! خوب بنده خدا اگه آقای ب برگرده که خیلیا باید برن.
   | 1388/9/22 - 00:13 |     13     0    
پاسخ: امیدوارم رفتن از پارس جنوبی تنها به آقای ب ختم شود. متاسفانه برخوردهای مغرضانه باعث دلسردی و رنجش خاطر بسیاری از تلاشگران در این شرکت شده است. خداوند عاقبت این صنعت عظیم را به خیر کرده و افراد کاردان را به کار بگمارد. آمین
   | 1388/9/22 - 04:20 |     5     0    
پاسخ: حال رفتن افراد به کنار
چه به سر مردم بیچاره در زمستان میاید .
مردم چه گناهی دارند که این افراد میخواهند همه چیز را به بحران بکشند تا بعد بهانه ای برای ترک تشریفات داشته باشند و با منافع مالی بدست آمده به مقاصد خود برسند ؟
مگر جریان فیلتر ها نیست که با وجود وندور داخلی ترک تشریفات از دلال خریدند و 80 میلیون تومان ناقابل را در اولین گام خسارت ! زدند

   | 1388/9/22 - 14:41 |     6     0    
پاسخ: اخه مشکل اینجاست هرکی با آقای (ب) همکاری داشته بردن گوشه ی یک دفتر نشوندن به پاس خدماتشون هر کسی رو هم که آقای (ب) به عنوان بی کفایتی کنار گذاشته بودن تا اوضاع پالایشگاه کمی سرو سامون بگیره با حکم جدید اومده تو جایگاه بالاتر . این آقایون نمیدونن اینا مثل خودشون به بیکاری و پشت میز نشینی عادت ندارن ؟ اینا مدیران و سرپرستای عملیاتی هستند نه ستادی . پارس جنوبیم ستاد نیست پالایشگاهه! واقعا این باندبازیهاست که بیت المال و به فنا میده . همکارای محترم پارس جنوبی لطفا در جوابیه یک کامنت جدید باز کنید چون به علت افزایش حجم ، نفت نیوز لطف میکنه جوابیه ها رو بر میداره که اینجوری نظراتتون به آراء گذاشته نمیشه .نفت نیوز جان سو ساری!

   | 1388/9/21 - 15:43 |     55     2    
حرص ، طمع این است دل بکن / همچو آدما را وقتی در قبر می گذارن باید یک چشمشان را باز نگه دارند یعنی هنوز چشمش دنبال دنیا است فرصت را به جوانان بدهند بازنشستگی یعنی جا را به دیگران دادن نه اینکه هرچه کار هست دست پیرمردا است جوانان می خواهند استعدادهایشان را شکوفا کنند زندگی کنند این همه آنها خوردن بس نیست...

   | 1388/9/21 - 15:57 |     21     20    
خوب که چه ؟ می خواین نان ما را آجر کنید ؟ ببین من یک جوان متخصص و متعهد در منزل دارم بهتر است او آسایش و آرامش داشته باشدبلخره باباش که نمرده؟ هیچ نفوذی هم نداره ، قدرت ماندن دارم پس میمانم کجا برم ؟دنیا محل بده بستان خودت که میدونی در و ببندن از پنجره با هزاران توجیه وکیل و مدیر وارد میشویم بالاخره مقررات تبصره داره یا نه؟

   | 1388/9/22 - 05:12 |     1     1    
پاسخ: طرز فکر امثال شماست که اوضاع اینگونه است. اگر یکبار متنی که نوشته اید میخواندید امکان نداشت آن را بفرستید
   | 1388/9/22 - 17:32 |     0     1    
پاسخ: به نظر متن پخته ای است و تمثیل چوب دو سر طلاست به خاطر همین تقریبارای مخالف و موافق یکسان است جنگ بازنشسته و شاغل

   | 1388/9/21 - 16:28 |     29     5    
من یک باز نشسته نفت هستم که قبل و بعد از باز نشستگی پیشنهاد کار زیادی از طرف شرکتهای خصوصی به من می شد و پس از باز نشستگی(بدون تمدید) یک روز هم بیکار نبودم و در آمدم از زمانی که در نفت بودم بیشتر شده است و اگر زود تر بازنشسته می شدم به نفعم بود، ولی در همان زمان افرادی که کارایی نداشتند تمدید خدمت می شدند که باعث تعجب و ناراحتی افراد منتظر ارتقا ء میشد در صورتیکه متخصصینی که بجایی وصل نبودند و فقط کار می کردند باز نشسته میشدند !!! بنا براین ماندن افراد با تخصص های خاص ( حد اقل برای آ موزش) مفید است ولی سایرین ماندنشان مضر است ، ضمنا هر کسی با این استدلال مخالف است دلایل خود را بنویسد

|    | 1388/9/21 - 23:20 |     9     4    
پاسخ: اساساً نظر شما اشکال دارد! چرا بایستی یک نفر بعد از 30 یا 35 سال خدمت و 60 سال سن و خرج انرژی و نیروی جوانی خواهان بیشتری برای کارمندی داشته باشد؟ غیر از اینکه جناب عالی اولاً دیر به کارآیی رسیده اید و اینکه نتوانستید و یا نخواسته اید به اندازه کافی نیروی متخصص در کنارتان تربیت کنید؟ یا اینکه تازه یاد گرفته اید که رانت خودتون رو پیدا کنید و آنرا تقویت کنید؟
   | 1388/9/22 - 16:19 |     1     0    
پاسخ: بنظر میرسد شما از شرایط موجود در شرکتها درک قابل قبولی ندارید و چشم بسته اظهار نظر میکنید ،حتما اطلاع دارید پس از انقلاب سالها کسی را استخدام نکردند و یکی از عوامل مشکل نیروی انسانی فعلی است ، دیگر اینکه برخی تخصص ها خارج از نفت وجود ندارد و یا خیلی کمتر از نیاز بازار کار است و اینکه برای شغل کارمندی در بخش خصوصی نیازی به رانت نیست اگر کار بلد باشی استخدام میشوی ضمنا من از جمله افرادی بودم که موضوعات مرتبط با تخصص و شغلم را تدریس می کردم و از جزوات من هنوز برخی از کارکنان استفاده میکنند ، با پوزش چون موضوع را شخصی کردید ناچار به پاسخگویی شدم

|    | 1388/9/21 - 16:37 |     9     9    
اگر بازنشستگان مایل به ادامه کار هستند بایددلایل ان را جویا شد. فکر نمیکنید نیاز مالی ان هم پس از یک عمر کار سخت کردن یکی از دلایل ان باشد ؟ شاید هم پستی دارند و فکر میکنند هیچکس دیگه نمیتونه اون وظایف را انجام بده و نمیخواهند مردم را از نعمت وجودشان محروم کنند !!!! پس اجازه بدیم هر کی میخواهد بمونه و هر کی تجربه ای داره و هنوز اندک نیرو و انگیزه کار آزاد داره بره و دست به کارآفرینی بزنه. صنعت تعمیر و نگهداشت و بهره برداری با تکنولوژی و تجهیزات و مواد وارداتی هم که ابتکار انچنانی نمیخواهد !

   | 1388/9/21 - 16:54 |     12     0    
پاسخ: چرا اتفاقا در خیلی از موارد نیاز مالی این عزیزان را راغب به کار مکند ولی وجدانا چند نفر از نیازمندان را به کار دعوت میکنند مطمین باش نود در صد اینهایی که الان سر کارند درحال ....
   | 1388/9/21 - 17:50 |     12     0    
پاسخ: در شرکت پالایش و پخش اکثر بازنشسته های دعوت به کار جز مدیران و پایه حقوق 5/1 میلیون به بالا هستند و تقریبا هیچ کارایی ندارند فقط بخاطر در امد پایین!!!! دعوت به کار شدند مثل اقای ز

   | 1388/9/21 - 16:39 |     23     3    
بنام خدا

بنظر میرسد قبل از هر چیز میبایست بررسی شود چرا اکثرا نیروهای کارامد متقاضی بازنشستگی اند ودر عوض با توجه به خبر اول نفت نیوز عده ای علیرغم ورود به سن بازنشستگی به تمدید ان اقدام مینمایند...
تحقیق در این خصوص اطلاعات جالبی بدست خواهد که حتما برای دست اندرکاران خوشایند نخواهد بود ضمن اینکه اگر بدانیم زمانی اشتغال دراین صنعت چه افتخاری بهمراه داشت وترک ان با افسردگی توامان بود وحال در صورت اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد با صف طویلی ازمتقاضیان کارامدی مواجه ایم که بنا به روایتی متخصصینش را کشورهای همسایه به چند برابر خریدارند!امیدوارم با این تحقیق دوستان متوجه شوند چرا این طرح در صنعت نفت اجرا نمیگردد؟

   | 1388/9/21 - 17:02 |     10     0    
پاسخ: نفت نیوز عزیز شما که همه این نظر را سانسور کردی !حداقل دست اندر کاران مدیریت منابع انسانی که متولی حل این معظلند را سانسور نمیکردی!
   | 1388/9/21 - 17:10 |     15     3    
پاسخ: البته بعضی از این عزیزان که در صف هستند کارامد نیستند ولی برحی از اینها سوراخ دعا را پیدا کرده اند و به این صورت است ابتدا بازنشست می شوند سپس از طریق روابطی که دارند با شرکتهای طرف قرارداد شرکت نفت وگاز پارس مثل شرکتهای OIEC IOEC , و ایدرو قرار داد کلان مالی می بنندد با ایتفاده از توصیه های مدیریت شرکت کار فرما . اگر من هم باشم در صف باز نشستگی می رفتم هم از آخر و هم از توبره منتهی توبره 6 براب آخر.

   | 1388/9/21 - 17:21 |     17     1    
اینم یکی از 6 نظر یکی از بانوان محترم خطاب به وزیر محترم نفت منتشر شده در سایت نفت نیوز عامل گهواره تا ....2 – سنوات خدمت پرسنل نفت بسیار زیاد می باشد (تا سن 60 سالگی ) و عملا با توجه به مورد ذکر شده قبلی باعث از کار افتادگی کامل پرسنل پس از بازنشستگی می گردد بطوریکه در میان افرادی که بصورت قانونی و در موعد مقرر بازنشست می گردند به ندرت می توان افرادی را که از سلامت کامل برخوردار باشند را مشاهده نمود تا آنجا که بسیاری از افراد و پرسنل نفت عملا از کار افتاده می باشند لیکن همچنان به انجام وظیفه مشغول می باشند.


   | 1388/9/21 - 17:29 |     27     1    
معروف ترین این بازنشستگان آقای "م" معاون ... در امور ... و رئیس هیات مدیره شرکت ...می باشد. ایشان با 66 سال سن 6 سال است که هر ساله اشتغال به کار ایشان تمدید می شود. لازم به ذکر است چون ایشان با مدرک دیپلم به استخدام شرکت نفت درآمده است خود حدس بزنید سابقه کاری ایشان را (حداقل 46 سال) و حدس بزنید دریافتی ایشان را (؟؟؟؟؟).

فقط در سمت رئیس هیات مدیره شرکت ...عملکرد بسیار بسیار نامناسب ایشان از نظرسنجی سایت نفت نیوز پیدا است.
به نظر شما ایشان مهره مار ندارند؟

   | 1388/9/21 - 17:44 |     26     0    
باسلام جناب آقای وزیر محترم نفت بنده که خود وهمسرم شرکتی هستیم وسه فرزند پسر تحصیل کرده وبیکار داریم آیا حق ما نیست که حداقل یکی از فرزندانم سرکارباشند یا اون فرد ارتشی که 10 سال پیش بازنشسته شده باید در این صنعت جای یک جوان تحصیلکرده را بگیرید متاسفانه در جنوب پارتی حرف اول را می زند. باتشکر

   | 1388/9/21 - 17:59 |     14     0    
بقول استاد سخن سعدی

چشم تنگ مرد دنیا بین را یا قناعت پر کند یا خاک گور


   | 1388/9/21 - 17:59 |     14     0    
الحق که این کلام نفت نیوز واقعا درست است

   | 1388/9/21 - 18:30 |     7     8    
با عرض سلام وادب واحترام اولا این فرد نوشته که 70 ساله مثل یک جوان با نشاط مشغول بکار میباشد جای بسی خوشحالی است و باید باینگونه افراد تبریک گفت و از تجارب انها در این صنعت نفت استفاده برد و این نشانه ای از علاقه باین اب و خاک است زیرا این افراد میتوانند در سایر کشورها در صنایع نفت و گاز مشغول شوند ضمنا در اختیار داشتن نام اینگونه افراد با روح قانون و شرع منافات دارد و این فرد چگونه به نام این افراد دسترسی پیدا کرده است لذا مطلب قابل پیگیری است

   | 1388/9/21 - 18:38 |     16     1    
سلام
حداقل وقتی نظام هماهنگی پرداخت حقوق اجرا میشود باید بازنشستگی آن هم از یک جا تبعیت کند.تا کی یک بام ودو هوا؟

|    | 1388/9/21 - 19:43 |     30     1    
من خود م حدود سی سال سابقه خدمت در شرکت نفت دارم با کوله باری از تجربیات و تخصص فنی و دارای مدرک کارشناسی از همه همکاران و دوستانم خواهشمندم فضا را برای جوانان عزیز کشور آزاد کنیم و به بهانه داشتن تجربه و تخصص موانع را از سر راه فرزندانم برداریم ؛با افتخار و خوشحالی و سربلندی از قانون خدمات کشوری و به تبع آن مقررات بازنشستگی پیروی کرده و عرصه را برای اداره کنندگان آیندکشور خراب نکنیم درضمن تکنولوژی امروز که با سرعت خیلی زیاد در حال دگرگونیست زیاد به تجربیات گذشته وابسته نیست بنابراین با یک یا علی گفتن و دل کندن از مادیات دنیوی این چند روز آخر را با وجدان راحت سپری کنیم .

   | 1388/9/21 - 20:59 |     15     1    
با سلام
.... خبر موثق است که بعد از نظر سنجی سایت نفت نیوز در خصوص عملکرد شرکت...؛ این آقا دستور شکایت از مدیر مسئول این سایت را داده اند ، ایشان فکر می کنند همه باید وامدار این آقا باشند ، هر چند فشار به این سایت باعث تعطیلی نظر سنجی شد ولی باز خدا بیامرزد پدر برو بچه های نفت نیوز را که توانستند تا حدودی مقاومت کنند .

   | 1388/9/22 - 00:57 |     1     0    
پاسخ: خدایش کجائی حرف اینجانب تهمت و افترائ بود که آن را سانسور کردید ، شما هم دارید مثل برخی از سایتهای دیگر عمل می کنید ، لطفآ یکبار دیگر نامه اینجانب را مجددآ مطالعه فرمائید هر جایش که تهمت و افتراء و دروغ بود را حذف نمائید .

   | 1388/9/21 - 21:23 |     14     2    
با سلام

شرکت حفاری شمال نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که از این نوع افراد در آن زیاد می باشند و با اینکه دو دهه از بازنشستگی آنها نیز می گذرد باز با حقوقهای ...میلیونی مشغول کار کردن هستند. لطفا به فکر جوانان تحصیلکرده و بی کار این مملکت باشید... 

   | 1388/9/21 - 21:52 |     14     1    
پاسخ: گل گفتی بابا؛

ولی این حرفها به جایی نمی رسه وقتی هر کدام از آقایان به بالاها وصلند ما جوانها نسل فنا شده هستیم. این جا جای ماندن نیست واقعا


   | 1388/9/21 - 21:28 |     3     3    
باسلام، شرایط برای پیمانکاری ها نیز بسیار سخت است. برای مثال کارشناسان روابط عمومی این وزارت خانه با مدارک مرتبط و با ماموریت های سنگین و مداوم به مناطق نفت خیز از حداقل حقوق و مزایا برخوردار هستند. این در حالی بود که بیشتر آن ها سال هاست که بدون داشتن حتی بیمه کاری مشغول به کار بودند. دستشان درد نکند آقای مبارکیان در اداره کل روابط عمومی که شرایط کارکنان این اداره را به بهانه بیمه از قبل هم بدتر کردند.

   | 1388/9/21 - 21:43 |     13     1    
سلام بر نفت نیوزیان
کاملا موافقم. برخی از ایشان به هیچ وجه اجازه رشد به نیروهای جوان نمی دهند.
چشم تنگ مرد دنیا بین را
یا قناعت پر کند یا خاک گور


   | 1388/9/21 - 21:50 |     9     1    
«درویش و غنی، بنده این خاک درند
وآنان‌که غنی‌ترند، محتاج‌ترند»

   | 1388/9/21 - 21:50 |     12     2    
لطفا از آن آقایی که خبر تاسیس دفتر نفت ایران و بولیوی را دادند بپرسید که چند سال دارد و چند سال سابقه کار در صنعت نفت.

   | 1388/9/21 - 21:52 |     11     0    
با سلام
«تنور شکم دم به‌دم تافتن
مصیبت بود روز نایافتن»

   | 1388/9/21 - 22:04 |     13     0    
پیامبر (ص) که می‌فرمایند: ‌« اگر انسان دو دره‌ی پر از طلا داشته باشد، به دنبال دره‌ی سومی هم خواهد بود.» و این نشان می‌دهد که طمع انسان با هیچ چیز برآورده نمی‌گردد. مگر با خاک یا قناعت

   | 1388/9/21 - 22:09 |     53     3    
نفت نیوز اقلا به وزیر محترم نفت بگو تو اقلا مصوبه دولت در خصوص بازنشستگی کارکنان دارای 25 سال سابقه را در وزارت نفت اجرایی کن .

   | 1388/9/21 - 23:49 |     7     0    
پاسخ: به درستی که مدیریت منابع انسانی میبایست ضامن اجرای صحیح مقررات وقوانین در سازمان باشد استفاده از کارکنان بازنشسته هم دارای مقررات خاص خود است در این مقررات بدون شک برخورداری سازمان از کارکنان متخصص در مشاغلی که بهر دلیلی امکان جایگزینی فراهم نشده یا اینکه فرد متخصص از انچنان توانمندی برخوردار است که استفاده از ایشان را اجتناب نا پذیر نموده بلامانع است ودراین صورت قطعا این تعداد انقدر اندک خواهند بود که هیچ گونه اعتراضی را هم به دنبال نخواهد داشت اما انچه موجب اعتراض عمومی است بکارگیری تعداد بسیار زیاد بازنشستگانی است که فاقد شرایط بالا هستند واغلب هم خارج از ضوابط و مقررات مربوطه یعنی از طیق قرارداد هایی با شرکتهای پیمانکاری اتصال وارتباط خود را برقرار نموده اند فی اواقع با تخلف مشغول بکار شده اند کسی که بمیل شخصی خودش را بازنشسته کرده و از فردای همان روز هم از طروق یاد شده بکار ادامه داده است طبیعی است اقدام خلاف صورت گرفته است در این جاست که مدیریت منابع انسانی نفت مباید به وظیفیه ذاتی خود عمل نماید
   | 1388/9/22 - 03:15 |     5     0    
پاسخ: با سلام. دقیقا در ست است. جناب آقای وزیر چرا باید در نفت ساعت کاری و سن بازنشستگی با دیگر ادارات فرق کنه؟ به خدا آنهائی که این قانون را از اول وضع کردند کسانی بودند که نمی خواستند در آمدهای نجومی را ول کنند و بروند توی خانه بنشینند و با اجرای این قانون فکر از بین رفتن افراد سالم و صالح نبودند. آقای وزیر بخدا هم ساعت کاری و هم سن بازنشستگی در وزارت نفت بسیار بالاست و باید یک مرد پیدا بشود که این قانون غیر اصولی را بردارد. جناب آقای وزیر خانواده بزرگ نفت با تمام وجود شما و خانواده محترمتان را دعا میکنند اگر که این قانون بازنشستگی و ساعت زیاد کاری آن را تعدیل کنید. زمانیکه به وزارت نفت آمدید خیلی از آقایان ناخشنود بودند چون میدانستند جنس شما با جنس آنها متفاوت است و منتظر بودند که شما نتوانید اداره کنید تا بوق و کرنا دست بگیرند و زمام امور بدست خودشانی ها بیفتد اما حرکت های اصولی و تغییرات درست و به جای شما که حکایت از دانش مدیریتی و پاکی شما داشته و دارد مثل آتشی بود در دل آنهائی که بیش همه کارکنان نفت برای 20 نسل بعدشان هم از نفت برده و خورده اند ومثل نور خورشید بر دل سایه زده و یخ زده پرسنل صدیق وزارت نفت تابید و همه را دلگرم کرد. بیائید و این نور امیدی را که در دل کارکنان این وزارتخانه برافروختید نگذارید که خاموش بشود. باشد که خداوند همیشه بر روح بزرگ شما نور الهی بتاباند. ما دوستتان داریم و شما هم اکنون جایگاهی در دل کارکنان دارید که هیچ وزیری تا بحال نداشته و بعید به نظر میرسد که منبعد هم داشته باشد. سایه مهر علی(ع) بر سر شما باشد. انشاا...

   | 1388/9/21 - 22:29 |     12     0    
فکر کنم این مسئله در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران شامل بعضی مدیران می شود  اما به دلایل پشت پرده با وجود گذر از سن بازنشستگی و...، اما هنوز از جاشون تکون نمیخورن . امیدوارم آقایان نفت نیوز دست از سانسور نظرات کاربران محترم بردارند و اجازه ی انتشار نظارت اینچنینی را فراهم نمایند...

|    | 1388/9/21 - 23:38 |     12     0    
در مورد بکارگیری نیروهای بازنشسته یک نکته جالب اینکه:
نیروهای که تخصص و کارائی دارند پس از بازنشستگی جذب صدها شرکت خصوصی میشوند و بقول خودشان چند برابر زمانی که در نفت بودند درآمد دارند و از خدا میخواهند زودتر بازنشسته شوند. ... اما نیروهای که هیچ تخصص و کارائی ندارند اولا به هزار در و دیوار میزنند تا چند روزی بیشتر درنفت باقی بمانند و پس از اینکه به زور !! بازنشسته میشوند نیز تحت عنوان نیروی پیمانکار .... دوباره سر کار خودشان حاضر و هم حقوق بازنشستگی میگیرند و هم حقوق پیمانکاری. ظاهرا در این مملکت قحط الرجال است و این همه جوان تحصیل کرده پر انرژی و با انگیزه نمیتوانند کارهای روتین و تکراری این آقایان را انجام دهند.


   | 1388/9/22 - 04:41 |     2     0    
پاسخ: البته در پالایشگاه آبادان هم از این دست افراد وجود دارند به امید اینکه امتیازی اضافه بگیرند ویا خودرو را عزیز دوردانه جلوه دهند اما واقعیت غیر از این است و حتی برای دیگران هم آینه عبرت نمیشوند چون همه ما تا هستیم نه میبینم و نه میشنویم اما همینکه موسم بازنشستگی میرسد تازه شاید یادمان بیاید که چه کردیم

   | 1388/9/21 - 23:43 |     11     0    
ببینیم آیا وزیر جدید محترم می تواند نسبت به حل این معضل صنعت نفت اقدام نماید یا نه؟
مگر یک انسان چقدر توانایی بدنی در عین حال داشتن تجربه دارد که پس از 60 سال سن همچنان در صنعت پر مشقتی همچون نفت ادامه فعالیت دهد؟

   | 1388/9/22 - 00:12 |     10     0    
با تشکر از موضوع مطرح شده .لطفآ سری هم به شرکت نفت خزر بزنید در آنجا علیرغم قانون عدم جذب بازنشستگان حداقل هفت بازنشسته مشغول به حقوق گرفتن هستند.

   | 1388/9/22 - 01:07 |     8     0    
درسازمان حراست و سایر حراستها نیز وجود دارند

   | 1388/9/22 - 01:09 |     8     0    
بهینه سازی هم جای خوبی است !

   | 1388/9/22 - 01:45 |     9     0    
طبق روال قبل وزارت نفت یکنفرازخانواده شان را جذب کنند که بایک تیر سه نشون بزنندیک جوان اضافه می شود ،کسری مادی بازنشته حل میشود شماهم قرقر نمیکنید. قانونهای نفتی راکه باتمام زوایای داشته خراب کردندمیشوداین

   | 1388/9/22 - 05:01 |     2     2    
به همان میزان که ادامه خدمت کارمندان بعداز سن 60 سالگی غیر ضرور مغایر با مقررات و مصلحت وزارت نفت می باشد، بازنشستگی کارمندان قبل از سن 60 سالگی بویژه با 25 سال سابقه خدمت نیز بر باد دادن تجربیات ارزنده این قبیل از کارمندان می باشد. ادامه حیات صنعت نفت با مقررات فعلی بازنشستگی استمرار داشته است . هر کس که کارایی ندارد اعم از دیپلمه یا لیسانس لز طریق طی تشریفات اداری قابل ترخیص و بازنشستگی بوده و کسانی که می خواهند با استفاده از تجربیات ارزنده اندوخته در صنعت نفت با استفاده از بازنشستگی قبل از موعد خدمات خود را در بخش های خصوصی با چندسن یرابر حقوق شرکت ارائه نمایند نیز می بایست تمام راه ها به جز استعفا یا اخراج از صنعت به روی آنها مسدود شود.

   | 1388/9/22 - 16:58 |     2     1    
پاسخ: صحبت بر سر اصلاح قوانین است که اخذ نظرات همکاران و بررسی کارشناسان را می طلبد به نظر بنده 30 سال سابقه بشر ط داشتن 55 سال سن کفایت میکند و اگر کسی به هر جهت خواست می تواند تا سن 60 با موافقت مدیریت مربوط ادامه خدمت دهد

   | 1388/9/22 - 05:25 |     2     2    
محیط صنعت نفت با کودکستان و دبیرستان و دانشگاه متفاوت است و محل رزم و ایثار است. 16 سال در خوانده ایم و 2سال خدمت نظام رفته ایم ( مجموعا 18 سال ) بنابراین با عزم و اراده قوی می بایست 2 برابر آن یعنی 36 سال خدمت نماییم و در سن 60 سالگی باید امانت را به جوانان واگذار نموده و بازنشست شویم.
کار بعد از 60 سالگی به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد همانطور که بازنشستگی با 25 سال سابقه خدمت ( تقریبا در سن 50 یا 55 سالگی ) نیز منطقی به نظر نمی رسد.

   | 1388/9/22 - 17:12 |     3     0    
پاسخ: اشتباه می کنی عزیز 30سال سابقه بشرط 55 سال سن همانطور که آن دوست گرامی گفت بسنده می کند همه جوانب در آن رعایت شده حالا اگر کسی خیلی عاشق بود با کسب مجوز در صورت کارآیی مطلوب یا به هر دلیل دیگر تا 60 سالگی البته بدون بازنشستگی به خدمت ادامه دهد انشااله که بتواند تا 120 سالگی هم در صنعت نفت کار کند

   | 1388/9/22 - 14:14 |     4     0    
در پالایشگاه تهران هم تعداد زیادی بازنشسته وجود دارد حتی در کار خدمات و آبدارخانه ها . از آقای میرکاظمی خواهش می کنیم دستور قاطع و عاجلی بدهد نسبت به اخراج بازنشسته ها و جایگزین کردن جوان های با انگیزه .

   | 1388/9/22 - 14:30 |     6     0    
اصولا بازنشسته ها به دو دسته تقسیم میشن. اونایی که در زمان خدمت فعال ،پرتلاش و بدون چشم داشتی به پست و مقام هر کاری از دستشون بر اومد برای این مملکت کردن .یک عده هم تا شد از زیر کار در رفتن و چون حقوقه می رسید کار کردن و نکردنشون یکسان بود. این دو دسته وقتی به بازنشستگی می رسن اولی میره شرکت خصوصی و ماهی چند برابر قبل درآمد داره چون تخصص داره و پشیمون که چرا زودتر نرفته. اون یکی به در و دیوار و عالم و آدم چنگ میندازه که چون هنری نداره همون جا تمدید شه چرا که کجا بره بهتر از اونجا . میخوره میخوابه حقوقه هم میرسه . اگه تو این مدت بیکارم نبوده باشه و برای خودش روابطی دست و پا کرده باشه ابقاش با سمتی بالاتر صورت میگیره که از این دست کم نیستند. نمونش دیپلمه هایی که به پارس جنوبی کوچ کردن تا به صرف جنوب بودن سمت های فوق لیسانس نشین و کامل پر کنن . در مورد جناب اقای مهندس (ب) که دیگه نفت نیوزم ایشون و میشناسه ، ایشون یک فوق لیسانس برق بومی جنوب هستند که تا همین چند ماه قبل با لباس کار تو سایت بودن زیر آفتاب 60 درجه .توجه داشته باشین ایشون مدیر بودن . مدیری فروتن با خدا متواضع که در اطاقشون به روی هیچکس بسته نبود . با مدیر جدید اگه کار داشته باشی و گریدت 17 بی به بالا نباشه لااقل باید 1 هفته منتظر باشی. اما چی شد که الان دنبال بازنشستگی هستن این مدیر با سوادو پرتلاش؟ چون رفتن به آقای (ش) گفتن من چند ساله تعمیرات پارس جنوبی رو بدون مشکل اداره کردم حالا که TMC با نقشه عناصری مثل(ب) و (چ) از هم پاشیده بزار در کنار شما باشم و به اداره تعمیرات کمک کنم . (ش) که بسیار از ایشون و قابلیتهاش حراس داره که نکنه جای ایشون رو بگیره نه تنها قبول نمیکنه کلی اصرار که (ب) بیا برو بازنشسته شو من تو این سیستم به زیر دستای حقیرت از جمله (م) سمت میدم اما تو باید بیکار تو دفترت بشینی . (ب) بیکار بشینه؟ مگه میشه ؟1 ماه پیشم با بی حرمتی تمام ازش میخوان با اینکه هنوز مدیره دفترش و تحویل بده که بشه میتینگ روم رجال . وزیر محترم نفت جناب مهندس میرکاظمی ، از زبان چند نفر دیگه میخوایید بشنوید تا باور کنید تعمیرات پارس جنوبی از دست رفته ؟ چرا یک هیات برای بررسی نمیفرستید ؟ کدوم پالایشگاه مهمتر از پارس جنوبی میشناسید که داره 30 درصد گاز این مملکتو برای زمستون مهیا میکنه ؟ لطفا به پرونده مهندس (ب) و علت درخواست بازنشستگیش رسیدگی کنید.نفت نیوز جان قوی باش.تلاشی گستره کردیم که سانسور نشه لطفا :-)

   | 1388/9/22 - 15:06 |     5     0    
با سلام تعداد زیادی از بازنشسته ها را با توجیه اینکه تجربه بالایی دارند و صنعت به خدمات آنها نیاز دارند تمدید نموده اند در حالیکه ضمن احترام به همه آنهاهیچکس تا بحال آنها را بازخواست نکرده است که چرا شما که به ادعای خودتان مرد همه ادوار و همه فن حریف صنعت هستید یک نیرویی حداقل مثل خودتان !!!! تربیت نکرده اید!!!!! تمامیت خواهی هم حدی دارد برخی آقایان که تیتر این خبر هم بدان پرداخته فقط خواجه حاظ نمی دانست که کیست ایشان هم بحمدالله متوجه شدند که نامبرده آقای "م" می باشد و علیرغم گذشت هشت سال از بازنشستگی همچنان تمدید شده است و علیرغم کار در تهران 8 سال است حقوق جنوب می گیرد و جالبه که با نظر مساعد آقایان تصمیم به تمدید گرفته اند شاید هم تمدید کرده اند و ما خبر نداریم برخی دیگه هم .... برخی شرکتهای بزرگ بالادستی را عهده دار بوده اند اونا هم بله برخی مدیر مالی بوده اند اونا هم بله برخی هم بظاهر !!!فنی بوده اند اونا هم بله و..... آقای وزیر محترم ومعزز جناب مدیر عامل و همه دست اندرکاران این امر یعنی تمدید بازنشستگی زیاد دور نیست که بایستی در قبال پرداختهای میلیونی به این آقایان در پیشگاه عدل الهی همه آنهایی که دخیل بوده اند پاسخگو باشند از منی که این مسئله را می دانم و فریاد کشیدم تا شما بزرگان پس اتقوالله اتقوالله اتقوالله

   | 1388/9/22 - 15:26 |     0     1    
آقایان نفت نیوز من باور ندارم که شما ترسیده اید؟؟!!!

وقتی آقای "م" را معرفی کردم که بیش از 6 سال است که از بازنشستگی ایشان گذشته ، این که عیب ایشان نیست. بلکه از توانمندی ایشان است که در کار کردن برای خلق هیچ اسفندیار و سهرابی توان غلبه بر ایشان را ندارد. سابقه ایشان را هم سایت وزارت نفت سالهاست در معرض دید عموم قرار داده است....



   | 1388/9/22 - 15:48 |     3     0    
خوشبختانه حقوق بازنشستگی آنقدر هست که کفاف زندگی بازنشتگان محترم را بدهد.این عزیزان با ترک بموقع فعالیت ،مجال زندگی و امید را به جوانان جویای کار داده و چند صبای باقیمانده از عمر خود را در آرامش و آسایش زنگی کنند.

|    | 1388/9/22 - 15:57 |     2     0    
با سلام

سن بازنشستگی در تمام دنیا درحدود 20 تا 30 سال می باشد . در صنعت و کارهای سخت این سن به حدود 20 سال و کمتر هم می رسد . اما در صنعت نفت بعضا به دلیل منفعت طلبی برخی  آقایان محدودیتی برای آنها وجود ندارد و برای استفاده بیشتر از مزایایی همچون خانه سازمانی و یا اضافه کار و حق ماموریت به هر کاری برای تمدید تن در می دهند و حق نیروهای جوانتر را می گیرند . به هرحال سن بازنشستگی 30 سال برای کارهای معمولی و 20 سال برای کارهای صنعتی یک امر طبیعی و مسلم است که در کاهش هزینه های سازمان موثر است .

   | 1388/9/22 - 16:08 |     3     0    
با سلام ،توصیه میکنم نفت نیوز عزیز یک عنوان جدید برای نظرخواهی از کارکنان درخصوص بازنشستگی پیش از موعد (25سال)،عادی(30سال)ویا ادامه وضعیت فعلی بگذارد تا معلوم شود کارکنان با کدام حالت موافقند .میتوان برای تحلیل بهتر نوع مدرک وسابقه ومحل خدمت را هم سوال نمود.

|    | 1388/9/22 - 16:11 |     3     0    
بنام خدا ، من فکر می کنم با توجه به این همه جوانان بیکار و تحصیل کرده در مملکت ما از نظر شرعی تمدید بازنشستگی افراد اشکال شرعی دارد حتی برای یک روز .خدا وکیلی وجدان خود را قاضی کنید ، با رفتن یک بازنشسته یک جوان بیکار به کار گمارده می شود و مابقی ماجرا ...ازدواج و خانه و ماشین و پول . انشا ا...

   | 1388/9/22 - 16:22 |     5     0    
کلیه عرایض ورهنمودهای مجانی ارائه شده در این سایت را به دقت خوانده و اگر از جمله افراد با غیرت و جربزه دار باشند به انها توجه جدی میکنند.علت هرج ومرج در موضوع بازنشستگی کارکنان صنعت بی توجهی مدیران ومسئولین بالاخص مدیران اداری و اموزش به مصوبات هیئت محترم دولت میباشد .چون هر مدیر اداری به خود اجازه تفسیر مصوبات دولت را میدهد و همان نظر را به هیئت مدیره القائ مینماید .اعضای هیئت مدیره که عموما منتخب همان مدیران شرکت میباشند برای از نفت نیوز ممنونیم که توانسته با این تریبون حرفهای دل کارکنان را به گوش مقامات صنعت برساند . ...مثلا مصوبه بازنشستگی قبل از موعد کارکنان دولت فقط در صنعت نفت و گاز و بتروشیمی امر به اجرا نگردیده است .اقایان مصوبه را در کشوی میز بنهان و توجیه میکنند که با اعلان این مصوبه تمامی نیروهای متخصص صنعت نفت و گاز و بتروشیمی از صنعت خواهند رفت و جذب شرکتهای خارجی میگردند و کار مملکت میخوابد.حضرت عباسی اینگونه نیست چون در این کشور انقدر نیروی متخصص و فعال جوان اماده بکار و بیکار داریم که اگر یک شبه همه نیروهای صنعت را یکجا جابجا کنند باز هم نیرو خواهیم داشت .بس برویم بسمت تحول و تغییر اساسی در تفکرات حاکم در مدیریت صنعت و اجرای کامل مصوبا ت دولت . مطمئن باشید که همه مشکلات بازنشستگی از جمله شاغلین با قدمت بالای 60 سال هم حل میگردد والسلام

   | 1388/9/22 - 18:13 |     0     0    
با سلام خدمت وزیر محترم؛
شرکت بهینه سازی مصرف سوخت یک شرکت مهمی است که نقش اول را در اصلاح الگوی مصرف در کشور بر عهده دارد.
بطور قطع در راس این شرکت استراتزیک باید کسی باشد که فکر نو و مدیریت قوی داشته باشد و از تکنولوژی های نوین دنیا با خبر باشد.
برنامه براین به نظر می رسد برخی بزرگان این شرکت که سالهای متمادی بازنشستگی خود را تمدید کرده اند نمی توانند اهداف وزارت نفت را در این بخش محقق نمایند.


 
 
 
::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
پشتیبانی توسط: خبرافزار