صفحه اصلی    تماس ها    نفت    گاز    پتروشیمی    پالایش و پخش    بهینه سازی مصرف    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393 - 13:09   
  ٤ میلیارد دلار منابع اعتباری جدید در اختیار شرکت ملی نفت قرار می گیرد       
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5287یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 16:49
دکتر معظمی در گفت وگو با نفت نیوز:
اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت بسیار خطرناک و باعث فروپاشی صنعت نفت خواهد شد/ مشکل الحاق صندوق بازنشستگی نفت از طریق گفت و گو با رییس جمهور قابل حل است
نفت نیوز: کارشناس انرژی و منابع انسانی گفت: اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت در صنعت نفت باعث فروپاشی ساختار این وزارتخانه استراتژیک می شود و هویت این صنعت را از بین می برد.
  

دکتر منصور معظمی معاون سابق وزیر نفت در منابع انسانی و پژوهش در گفت و گو با خبرنگار نفت نیوز ضمن بیان این مطلب یشنهاد داد : مدیران و کارکنان صنعت نفت مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را آغاز کنند و با تبیین روش های مرسوم در دنیا، نمایندگان مجلس را برای مستثنی کردن کارکنان صنعت نفت همانند: وزارت خارجه، اطلاعات، قضات و اساتید دانشگاهی متقاعد کنند. اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت بسیار خطرناک و باعث فروپاشی صنعت نفت خواهد شد/ مشکل الحاق صندوق بازنشستگی نفت از طریق گفت و گو با رییس جمهور قابل حل است
معظمی با توجه به اهمیت وحساسیت تعامل با نیروی انسانی صنعت نفت گفت: با توجه به اینکه این صنعت به عنوان تولید کننده عمده تولید ناخالصی ملی است بایستی از این قانون مستثنی شود.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی و شهید بهشتی در خصوص اهمیت منابع انسانی در صنعت نفت تصریح کرد: باتوجه به اینکه صنعت نفت، صنعتی استراتژیک است وبیش از یک سوم تولید نا خالصی ملی را عهده دار است لذا تصمیم گیران نظام باید بپذیرند که بایسته و شایسته است که به این مولد عظیم ، نگاهی ویژه داشته باشند.
وی معتقد است : اداره صنعت نفت را بایستی در چهار چوب ساختارها و روشهایی که در دنیای صنعتی رایج است اداره کرد چرا که صنعت نفت یک اداره معمولی و غیر استرتژیک نیست.
وی افزود: با توجه به سختی شرایط کار درمناطق عملیاتی با دمای 50 درجه ورطوبت 100 درصد و محیط های جانکاه؛ در سایر کشورها و نظام های نفتی دنیا با پرداخت حقوق متناسب، سرمایه گذاری در امر تربیت مدیران کارآزموده، ایجاد فضای رشد برای نیروهای انسانی و توجه به خلاءهای منابع انسانی این صنعت را پویا و مولد نگه داشته اند.
دکتر معظمی پیش بینی کرد این قانون که یک بار پیش از این درکشور تصویب شده و نا کارآمدیهایی آن برای همگان به اثبات رسیده است و هم اکنون باردیگر با اصلاحاتی دوباره مصوب شده با توجه به شاخص های موجود احتمال موفقیت آن بسیار ضعیف است.
وی اجرای این قانون را مناسب برای وزارتخانه ها و سازمانهایی دانست که ساختار اداری دارند و گفت: در هیچ جای دنیا صنایع وبنگاه های اقتصادی خود را با قانون های پرداخت اداری و سیاست های ویژه کارکرد اداری، اداره نمی کنند.
وی پیشنهاد کرد و گفت: دولت بایستی این قانون را در یک پروسه آزمایشی (سه ساله، پنج ساله ) اجرا کند و پس از بررسی نتایج وفیدبک آن در دیگر دستگاهها در صورتیکه مثبت بودن نتیجه اجرای آن آشکار شد ، اجرای آن را در صنعت نفت بررسی نماید.

چالش های نیروهای پیمانی در صنعت نفت

معاون سابق وزیر نفت در منابع انسانی و پژوهش، در بخش دیگری از سخنانش به برخی چالش های نیروهای پیمانکاری در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت صنعت نفت و وظیفه خطیری که کارکنان این صنعت بر عهده دارند لذا هر گونه ورود باید بر اساس ضوابط و دستورالعملهای صنعت نفت باشد که اینکار در مورد اغلب نیروهای پیمانکاری صورت نگرفته است.
وی گفت : بایستی تشکیلات ، روشها ساختارهای صنعت نفت را بازنگری مجدد نماید و با یک آرایش جدید ساختار وشرایطی را فراهم کرد تا این نوع نیروها که توانایی و مهارت لازم را دارند وارد این عرصه شوند.
معظمی درخصوص ضعف های پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز صنعت نفت گفت: برغم اینکه کلیدی ترین عامل موثر در صنعت نفت ، نیروی انسانی می باشد اما متاسفانه در سالهای اخیر در امر آموزش ضمن خدمت کارکنان کمتر به محتوا پرداخته ایم و بیشتر به کمیت وافزایش آمار نفر ساعت توجه کرده ایم .
وی تاکید کرد : توجه به نیروهای تکنسین و بالا بردن سطح کیفی آموزشها از طریق برگزاری دوره هایی که منجر به اخذ مدرک تحصیلی می شود از نکات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
معظمی گفت: اولویت جذب را بایستی در پذیرش این نیروها قرار دهیم و برای نیروهای پیمانکاری در آزمونهای استخدامی سهمیه قائل شویم.

** ساختار وزارت نفت

معاون سابق وزیر نفت در منابع انسانی و پژوهش در رابطه با ساختار وزارت نفت گفت : طبق قانون، وزارت نفت، برای تعیین نقش حاکمیت در نفت که خود جزء انفال است، تشکیل شده ، حقیقتا وزارت نفت وجود واقعی ندارد؛ وزارتی است که نیروهایش از خودش نیست بلکه از شرکت های مختلف دور هم جمع شده اند وبودجه را از شرکت نفت می گیرند و درکل همه آنها وابسته به شرکت ملی نفت هستند به همین خاطر مدیران ستادی اختیارات بسیار اندکی دارند ونقش سیاست گذاری آنها ضعیف است.
معظمی توضیح داد: رابطه صف و ستاد در این وزارتخانه بسیار مخدوش است واگر هم بخواهیم وزارت نفت داشته باشیم باید وظایف مدیرعاملی با معاون وزیری را جدا کنیم .
وی گفت: ارتباط این شرکت ها با وزارتخانه را از طریق رییس هیات مدیره که وزیراست انجام می شود اما به دلیل مشغله وزیر این ارتباط ، رابطه مستحکم و پررنگی نیست.
معظمی معتقد است : با توجه به اصل 44 قانون اساسی باید بار صنعت نفت را کم کنیم و ساختار آنرا به سوی یک سازمان چابک پیش بریم اما هنوز در صنعت نفت، در برابر این واگذاری ها مقاومت وجود دارد.
وی گفت : ساختار وزارت نفت را باید به سمت تقویت نقش حاکمیت دولت در این صنعت پیش برد و یک ارتباط منطقی میان دولت، مجلس و سایر قوا برقرار کرد.

** سرمایه گذاری در صنعت نفت

معظمی دربخش دیگری از سخنانش بر ضرورت سرمایه گذاری در این صنعت تاکید کرد و گفت: افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت یک امر لازم است که اگر اینکار در زمان خاص خود به درستی انجام نشود، بایستی پاسخگوی آیندگان باشیم .
وی افزود: طبق سند چشم انداز 20 ساله ؛ باید سالانه حدود بیست و پنج میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری کرد تا به اهداف سند چشم انداز رسید .
وی معتقد است: از آنجاکه در سالهای اخیر حداکثر سرمایه گذاری در این صنعت حدود 60 درصد این مبلغ بوده است لذا برای جبران این نقیصه باید به سراغ سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های معتبر  صاحب بازار و دارای تکنولوژی جهانی رفت.
وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: این نوع مشارکت از نظر تقویت امنیت ملی نیز بسیار موثر می باشد البته هر مشارکتی را بایستی با نگاه به حفظ منافع ملی و منافع صنعت نفت در نظر گرفت .
 معظمی گفت: وقتی میزان نقدینگی کشور 171 میلیارد دلار است ، این به آن معناست که پول در کشور موجود است پس باید نقدینگی ها را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنیم.
وی مدل بانک توسعه نفت را مدلی مناسبی برای جمع آوری سرمایه ها دانست و گفت: وجود یک بانک در صنعت نفت الزامی است.
وی همچنین حضور صنعت نفت در مجامع بین المللی را از الزامات دانست و گفت: این حضور باید با مشارکت مدیران دارای کلاس جهانی باشد.

** علل ضعف صنعت نفت در بخش تکنولوژی

 معاون سابق وزیر نفت در منابع انسانی و پژوهش، در خصوص علت ضعف این صنعت در بخش پژوهش معتقد است: ازآنجا که پول داشتیم همیشه به خرید تکنولوژی اقدام کردیم و کمتر برای انتقال تکنولوژی تلاش کردیم لذا در بخش پژوهش سرمایه گذاری لازم را انجام ندادیم.
وی گفت : برغم داشتن یک سابقه 100ساله در این صنعت متاسقانه کمتر از 200 پتنت   داریم پس این نشان می دهد که تا چه میزان ما در صنعت نفت نیازمند تقویت پژوهش هستیم.
وی یکی دیگر از دلایل این ضعف را نبود متولی خاص برای امر پژوهش دانست و گفت : پژوهش در صنعت نفت تاکنون نتوانسته نیازهای واقعی این صنعت را پاسخگو باشد .
معظمی ، ساختار صنعت نفت را عملیاتی دانست و گفت: پِژوهش چنین ساختاری ندارد و در دنیا نیز در کنار واحدهای پژوهشی آکادمیک ، واحدهای پژوهشی عملیاتی بطور موازی وجود ندارند پس بایستی ما نیز به دنبال تمرکز در این بخش برویم لذا باید پژوهشگاه صنعت نفت و دانش پژوهشی را ارج نهیم و آن را ملاک کار و ارزیابی برنامه های خود قرار دهیم و به تقویت آن بپردازیم و از ایجاد واحدهای موازی پژوهشی اجتناب شود.
 
** ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

استاد دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی دربخش دیگری از سخنانش گفت: در صنعت نفت باید اولویت جذب با نیروهای تحصیل کرده در دانشگاه صنعت نفت باشد و فارغ التحصیلان این دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاههای کشور مقدم بدانیم وسرمایه گذاری در بخش دانشگاه را از طریق ورود فارق التحصیلان این دانشگاه بالفعل کنیم .

** حمایت از صنعت نفت عزم ملی می طلبد

 معظمی گفت : پیش برد صنعت نفت تنها توسط وزیر امکان پذیر نیست وبایستی تمامی ارگان های نظام از جمله دولت ، مجلس ، قوه قضاییه و نهادهای اجرایی دیگر به صنعت کمک کنند.
وی افزود: مجموعه کار نظارت را بایستی از مچ گیری جدا تلقی کنیم ، این نظارت های چند گانه و متداخل با نگاه مچ گیری باعث تضعیف روحیه ریسک پذیری مدیران صنعت نفت می شود و اینگونه برخوردها مناسب با صنعت نفتی پویا وقوی در عرصه بین الملل نیست.
وی افزود: تیترهای جنجالی علیه صنعت نفت باعث تشویش اذهان عمومی نسبت به کارکنان این صنعت استرتژیک می شود درحالیکه برخی از این موضوعات که به تیترهای جنجالی تبدیل شده اند ناشی از یک اشتباه ساده حسابداری است و با این گونه تهمتها نباید یک صنعت و یک مجموعه 90 هزار نفری را اینگونه به زیر سووال برد.
دکتر معظمی معتقد است : بازرسی و نظارت جزء الزامات می باشد اما به واقع بایستی هدف؛ تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف باشد ، حقیقتا دستگاه وزارت نفت یک دستگاه سیاسی نیست و یک دستگاه عملیاتی و تخصصی است لذا نباید با این مجموعه سیاسی برخورد شود .
این استاد دانشگاه خطاب به سیاسیون گفت : همه جای دنیا بویژه جاهایی که صنعت نفت آن در دست دولت است ، بخشی از هزینه های فرهنگی ، اجتماعی و غیره را توسط این صنعت انجام می دهند و این طبیعی است پس نباید این مسائل را بزرگنمایی وعلیه آن فضا سازی منفی شود .

انتقال صندوق از صنعت نفت به تامین اجتماعی

معاون سابق وزیر نفت در منابع انسانی و پژوهش در بخش پایانی گفت و گوی خود با نفت نیوز درباره طرح انتقال صندوق های بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی اظهار داشت: حقیقتا اینکار باعث کاهش انگیزه و افزایش نارضایتی می شود. تشکیل صندوق کارکنان بر اساس اساسنامه نفت صورت گرفته است و از آنجا که دولت باید تا آخر خرداد ماه اساسنامه جدید را به مجلس ارائه نماید لذا بنظر میرسد تا زمان تصویب اساسنامه جدید صنعت نفت باید صبر کرد. این صندوق مربوط به کارکنان است و لذا دخل و تصرف در آن باید از طریق کارکنان باشد. خلاصه نباید کاری کنیم که در ذهن کارکنان و علاقمندان به نظام ایجاد شبهه نماییم. بنظرم با صحبت و مذاکره با رئیس محترم جمهور میتوان موضوع را حل کرد.
انتهای پیام

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 295 نظر (فعال: 215 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 80)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 16:42
نظر: درود بر آقای معظمی
 4       6 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:18
پاسخ: درود بر آقای معظمی
 1       5 
* پست الکترونیکی: ffkh59@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:25
پاسخ: متاسفانه به دلیل وجود مدیران بله قربان این مشکلات در صنعت نفت وجود دارد وبرای حل انها عزم راسخ کارکنان ومدیران انها احتیاج است.
 3       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:30
پاسخ: اقای معظمی درزمان مسیولیتتان دروزارت نفت سکوت میکردید چه شده الان به فکردفاع ازکارکنان نفت افتادید .خدایی هم هست
 7       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:37
پاسخ: ایشان که معاون وزیر بوده اند هیچ وقت نگفتند وزارت نفت معنی ندارد و حقوق خوب گرفتند و حالش رو بردند حلا چی شده وزارت نفت معنی ندارد و فقط شرکت ملی نفت داریم اینها فقط منافع شخصی خود را می بینند ولاغیر مطمئن باشید این قانون به نفع ما با سابقه کار کم ودر جهت عدالت است به فرمایشات اقای دکتر توجه فرمائید ایشان از یک طرف می گویند پس از صد سال پیشرفتی در نفت نداشته ایم که بنده به عنوان کارمن با ده سال سابقه کار این رف را تائید می کنم ولی از طرف دیگر می گویند اگر این سیستم که کارمند را بلا استفاده و زیاده خواه (ان هم استفاده ناشایست از انفال) بار اورده را به هم بزنیم شیرازه کار به هم میخورد بنده به عنوان کارمندی که در بطن کارهای شرکت بوده ام معتقدم اگر این سیستم حقوق و دست مزذ را بهم بزنند چندین خصوصیت دارد اول اینکه بهره وری بیستر می شود و حقوق نیروهای جوان بیشتر می گردد و در ضمن نفراتی که به عنوان سابقه دار نفت که دیگر خروجی ندارند باید این صنعت را ترک کنند ودر عین عدالت پرداخت جهت کلیه کارمندان دولت است به هر حال انفال باید سودش به عموم برسد و نباید در انحصار عده ای خاص باشد
 3       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:57
پاسخ: برای تکمیل موضوع مطلبی را یا داوری میکنم و ان اینکه صندوق بازنشستگی نفت شرکتهائی نظیر OIEC را تشکیل داده و این شرکتها به صورت انحصاری وارد قرادادهای نفت شدند و عرصه رابر شرکتهای خصوصی که خواهان وارد شدن در این عرصه را دارند بسته اند و جالب اینکه این مدیران که حالا دلسوز ما شده اند اکثرادر پایان کار به رانت ایجاد شده در هنگام تصدی امور در نفت به استخدام این شرکت در می ایند و حقوق های چند میلیونی می گیرند لذا توجه شما را به این نکته جلب می کنم اولا صندوق نفت از انفال و 6% سهم کارمند تشکیل شده ولی سود ان به جیب یک عده (حذف از نفت نیوز) می رود.
کارمند عزیز شما فقط پاداش 30 میلیونی رای می بینید غافل از اینکه با رانت ایجاده گروهی خاص هر دو ماه (حذف از نفت نیوز) می گیرند برادر من بیایید با موافقت دست رانت خوران را ببندیم.

 2       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:43
پاسخ: از جواب شما حال کردم
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:26
پاسخ: بابا چرا عدد حقوق اعلام شده رو توسط اقا رضا حذف کردین نکنه شما هم.... نفت نیوز: سند ارائه کنند تا منتشر کنیم.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 06:45
پاسخ: پاسخ دهنده محترم ، پاسخ شما به هیچ وجه جوابیه ای برای متن بالا نمی باشد و فقط تهمت زدن است ، بهتر است به جای پایین کشیدن یک سیستم درست ، سیستم های غلط را اصلاح کنیم.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:22
پاسخ: سلام رضا جان؛ عزیزم حقوق بالا گرفتن دلیل بر بی عدالتی و دیگر مسائل نیست شما خود را با هم لول خود مقایسه کنید نه با کسی که مثلا 35 سال به بالا سابقه دارد و بعد از بازنشستگی نیز باید وارثان او حقوقشان را بگیرند چون از خودشان چیزی باقی نمانده شما دیر 'مده اید زود هم می خواهید بروید منصفانه قضاوت کنیم دید کلان داشته باشیم فکر نکن من حقوق بالا میگیرم من بعد از 26 سال کار کردن پایه حقوق 390000 تومان دارم برای اینکه حق خود را بگیریم دیگران را ضایع نکنیم دستمان روی کلاه خودمان باشد به خدا آبرو داری خوب است شاد باشید
 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 07:55
پاسخ: احسنت
 1       0 
* پست الکترونیکی: mg_r1383@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 16:48
نظر: صنعت نفت به همچون افراد روشن نگری نیاز دارد نه افراد بله قربان
 6       0 
* پست الکترونیکی: yousef_ehsan@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:06
نظر: کاش در صنعت نفت از این نیروهای دلسوز وروشنفکر زیاد بود سرافرازی ایشان آرزوی قلبی ماست
 10       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:33
پاسخ: این نیروهای دلسوزوروشنفکردرزمان ریاست ومدیریت خودشان اینگونه ازکارکنان نفت دفاع میکردند؟ امروزیادشان به همکارانشان افتادند
 1       5 
* پست الکترونیکی: raha10000@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:34
پاسخ: دوست عزیز شما متاسفانه مغرضانه صحبت میکنید.اقای دکتر معظمی همان زمان که معاون اداری نفت بودند همین نظر را داشتند و بارها همین نظر را مطرح کردند. شاید یکی از دلایل کنار گذاشتنشان همین گناه بود.
 4       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:15
نظر: بدون هیچ تردید با اجرای این طرح ,اخرین انگیزه های ماندن در کشور عزیزمان ایران و انجام خدمت در مناطق گرمسیر و بد اب و هوا, به صفر خواهد رسید.
 4       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:17
نظر: سخنان آقای معظمی کاملا"درست می باشدوهرگونه تصمیم گیری برای صندوق بایدبانظرکارمندباشدنه دیگران
 2       0 
* پست الکترونیکی: faredkia@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:45
نظر: متاسفانه بعضی از مدیران صنعت نفت به فکر کرسی ریاست خود هستند نه به فکر کارکنان و حفظ سیستم نفت؛ اما بدانند در صورت حذف چارچوبهای نفت جایگاه آنان نیز در خطر است.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:56
پاسخ: خدا به این مدیران وبه ما رحم کند.
 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:29
پاسخ: عزیز جان مدیران صنعت نفت از خطرات اجرای این طرح که تمامی زیر ساخت های این صنعت حیاتی که وارد سده دوم عمر خود شده آگاهی کامل داشته و با شدت با آن مخالفت کرده ومی کنند.
 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:47
نظر: درود بر آقای معظمی که سخنانش کاملاً دقیق ، نافذو کارشناسانه بوده و مرحم درد تمامی کارکنان صنعت نفت می باشد0
 3       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:48
نظر: از این حرفای قشنگ زیاد شنیدیم اما کو گوش شنوا
 3       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:49
نظر: کارکنان نفت با اطلاع از شرایط موجود نفت جذب این سازمان شده اند و برای آن زحمت کشیده اند چرا بدون کسب رضایت آنانچنین اقداماتی صورت می پذیرد. وای به حال این صنعت
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:51
نظر: سلام. به نظر من بایستی با تشکیل یک سندیکا یا یا صنف یا هر چیز مشابه از حقوق کارکنان حمایت کنیم . ما فقط منتظر یک قهرمان هستیم.
 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:52
نظر: قشر فرهنگی کشور برای دریافت حقوق ومزایای جدید چه تلاشهایی که نکردند وما هم به همه آنها احترام میگذاریم واعتقاد داریم که در شاءن یک معلم نیست که پس از کلاس درس بدنبال کار باماشین سواری شخصی باشد بلکه ما بایستی بطوری او را تامین نماییم که فقط بدنبال افزایش بار علمی خود وآموزش به دانش آموزان باشد ولی! ما کارکنان نفتی حالا حالا ها بایستی بدنبال این باشیم که چطوری از حقوقی که داریم! حفاظت نماییم و متاسفانه بعضی از مدیران نفت هم مثل اینکه تطمیع و یا تهدید شده اند که علاج واقعه را قبل از وقوع نمی نمایند.متاسفانه کسانی هستند که در این برهه زمانی سعی در تقابل کارکنان صنعت نفت با دولت ونظام را دارند وبعضی از دولت مردان هم ناخواسته وارد بازی این افراد شده اند ویا با لجبازی سعی در تخریب زیر ساخت های کشور ونابودی صنعت نفت را دارند وبا این کار خود بسوی عدالت نمی روند بلکه فقر را توزیع میکنند.
 1       1 
* پست الکترونیکی: rezaee_masoomeh@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:14
پاسخ: در پاسخ به این همکار محترم ضمن احترام به معلمانی که  وجدان کاری و اخلاقی خود را حفظ کرده اند باید عرض کنم از زمانی که قشر فرهنگی برای تامین معیشت زندگی مجبور بود به کارهایی مثل مسافرکشی و... متوسل شود سالها گذشته در حال حاضر سایر کارمندان دولت هستند که باید حقوق خود را بابت کلاسهای خصوصی دو دستی به معلمان عزیز بدهند و در طول 4 ماه تابستان که عزیزان به تفریح و سفر و استراحت مشغولند به فکر تامین مخارج کلاسهای خصوصی سال بعد فرزندانشان باشند.
در مجموع انجام اینگونه اقدامات فقط باعث فروپاشی صنعت نفت خواهد شد. مدیران محترم لطف کنند بجای تلاش در جهت حفظ پستهای خود کمی هم مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و به فکر مصالح صنعت نفت باشند.

 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:57
پاسخ: عزیزم تقابل بد نیست چه بسا در همین تقابل ها هستش که راه درست پیدا میشود البته تقابل کارشناسان، نه مثل من که چند روزه  که کار و زندگی خودم را ول کردم دنبال این خبر هستم به خدا اصل زندگی را فراموش کردیم  همه اش شده حاشیه ؛ هر روز یک مسئله جدید و ما باید سرگرم باشیم ایکاش نفت نداشتیم دلم به حال فرزندم میسوزه
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:35
پاسخ: در تکمیل گفته های همکار محترم به عرض برسانم که اینجانب بخاطر شراط کار اقماری و دوری از خانواده حضور مستمر در خانه ندارم و کنترل کاملی بر درس فرزندم را ندارم لزا مجبور به گرفتن معلم خصوصی برای ایشان شدام که هزینه کلاس برای هر درس فرزندم حدود ساعتی 30000 تومان میباشد حال که حقوق اینجانب روزی 20000تومان میباشد قضاوت با شما...
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 17:54
نظر: درست است که حقوق پرسنل جوان وکم سا بقه در صنعت نفت پایین است ولی راه حل مشکل فرو پاشاندن نظام مترقی صنعت نفت نیست.
 4       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:37
پاسخ: ایشان بر اساس منافع خودشان سخن می گویند و لا غیر.
 2       4 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:53
پاسخ: منافع خودشان نیست بلکه دفاع از حقوق کارکنان صنعت نفت است
 16       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:45
پاسخ: مطمئنا" برادر مهدی نیز فعلا" بر اساس منافع فعلی خود سخن گفته و نظر همکاران با تجربه را نفی مینمایند و در آینده امید است خود ایشان در کسوت یک همکار با سابقه به این تفکر فعلی خود نظر کارشناسانه داشته باشند
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:14
پاسخ: باریک الله
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:00
پاسخ: آقامهدی اگر آقای معظمی را می شناختی این حرفها را نمی زدی .برو تحقیق کن بداً حرف بزن !
 6       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 08:52
پاسخ: آقا مهدی، فکرنمی کنم که حتی یکبار آقای معظمی را دیده باشی، چه برسد به اینکه پای صحبتش نشسته باشی!
 4       0 
* پست الکترونیکی: sojeh88@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:32
نظر: خدا به دادمان برسد
 1       0 
* پست الکترونیکی: merach.6639@gmail.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 10:24
پاسخ: از تو حرکت نیاز است تا خدا بدادت برسد
 2       0 
* پست الکترونیکی: hadis1388@gmail.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:53
نظر: این درست نمی باشد که هرچه دولت ومجلس عنوان کرد مخالفت کنیم ابتدا باید مسایل بدانیم چه کسانی در نظام هماهنگ زیان میبینند نه اینکه چون مدیران متضرر می شوند کاری کنند که همه کارکنان را با خود همراه کنند
 16       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:26
پاسخ: حدیث جون! معلوم که شما اصلا نفتی نیستی و این وسط فقط موش میدوونی
 7       0 
* پست الکترونیکی: ehsan_zaree_194@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:02
پاسخ: کاملا صحیح است.قطعا سیستم ظالمانه انگلیسی حاکم بر صنعت نفت باید با یک سیستم عادلانه جایگزین شود.
 1       1 
* پست الکترونیکی: ehsan_zaree_194@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:03
پاسخ: کاملا صحیح است.قطعا سیستم ظالمانه انگلیسی حاکم بر صنعت نفت باید با یک سیستم عادلانه جایگزین شود.
 0       12 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:29
پاسخ: کارکنان بیش از همه ضرر می کنندو دلیلی ندارد که هرچه هم که مجلس و دولت خوب کارشناسی نکرده قبول کنیم ، ما که دیگه میدونیم ریشه این تصمیمات کجاست . ضمناً چرا سایت منابع انسانی تعطیل و باز نمیشه؟
 16       0 
* پست الکترونیکی: faradasty@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:41
پاسخ: دوست عزیز همین حرفهای نسنجیه ما را به این روز کشانده مسله مدیران یا من و تو نیست مسله یک عمر کار کردن ماست که حالا موقع بازنشستکی اسیر خدمات اجتمایی شویم پس پولی که این مدت من پرداخت کرده ام چی؟ یادت به این حرف من باشد اگر این مطلب نهایی شود یکساله چیزی در صندوق باقی نخواهد ماند و مثل یک میلیارد دلار نفتی یک شبه گم میشه
 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:57
پاسخ: آفرین اکبر آقا
بیشترین ضربه از اجزای قانون نظام هماهنگ پرداخت متوجه مدیران خواهد شد. بی دلیل نیست که اینهمه مصاحبه می کنند و مقاله می نویسند. مطمئن باشید در صورتی که منافع مدیران در خطر نبود و فقط کارکنان عادی ضربه می خوردند هیچ صدایی از هیچکدامشان درنمی آمد. البته وزیر سابق نفت آقای هامانه صریحا"به این مسئله در مجلس شورای اسلامی اذعان کردند.

 3       6 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:42
پاسخ: نه جانم همه کارکنان متضرر میشوند اگر مستندی دارید که اجرای نظام هماهنگ برای کل پرسنل مفید است ارائه دهید.
 9       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:09
پاسخ: تامین اجتماعی اگر سازمان موفقی بود مستمری بگیر های خودش را راضی نگه میداشت.
فقط چون صندوق پر پول نفت را دیده اند فعلاً میخواهند پولهای صندوق را پوشش بی تدبیری مدیران خودشان کنند.
یک عده هم دنبال مسائل سیاسی هستند و از بی خیالی بعضی از مدیران فعلی صنعت نفت استفاده ومی خواهند نان خود را در این تنور گرم بپزند...

 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:09
پاسخ: راستشو بگو توآموزشو پرورشی نیستی!؟
 0       0 
* پست الکترونیکی: alizadeh.r@nisoc.ir       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:57
نظر: با سلام توجه دست اندرکاران این طرح ظالمانه را به بیت ذیل جلب میکنم .
ظالم اندر کشتزار خود خواهد کاشت ظلم
ظلم وشردر مزرعه البته عصیان پرورد
 3       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:37
پاسخ: بسیارطرح خوبی است شایدکارکنان تازه استخدام حقوقشان بالاتربرود چیزی که اصلا مدیران نفت به ان توجه ندارند
 1       1 
* پست الکترونیکی: okan890@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 18:39
پاسخ: به نظر من که این طرح بسیار خوبی است دیگران فکر می کنند در نفت چه خبره و با اینکار حساسیتشان دو چندان می شود اقا جان در نفت هم عدع ای با سابقه حقوق خوب دارند بنده با 10 سال سابقه حقوق پایه ام هنوز 200 هزار تومان نشده . معلوم است که من موافق 100% نظام هماهنگ هستم ای کاش این طرح اجرا شود چرا که مسئولان نفت به فکر ما حقوق پائین ها نیستند
 1       1 
* پست الکترونیکی: mamali2008@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 18:59
نظر: آقای نوذری به عنوان نماینده صنعت نفت می بایست در این خصوص از حق قانونی دفاع نمایند.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:04
نظر: خدا را شکر که بالاخره یک ادم دلسوز صنعت نفت حرفش را زد که اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت بسیار خطر ناک و باعث فرو پاشی صنعت نفت خواهد شد احسنت بر شما و توکل به خدا
 2       0 
* پست الکترونیکی: bijan_g_1359@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:24
نظر: باسلام
از وزیر محترم نفت خواهشمندم نیروهای پیمانکاری شرکت نفت تحت پوشش قراردهد

باتشکر
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:27
نظر: شورای نگهبان باید با این پیشنهاد مخالفت کند .پول صندوق باز نشستگی مربوط به کارکنان است این حق ناس است مال دولت نیست.قبلا اقای خزائلی درشورای نگهبان هم مخالفت کردند.مسئو لین کلان در نفت مسامحه نکنند .دفاع کنند.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:33
نظر: با سلام ، خیلی از ماها سخنان حضرت امام (ره) را در مورد کاکنان صنعت نفت یا از یاد برده یا اینکه نظرات خودمان را اصله میدانیم و با پیمال کردن قوانین شرع و عرف دستور میدهیم بعید میدانم بزرگان ما این صداها را نشنوند.خدا بخیر بگذراند. آیا یک مقام دولتی حجت شرعی دارد در سرمایه های فردی و جمعی وارد شده و حکم دهد.؟!!!!!
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:40
نظر: از آقای معظمی میخواهیم که با جدیت از حقوق مسلم کارکنان زحمتکش دفاع نمایند تا حق آنان ضایع نگردد
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:42
نظر: سلام و درود بر جناب دکتر معظمی
در زمان ایشان اقدامات خوبی برای نیروهای پیمانکاری در شرف اقدام بود ولی با جابجایی غیرقابل پیش بینی ایشان این اقدامات هم محو شد.
چرا فکری به حال این نیروها نمیکنید لاقل ایدهای که جناب دکتر معظمی دارند را از ایشان دریافت و با یک نظر کارشناسی اقدام نمایید.
بطور مثال بین این نیروهای پیمانکاری هر شرکتی آزمون داخلی برگزار نموده و آنهایی که لیاقت دارند تبدیل وضعیت به پیمانی نمایند و یا بدون رابطه بازی آنهایی که لیاقت دارند به وضعیت قراردادی تبدیل شوند .
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:42
نظر: احسن به آقای معظمی هر گونه تصمیم گیری باید با نظر کارمند ان باشد نه دیگران
 1       0 
* پست الکترونیکی: www.omid702@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:43
نظر: با اجرای این قانون شرکت از حالت فودالی که تمامی امکانات شرکت مربوط به قشر خاصی است خارج می گردد و امکانات و عدالت به صورت یک نواخت ویکسان اجرا می گردد
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:11
پاسخ: موضوع را نگرفتی وبیگدار به آب زدی برو خبر را بخوان بعد بیا !
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:55
نظر: نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بفتد ...این چه حرکتی است .که ناخواسته می خواهند سرعت رو رشد انقلاب را متوقف نمایند نظام هماهنگ برای صنعت عظیم نفت معنی ندارد . باید کاملا مواظب باشیم.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:29
پاسخ: اساسنامه شرکتهای نفت وگاز وپتروشیمی از اول تاسیس مبتنی برقانون تجارت نوشته شده وبرهمان اساس نیز مقرر گردیده که مقررات استخدامی خاص داشته باشد و همچنین صندوق جداگانه داشته باشد وباز براین مبنا صندوق بصورت بیمه مشارکتی ایجاد وقریب پنجاه سال داخل آن پول کارکنان را ریخته اند.تا کارکنان سخت کوش یک صنعت حیاتی که پشتوانه پول وسعادت یک کشور هستند در رقابت با سایر کمپانیها بتوانند در آخرعمر خوددلخوشی برای ادامه زندگی داشته باشند. حالا یک عده آدم های سیاسی آمده اند دست گذاشته اند روی این صندوق و نمیگذارند شرکتی که بایستی واگذار به بخش خصوصی شود(لااقل بیش از 60% آن) تابع دیوان سالاری دولتی نشود .

 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 19:56
نظر: این قانون یعنی نابودی انگیزه همه کارمندان دولت و خصوصا پرسنل شرکتهای هولدینگ مثل نفت ، از بین بردن نظام شایسته سالاری و....مدیران بله قربان گو عامل و باعث تصویب و اجرای چنین مصوباتی هستند. در هیچ جای دنیا یک بنگاه اقتصادی با چنین مقرراتی مدیریت نمی شود.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:59
پاسخ: علی آقا هیچ می دونی زیربنای فکری قوانین صنعت نفت این مملکت توسط دارسی نوشته شده؟؟
دارسی این قوانین را براساس فرمول انگلیسی تفرقه بنداز و حکومت کن نوشت.

 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:11
پاسخ: متاسفانه ما خدا را فراموش کرده ایم و در هر سمت و مقامی هستیم نتایج قانون را برای خودمان میخواهیم برای اینکه واضح شود به چند مورد اشاره می کنم
1- نفت جزئ انفال است و باید منافع ان در جیب همه احاد ملت برود ولی مشاهده می شود گروهی خاص که حقوقهای بی حد و حساب می گیرند ودرصد کمی از کارکنان نفت هستند فقط می خواهند این انفال به کام انها باشد به عنولن مثال اشاره می کنم اینکه می گویند صندوق بازنشستگی نفت از پول کارمند است کاملا اشتباه است زیر سهم کارمند اگر 6% باشد سهم مابقی را از همین انفال برمی دارند و به حساب کارمند می ریزند که در انتها نزدیک به بازنشستگی 30 میلیون می گیرند در صورتی که اگر فقط سهم خود کارمند بود مانند سایر بازنشسته ها بودند
برخی از قانونهای نفت نیز خلاف عدالت است که بایدلحاظ نمودن قانون نظام هماهنگ این بی عدالتی حذف گردد به عنوان مثال قانون جذب نخبه که ابتدا در نفت تدوین شد شامل دا نشگاه خواجه نصیر طوسی و تربیت مدرس و فردوسی مشهد پیام نور نبود وبا تلاش فروان داشگاه تربیت مدرس و خواجه نصیر نیز جزو لیست شد در صورتی که حق این بود همه دانشگههای مهم را شامل شود و دانشگاه پائین تر مثل پیام نور با اختلاف یک یا دو نمره رد عین حال که متعقدیم نظام نمره ای جهت جذب خوب نیست
در پایان لازم به ذکر است برخی با توجه به این نفت حاشه امنی به دست اورده اند و به هیچ وجه قائل به از دست دادن ان نمی باشند

 0       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:06
پاسخ: احسنت بر این پاسخ گرچه بنده کارمند با ده سال سابق کار هستم و لی از این نظر بسیار خوشحال شدم
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:20
پاسخ: برادر عزیز این انفال هم حاصل تلاش برادران شم در نفت است شما هم حق خود را بگیرید ما هم خوشحال میشویم ما که هر چه در می آوریم هزینه تدریس خصوصی ساعتی 20000 تومان فرزنانمان باید بدهیم چون در سر کلاس ماشالله خیلی کیفیت تدریس بالست و بقیه هم هزینه دانشگاه آزاد قربونش برم میشود پس ما تلاش میکنیم برای دیگران
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:50
پاسخ: اگر امثال ما راضی بودیم به پولی که شما به ناحق می گیرید مطمئنا بچه هاتون باهوش مشدند دیگه نه نیازی به معلم خصوصی بود و بچه تون دانشگاه دولتی می رفت .الله وکیلی خودتون هم نگاه کنید انچه خداوند رزق کرده به شما می رسد وبقیه پولی که گرفتید خرج این کارها می شود شما چطور مسلمانی هستید به نظر بنده هم این انفال باید سهمش به همه برسد شما هم نگران نباشید روزی رسان خداوند اسن
 0       2 
* پست الکترونیکی: reza123@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:53
پاسخ: اقایان اموزش وپرورشی والا به خدا اشتباه فکر میکنید.برای اینکه بنده هموطن شما ارزو دارم "اموزگاران فرزندان این مملکت الحمدلله بسیار غنی"بهترین زندگی و بهترین حقوق واسایش را همانند بیشتر کشورها داشته باشید ولی راه حل قضیه این نیست که حقوق قشری که شبانه روز زحمت میکشند ضایع شود وانها هم به بقیه اضافه شوند. ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی- این ره که تو میروی به ترکستان است.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:55
پاسخ: اگر چنین چیزی که میفرمایید صحت داشته باشد این عقد در بدو استخدام منعقد گشته است و اصل قرآنی اوفو بالعقود رعایت شده . بنابراین اگر طبق نظر شماقرار اجرا گردد باید در بدو استخدام در قرارداد نظر شما جاری شود و آنگاه دیگر هیچ انسان عاقلی حاضر به استخدام در صنعت نفت نخواهد بود مخصوصا در عملیات جنوب.
 3       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 17:14
پاسخ: علی جان ، ظاهرا شما دعا نویس ورمال هستید نه معلم، زیرا باهوش شدن فرزندان مارا منوط به رضایت خود از حق وحقوق ما کرده ای. لطفا آدرس رمالخانه تان را بدهید تا همکارانی که در شرف بچه دار شدن هستند با مراجعه و کسب رضایت شما بچه شان با هوش شود.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:30
نظر: بسیارطرح کارامدوخوبی است من کاملا موافقم باالحاق این صندوق اقای معظمی نگران چیزهای دیگرشان باشند
 0       2 
* پست الکترونیکی: hoo13844.yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:21
پاسخ: تو اگر 21سال با بوی گاز ونفت و خطر h2sاشنا بودی این حرف تایید نمی کردییا بمباران زمان جنگ کارخانه های نفتیرو میدیدی سکوت میکردی.
 2       0 
* پست الکترونیکی: hoo13844.yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:33
پاسخ: تو اگر 21سال با بوی گاز ونفت و خطر h2sاشنا بودی این حرف تایید نمی کردییا بمباران زمان جنگ کارخانه های نفتیرو میدیدی سکوت میکردی.
 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:02
پاسخ: آقای میرزایی غیر نفتی آیا می دانی کسانی که در غسلویه کار می کنند در واقع پول خود را هم نمی گیرند
 3       0 
* پست الکترونیکی: nazari_mail@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 03:03
پاسخ: اقلی میرزائی ننوشته اند در چه قسمتی شاغل هستند واقعاً وزارت نفتی هستند ؟ در گرما 60 درجه جنوب روی دکلهای حفاری چند ساعت میتوانند مقاومت کنند/
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:41
نظر: آقا تو را بخدا نسنجیده اظهار ونظر نکنید شما میدونید با این صحبت ها آقایون فکر میکنند کلی حقوق ومزایا به ما تعلق میگیره آقا ما تو ردیف حقوق بگیرها ردیف هشتم کنار آموزش وپرورش هستیم بزارین اجرا بشه به نفع شرکت نفت می باشد آگر قانون رعایت شود و تمام جوانب شرایط وسختی کار رعایت شود شرکت واقعا چند سالی است متضرر شده است.
 0       0 
* پست الکترونیکی: mtajala       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:46
نظر: اینگونه مصوبات باعث بی انگیزگی کارکنان ودرنهایت واردشدن زیان جبران ناپذیر برای این صنعت عظیم خواهد شد
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:56
نظر: در انتظار اظهار نظر و اقدامات "محکم "وزیر محترم نفت هم هستیم .انتقال نگرانی کارکنان صنعت نفت به ریاست محترم جمهور و نمایندگان محترم مجلس حداقل اتنظار ما از ایشان است .
 1       0 
* پست الکترونیکی: ehsan_zaree_194@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:58
نظر: اگر به وضعیت معیشتی کارکنان صنعت نفت که به هیچ عنوان متناسب با کار آنها نیست توجه نشود در آینده ای نزدیک شاهد صدمات جبران ناپذیری به بدنه نیروی انسانی و ریزش نیروهای کار امد و پایین آمدن راندمان کاری خواهیم بود که باعث کاهش درامد ملی خواهد شد.
 0       0 
* پست الکترونیکی: bi_hadian@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 20:58
نظر: با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی نفت با پول کارکنان شکل گرفته هرگونه دخل تصرف در ان باید بانظر کارکنان باشد .ضمنا" به نظر می رسد که باید کارکنان در این رابطه اقدامی انجام دهند پیشنهاد می کنم به نحوی نقطه نظرات مطرح شده  و نظرسنجی انجام شده به گوش مسئولین رسانده شود .
 2       0 
* پست الکترونیکی: esmaeilbit       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:02
نظر: با سلام به برادر ارجمند -مدیر توانا ودلسوخته نفت آقای دکتر معظمی -این چه بازیهایی است که در سیستمها میشود . مگر میتوان حق وحقوق عده ای را به دیگران داد این کار نه وجه قانونی دارد نه شرعی من که راضی نیستم .چرا کار کارشناسی نمیکنیم واین همه نارضایتی ایجاد مینماییم
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:15
نظر: جزئیات تشریح شود.در هر حال تصمیمات گرفته شده با دیده واقع بینانه نسبت به وزارت نفت گرفته نمیشود.ملاک دید عموم امتیازات خاص مدیران برای کل صنعت نفت میباشد
 0       0 
* پست الکترونیکی: davancat@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:23
نظر: آقای معظمی چرا زمانی که خودشان در نفت مسئولیت داشتند پیگیر این قضیه نشدند ؟
آیا کارکنان شریف و نجیب نفت که عمر خود را در سختترین شرایط کاری طی میکنند به اندازه قضات. اساتید دانشگاهها .ارتش وکارکنان وزارت امورخارجه که اکثرآ خود وخانواده شان در سفر برون مرزی هستند نیستند ؟ زهی تآسف ...
 0       0 
* پست الکترونیکی: shiripourg@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:25
نظر: هنر مدیران رفع تنگناها و رو به جلو بردن سطح زندگیست . خیلی درد ناک است که بنده سالها در محیطی طاقت فرسا و دور از امکات جوانی وسلامتم را هدیه کنم و اکنون که به سالهای باز نشستگی نزدیک میشوم مرا مانند عزبزی که در بایگانی شهرداری تهران کار کرده یک سان ببینند. من هرگز از اجرا کنندگان چنین قوانینی راضی نیستم نمی بخشم نه در این دنیا نه در دنیایی دیگر امید دارم خدا هم نبخشد کسانی را که کارهای غیر عاقلانه را تایید میکنند.
 1       0 
* پست الکترونیکی: refainery@esfahan.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:26
نظر: باز نشستگی قبل از 60 سال با سابقه 30سال خدمت را مصوب کنید مشکلات عدیده حل خواهد شد جوانان دارای مدرک با بیس مهندسی بیکار ومنتظر مار وتشکیل خانواده هستند شما را بخدا ملاک 60 سال را در صنعت بر دارید نتیجه انرا خواهید دید
 0       0 
* پست الکترونیکی: ==       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:33
نظر: کاری کنید که بماند نه کاری کنید که بمانید ( امام علی علیه السلام )
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:43
نظر: مخالف سرسخت.
 0       0 
* پست الکترونیکی: map2000@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 21:48
نظر: باسلام
ترابخدابجای این صحبتها ،حداقل فکری برای استخدام نیروهای پیمانکاری مثل ماشین نویسها ، منشیهاو...که حقیقتاًازنیروهای رسمی فعالیت بیشتردارندبکنند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: gh.rezaei@nigc-mpgc.ir       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:00
نظر: با سلام الحاق صندوق بازنشستگی نفت به سازمان تامین اجتماعی موجی از یاس وناامیدی در کارکنان صنعت نفت بوجود آورده و انگیزه رادر وجودکارکنان از بین برده وهمگی در بهت وخاموشی بسر می برند خواهشمند است رییس جمهور در تصمیم خود تجدید نظر بفرمایند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: ahmad@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:06
نظر: ضمن سلام خدمت آقای دکتر معظمی که الحق در زمان تصدی ایشان در نیروی انسانی هیچ مشکلی برای ماپیش نمیآمدالبته بحث من در رابطه با قانون نظام هماهنگ پرداخت نیست بنده الان مدت شش ماه است که علاف یک بخش نامه من در آوردی هستم که خدا باعث وبانیش رابه راه راست هدایت کند برای یک کار کوچک من وهمسال من باید زجر بکشیم وکسی نیست که به داد ما برسد الان مدت شش ماه است که انتقالی را ممنوع کرده اند آخر به کدام قانون این کار را کردند. هر کی از راه میرسه یک قانون برای خودش وضع میکنه خدایا تو خودت شاهد باش که اینها چه بروز ما آوردند از ایشان به خدا شکایت بردم شاید خدا به داد ما برسد
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:12
نظر: اول مدیران دلسوز را عوض کردند بعد پله پله ...
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:15
نظر: صندوق مال کارکنان است ولا غیر
 2       0 
* پست الکترونیکی: saeidiahmad@ymail.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:16
نظر: بنده از کارکنان رسمی نفت با 24 سال سابقه خدمت ذره ای از حق خود و خوانواده ام نمی گذرم . از این اقدام کاملا ناراضیم مسببین این کار را به خدا واگذار میکنم . ودائما مورد نفرین جمع کثیری از خانواده های نفت خواهند بود.
 0       0 
* پست الکترونیکی: koochaki_kambiz@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:20
نظر: با سلام یک معلم دریک هفته چند ساعت کاری دارد چقدر نقاط نا امن و تحت خطر دارد چقدر دوری از خانواده دارد معلم ها حق حقوق را نسبت به شرکت نفتی عالی تر از عالی می گیرند در سال چهار ماه سر کار نمی روند حقوق می گیرند که از نظر دیدگاهها مختلف جای بحث دارد من اگر بیست سال پیش قرار بود با نظم هماهنگ حقوق بگیرم خیلی حق حقوقم تا به حال فرق می کرد یعنی من در بدو استخدام با پایه حقوق 22400 ریال وبا دریافتی در حد 45000 کار کردم که آن وقت یک نفر در شهرداری با حداقل 100000 ریال کار می کرد.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:13
پاسخ: برادر عزیز بهتر است حق خود را بگیریم و کاری به کار دیگران نداشته باشیم این فرهنگ زشتی است که دارد پا میگیرد معلم و شرکت نفتی یعنی چی؟ به خدا گناه میکنیم همه باید تلاش کنیم و حاصل دست رنج خود را بگیریم حال تگر دولت و غیر دولت حقی از ما پایمال کرد از طریق مراجع قانونی اقدام کنیم اینجاست که رکن چهارم به درد میخورد به خدا اگر رکن چهارم مطبوعات آزاد باشند کسی جرات بلبشو و حتی دزدی ندارد . کمبود سندیکا و یا شورای حمایتی کارکنان اینجاست که مشخص میشود باید در اینمورد اقدام کنیم.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:35
نظر: در مورد واگذاری صندوق بیمه نفت به تامین اجتماعی به نظر من این کار اشتباه و به زیان کارکنان صنعت نفت است این سرمایه موجود در صندوق بازنشستگی نفت یک صندوق بین النسلی و مربوط به همه کارکنان صنعت از گذشته تا بحال است و کسی حق ندارد بدون توجه به خواست و نظر صاحبان این سرمایه و صندوق آنرا به جای دیگری واگذار کند و این برخلاف شرع هم می باشد.
این صندوق متعلق به کارکنان است و با این همه قدمت و سابقه کسی نمیتواند با یا دستور همه این صندوق را واگذار کند.
در مورد قانون خدمات کشوری و تغییر سیستم حقوقی کارکنان ، من با اجرای آن در صنعت نفت کاملا" موافقم چرا که در حال حاضر من وقتی دریافتی خودم را بعنوان یک کارشناس با هفت ، هشت سال سابقه با دریافتی اکثر کارکنان و دوستانم در دیگر وزارتخانه ها و اداراتی مثل وزارت نیرو، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و ... مقایسه می کنم کمترین دریافتی را دارم و علاوه بر آن حساسیت و ذهنیت مردم هم نسبت با همه کارکنان نفت چیزی ورای واقعیت است ، وقتی من حتی با دوستانم و اقوامم که می دانند من در شرکت گاز کار می کنم و تابع وزارت نفت هستم ، صحبت میکنم هیچکدام باور نمیکنند که من حقوقم در حال حاضر چهارصد و خورده ای هزار تومان است و به اتفاق میگویند " بابا شما نفتی ها که دیگر وضعتان خوب است"
یعنی داخلش خودمان را کشته و بیرونش دیگران را ؛ در صورتیکه اگر قانون خدمات کشوری در مورد ما اجرا شود هم ما هم مثل دیگر کارکنان دریافتی متعارفی داریم و هم اینکه حساسیت و ذهنیت اشتباه مردم و حتی مسئولین دیگر وزارتخانه ها در مورد ما از بین می رود.
البته اگر آنهایی که از این وضعیت سود میبرند و حقوقهای آنچنانی دریافت میکنند که به اسم همه ماها تمام می شود بگذارند.
 2       0 
* پست الکترونیکی: ghafori.110@gmail.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:37
نظر: بسم الله الرحمن الرحیم
دخل وتصرف در این صندوق بغیر از کارکنان صنعت نفت بنظر بنده اشکال شرعی دارد . لذا تقاضا دارد ضمن استفسار از علما این کار را روشن نمایند .
والسلام علی من اتبع الهدی

 2       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:16
پاسخ: .نفت نیوز لطفا این کار را بکند.
با تشکر

 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 03:23
پاسخ: به نام خدا
با سلام ودرود بی پایان خدمت مدیران ومسولان وریس امور اداری ومالی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت.با این طرح الحاق صندوق بازنشستگان نفت به تامین اجتماعی مخالفیم نامه ای در دو نسخه تنظیم کنید و به دیوان عدالت اداری کشور شکایت کنید یک نامه هم تنظیم نموده وحضوری به خدمت مراجع دینی تحویل دهید و کتبآ جواب بگیرید که قطعآ فتوای مراجع دینی به نفع همه ماست در این مورد فتوای مراجع دینی قطعآ همان فتوای حضرت امام رحمت اله الیه می باشد که در این مورد قبلآ فتوا داده اند که هر گونه دخل وتصرف در مال غیر باید با رضایت طرفین باشد ودر غیر این صورت نا مشروع وحرام است یک نسخه را به مجلس ویک نسخه را به ریاست جمهوری ویک نسخه را به دیوان عدالت اداری کشور تحویل دهید تا رای صادر گردد چون این صندوق باکسورات وپول کارکنان صنعت نفت تاسیس شده وبه طور خصوصی اداره می شود وهیچ ارگانی حق دخالت در ان راندارد.

 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:43
نظر: واقعا به مدیران لایق وارزشمند صنعت نفت باید آفرین گفت درود برشما
 0       0 
* پست الکترونیکی: yazdankoopen@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:51
نظر: واقعا چه زیبا تشریح نمودند جایگاه صنعت نفت رادر اقتصاد کشور...متشکر.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 22:51
نظر: باتقدیم سلام ودرود فراوان خدمت جناب اقای معظمی مدیر لایق و دوراندیش درباره صندوق بازنشستگان نفت ما بازنشستگان وهمه همکاران شاغل نفت باشما موافقیم باید با صاحبان اصلی این صندوق که ما شاغلان وبازنشستگان صنعت نفت هستیم و با پول ها وحق وحقوق ما کارکنان تاسیس شده است واداره می شود نظر خواهی شود بطور رسمی مابا الحاق صندوق بازنشستگی صنعت نفت به تامین اجتماعی به شدت مخالفیم و دخل تصرف دران را غیر قانونی وبی حرمتی وغیر شرعی می باشد درود بر شما.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:06
نظر: آقای معظمی عزیز حرفهای شما یاسین به گوش ... است
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:23
نظر: یک سوال دارم و امیدوارم سایت نفت نیوز با کارشناسان مصاحبه کرده پاسخ آن را بدهند:
با توجه به اینکه منابع و سرمایه صندوق باز نشستگی مشخصا مربوط به افراد خاص و تعریف شده (کارکنان صنعت نفت) می باشد و این سرمایه طبق قرارداد فی مابین شرکت نفت و کارکنان در طول سالیان گذشته ایجاد شده آیا دخل تصرف در آن توسط غیر امکان پذیر است؟ مگر این سرمایه مالکیت خصوصی محسوب نمی شود؟؟؟
با تشکر
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:03
پاسخ: 6% را کارمند داده و بقیه از شرکت که سهم انفال است تهیه شده لذا مالک خصوصی نیست
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:39
پاسخ: غلامرضا جان، برادر عزیز آموزش وپرورشی
آن 6% که به عنوان سهمیه کارفرما در نظر گرفته شده ودر قرارداد فی مابین کارمند و صندوق مندرج است در حقیقت بخشی از حقوق کارکنان است که در پایان خدمت به آنها پرداخت می گردد و بنا بر این جزو انفال مورد نظر شما نیست.مورد را اشتباه به عرض جنابعالی رسانیده اند.

 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:45
پاسخ: این 6%شما یعنی اینکه اگر من 10000توان در ماه بدهم شرکت چیزی نزدیک90000 باید بدهد ایا با عقل جور در می اید اما ظاهرا اینگونه اظهار نظر ها از بیرون نفت است راستی خبر جدید قرار است که مدارس ابتدائی 5 شنبه ها تعطیل بشود خوب من نوبتکار دلم به این خوش است که بایت نوبتکاری 25% بهم میدهند اما نه عید دارم نه عزا دیگر تقریبا یادم رفته که جمعه چه روزی است اگر میشود راهنمائیم کنید چون برایم بی معنی شده فقط لطفا الفاظ عرفانی بکار نبرید که سوادم به این مقولات نمیرسد و اظهار فضل دوستان فرهنگی بخصوص برایم کهنه گشته است
 1       0 
* پست الکترونیکی: -       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:02
پاسخ: موافق با نظر این همکارهستم . مبلغ واریزی از طرف کارفرما جزئ ازقرارداد فیمابین است وربطی به دیگران ندارد.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:06
پاسخ: با سلام در ادارات دیگر از جمله آموزش و پرورش صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد که سهم کارفرما و سهم کارمند برابر است اما د رنفت سهم کارمند دو برابر سهم کارفرما در صندوق پس انداز است
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:23
نظر: باسلام کلا باادغام مخالفم و نفت از هم متلاشی می شود.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:25
نظر: آقای معظمی عزیز! مگر تا به حال کسی بواسطه تصمیم غلط و ایجاد خسارت به منافع ملی توبیخ و مورد سوال قرار گرفته است؟ در عین حال هدف طرح نظام هماهنگ تبدیل شرکت نفت به آموزش و پرورش است...
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:28
نظر: چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟؟؟
 1       0 
* پست الکترونیکی: aliahmadi110@gmail.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:29
نظر: قرار بود شرکت نفت شخم زده شود که بخوبی این عمل در حال وقوع است وای بر احوال پرسنل نفت اینده خوشایندی پیش رو نیست قطعا بانیان این اقدام در اینده شرمنده خواهند شد و سوال اینکه تاوان ظلمی که بر کارکنان خواهد رفت چه کسی پاسخگوست همچنان باقی است.
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:31
نظر: درود ،درود ، درود ، درود ، .........................
بر دکتر معظمی بزرگ مدیر لایق و کارشناس صنعت نفت
لطفا" با اطلاعات و سیستم مدیریتی خود که لایق و سر شار می باشید این مشکل را حل و پی گیری نمایید.

 0       0 
* پست الکترونیکی: amiri2.f@nisoc.ir       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:38
نظر: نظر آقای معظمی صحیح ودقیق است
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:41
نظر: این قانون خلاف قانون102 کشوری است حال آنکهدراین صندوق هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نگشته وکارکنان محترمی که اکثرا در مناطق جنوبی در دمای بسیار شدید گرما و بعضا دستگاههاوکارخانه های فرسوده از جان خود مایه گذاشته واکثرا کسانی هستند که در دهه دوم عمر کاری خود دچار انواع بیماری های صعب العلاج گشتهودوران بازنشستگی را به اندک متاع این صندوق دلخوش کرده اند را دچار تشویش واضطراب ودلهره می نمایید آیا این است راه به سوی پیشرفت وجامعه ای سالم ؟چرا هیشه می بابیست آنچه را که بهتر است وگروهی از آن سود مبرند را زیر پا له نمود؟چرا نباید به فکر اصلاح قسمت های معیوب بود ؟آقایان آیا به خود زحمت استفتا از مراجع را داده اید که ببینید حاصل دسترنج ما زحمتکشان نفت را اینگونه به باد می خواهید بدهید حرمت آن چه می شود؟ اگر این سازندگی واصلاح وآبادانی معیشت کارکنان است پس ویرانی ونابودی آن چیست؟
 2       0 
* پست الکترونیکی: najaf1345@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:45
نظر: امید است با کمک پروردگار بزرگ در آینده ای زود گواه شرمندگی این کار غیر مردمی شورای اداری باشیم
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 30 فروردین 1388 - 23:47
نظر: بنام خدا
نظر آقای دکتر بسیار کارشناسانه وبجا بود که بهتر است دست اندر کاران آن را مد نظر قرار دهند
بنده توصیه ای که می توانم بنمایم این است اگر قوانین هم خوب باشد باید جوانب زمینه های اجرای آن سنجیده شود همانند قانون مالیات ارزش افزوده کالا که بسیاری از کارشناسان جوانب مثبت آن را متذکر می شدند ولی زمینه اجرای آن فراهم نشده بود ونتیجه این شد که در حین اجراء تا فرصت مناسب لغو گردد که بازتاب خوبی نداشت حال چنانچه فرض نماییم که قانون خدمات کشوری برای صنعت نفت نیز مفید باشد که بسیاری از کارشناسان آن را زیر سؤال برده اند آنگونه که به نظر میرسدضرر اجرای آن در صنعت نفت بیش از نفعش میباشد ولازم است باز نگری شود.
الا ایحال همان گونه که ذکر شد آیا زمینه های اجرای این قانون به فرض خوب نیزموجود می باشد . تا اینکه به سرنوشت قانون مالیات برارزش افزوده دچار نشود؟.و خدای ناکرده با بحرانی دیگری مواجه گردیم که جمع کردن آن مشکل شود

 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:19
نظر: شرکت 38 سال و 9 ماه مبلغی رااز حقوق من کسر و به صندوق واریز کرده است و الان در دوران بازنشستگی بدون اینکه من و امسال بنده راضی باشیم و بدون اینکه نظر کارکنان را به خواهند .صندوق بازنشستگی را به سازمان تامین اجتماعی ملحق کرده اند این موضوع با رضایت بنده نبوده ودر روز جزا مسببین باید در محضر الهی جوابگو باشند
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:19
نظر: با سلام بعضی ها بدنبال ایجاد تساوی و برابری بین احاد جامعه هستند که این امر با ایجاد عدالت در بین احاد جامعه متفاوت است لذا اول تعاریف را بشناسیم بعد وارد بحث و اظهار نظر بشویم . با تشکر اهواز
 0       0 
* پست الکترونیکی: j-r53550 @yahoo.ca       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:24
نظر: درود بر دکتر معظمی که حرف دل همه را زده است .انشااله که مسئولان کشور فرمایش این مدیر شایسته را نصب العین قرار داده و به بقای بزرگترین سرمایه و صنعت کشور اهمیت دهند و کارکنان صنعت نفت را دل گرم نمایند.

 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:25
پاسخ: باسلام من بااین طرح کاملا موافقم چون اولین طرحی میتواندباشد که به نفع کارکنان شریف نفت خواهدبودوبرای ان هم دلایل ومدارک قوی دارم
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 16:59
پاسخ: از نامی که برای خود انتخاب کرده ای معلوم است که کعبه آمالت کجاست و از کجا برای پاشیدن صنعت نفت ایده می گیری، لکن زحمت کشیده ما را از مزایای این طرح که قرار است پول خودمان را به تاراج ببرد مستفیض بفرما.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:34
نظر: ازمیان پرسنل وزارت نفت جهت مذاکره بامقامات در مورد صندوق بازنشتگی ونظام هماهنگ درنفت تعین شوند
 0       0 
* پست الکترونیکی: alijavadi540@gmail.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 00:38
نظر: ای کاش بیشتر در این مورد اطلاع رسانی میشد.تا بهتر نظر بدیم
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:00
نظر: نیروهای رسمی همش نگرانند که حقشان تضعیف شود ولی تا به حال به این موضوع فکر کرده اند که نیروهای پیمانکار هم پابه پای آنها تلاش کرده اند در بدترین شرایط ، اگر نیروهای رسمی 14 روز 14 روز در مناطق کار می کنند نیروهای پیمانکار 20 روز به 7 روز استراحت هستند و کسی هم نیست از حقشان دفاع کند . ما هم ناراحتیم که حق همکاران رسمی اینگونه پایمال می شود ولی انتظار داریم فکری هم به حال ما شود. گناه ما چیست !!!
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:19
نظر: آقایان محترم پول صندوق بازنشستگی مربوط به پرسنل زحمتکش شرکت ملی نفت ایران می باشد .این کار غیر قانونی است.
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:06
پاسخ: ( ذخیره پولی صندوق بازنشستگی از بودجه وزارت نفت نمی باشد ) که مسئولین می خواهند بذل و بخشش نمایند. این همان حق الناس است و حرام است.
 0       0 
* پست الکترونیکی: HASSAN @YAHOO.COM       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:26
نظر: درود فراوان بر اندیشه دکتر معظمی که نظراتش درد دل کلیه کارکنان صنعت نفت می باشد .
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:47
نظر: سخن از کلام ما میگوئی.
آنهائی که دکتر را از زمان پتروشیمی بندر امام و یا قبل و بعد آن میشناسند بهتر به بیانات ایشان بها میدهند .
بخدا باید به حال ما مردم گریست چرا که عوض اینکه خرابیها را درست کنیم ساخته ها را ویران میکنیم . اگر ما عاقل باشیم ساختار پیچیده نفت را برا ی همان معلمین عزیز که تمامی ما خود را مرهون زحمات آنها میدانیم اجرا میکنیم. بنده شخصا ننگ میدانم بحث فقر و ظلم و حقوق پائین که میشود اسم آموزش و پرورش به میان می آید. بایستی مسئولین دست بدست هم بدهند و آن مشکل کهنه شده را حل نمایند. نه اینکه ساختار مهم ترین وزارت کشور را بدون حساب و کتاب به هم بریزند . مگر داد سراها نبود که بدون حساب منحل شد و پس از چند سال به این نتیجه رسیدند که آنها را دوباره احیاء نمایند . ولی باور فرمائید نفت آنطور نیست و پس از تخریب و تعویض قوانین چندان نیروی متخصصی نخواهد ماند که بخواهد احیاء شود.
بنده با فوق لسانس فنی از بهترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل ودر سال 71 به استخدام نفت در آمده ام و پایه حقوقی اینجانب 550000 تومان است. یعنی با کار در تهران و پس از کسورات قانونی دریافتی حدود 800000 تومان آیا ظلم به معلمان است؟
پس بهتر اینکه واقع گرا باشیم و همیشه دنبال اصلاح باشیم نه تخریب. شنیده اید ."آن یکی بر سر شاخه بن میبرید ....."
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:53
نظر: بخدا قسم من با این حقوق ومزایا وشرایط کار در شهر بندر با ده سال سابقه خیلی بیشتر از معلمانی که در سال فقط شش ماه کار میکنند نمی گیرم وشرمنده زن وبچه ام هستم چرا هی میگویند معلم چنین وچنان است نه تعطیلی داریم نه عید داریم نه شب داریم نه روز داریم نه استراحت داریم نه در شهر خوش اب وهوا زندگی میکنیم و هر روز یکحرف جدید امروز نظام هماهنگ ،روز دیگر الحاق به تامین اجتماعی بابا تامین اجتماعی با همان کارگران تحت پوشش خود هم مانده کو گوش شنوا خدا رحم کند
 1       0 
* پست الکترونیکی: aashenaee@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 01:59
نظر: اگر طبق اساسنامه نفت صندوق از آن کارمندان نفت است پس با نظر آنها باید تصمیم گرفت. قرآن هم بر کار شورایی تاکید دارد
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:00
نظر: پول صندوق بازنشستگی شرکت نفت مال کارمند زحمتکش شرکت نفت است و هرگونه دخل و تصرف بدون اجازه ورضایت کارمند شرکت نفت حرام می باشد.
آقای نوذری باید نسبت به این موضوع تجدیدنظر فوری کنند .
 1       0 
* پست الکترونیکی: m_quieto27@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:04
نظر: نظر اقای دکتر معظمی کاملا درست است یکی از دلایل عوض کردن ایشان مخالفتشان با اجرای این طرح بود.

 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:28
پاسخ: بگذاریم این سیستم قدیمی وظالمانه انگلیسی دروزارت نفت بااجرای این قانون ریشه کن گردد به یاری خدا
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:49
پاسخ: رولزرویس عزیز
ایشالا همین طوری می شه و ما بالاخره پیروز
می شیم.
همیشه یادمون باشه که خدا جای حق نشسته

 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:18
پاسخ: سعیدرولزرویس و شهروند درجه 2
شما یا نفتی نیستید یا خیلی بی خبرید!!!

 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 02:44
پاسخ: اتفاقا" هم نفتی هستیم و هم کاملا" باخبریم.چون نفتی هستیم می خوایم از حقوق پرسنل مظلوم نفت دفاع کنیم.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:07
نظر: سلام علیکم:به نظربنده می بایست مطلب به طور کامل خدمت مقام معظم رهبری ارائه گرددوازایشان کسب تکلیف نمود.زیراما کارکنان شرکت نفت تابع مقام ولایت امرهستیم.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:41
پاسخ: ایا می خواهید با کسب اجازه تصرف در امال عمومی کنید به نظر هر کاری اصولی دارد اگر تابع قانون هستید این قانون بر اساس نظر مجلس و شورای محترم اداری مملکت اسلامی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز تکلیف نمودند قوانین مصوب مجلس اجرا شود اجازه نداریم در انفال تصرف کنیم
 0       0 
* پست الکترونیکی: Mohh_zahedi@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:20
نظر: هیچ کس از عدالت ناراضی نیست - کاش میشد عدالت را رااجرا کرد، تفاوت حقوقی کارمندان نفت با سایرین عین عدالت است ، و مقایسه آن قیاس مع افارق است ، کارمند اقماری در جزایر سوزان جنوب و خلیج همیشه فارس که نصف عمر خود را دور از زنو بچه و خانواده میگذراند آیا با حقوق دیگر ادارات غیر نفتی مستقر در دل شهر ها یکسان باشد؟! شرکت نفت به عنوان منبع درآمد مملکت ایران است و این نفت تولید و فرآورش و صادر نمیشود مگر با عرق ریزی تک تک کارکنان شریف آن . به خاطر زحمات این کارکنان شریف صندوق بازنشستگی نفت پول خودشان طی 30 سال نگه داشته به آنها پس میدهد ، بااین پول کار میکند تا درآمد زایی داشته و بتواند از محل آن به کارمندان وام بدون سود بدهد - صراحتا بنده به عنوان یک مهندس با سابق نفتی ، واگذاری این صندوق و ترکیب آن با صندوق خدمات اجتماعی به صلاح کارمندان نفت و نفت نمیباشد. چرا ما متاسفانه به جای اینکه حقوق پایینی ها را افزایش دهیم از حقوق منصفانه این زحمت کشان کسر میکنیم - معلمان شریف و آزموزگاران بزرگوار را باید حقوقی در خور به آنها داد و این بر هیچ عاقلی پوشیده نیست و این با میزان دریافت نفتی ها منافاتی ندارد . معلم در زیر سایه ، کار فکری میکند و تربیت نسل اکنون و آینده را به عهده دارد باید راضی باشد ولی این با تلفیق این صندوق با سازمان تامین اجتماعی حل نمیشود بلکه این کارمندان شریف نفتی هستند که ضربه میبینند و در نهایت کشور و مملکت . باید به همه رسیدگی نمود - هر کس را در متناسب با سازمان ، درآمدش ، حوزه کاری - سختی کار ، آب و هوا و.... حقوق باید داد - خواهشمند است نفت را دریابید ، و دیگران را نیز ، جهت اجرای عدالت ، کارمندان دیگر وزارت ها را به تناسب بالا بکشیم و مقایسه غیر همجنس نکنیم . امید که تصمیمی گرفته شود که خیر و صلاح ملی در آن باشد و نه سلیقه و مقطعی ، خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند (آمین)
 0       0 
* پست الکترونیکی: hoo13844.yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:31
نظر: محالف 100درصد این قانون ظالمانه هستم و به شورای اداری توصیه می کنم اینقدر عزم و اراده و دلاوری کارکنانم صنعت نفت را با تصمیمات نسنجیده مورد ازمایش قرار ندهند و انرا لغو کنند؛ به نفعشان است.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 02:50
نظر: بنظر میرسه تصمیمات، پایه کارشناسی نداره . ضعف عمده در مسئولین، یا نداشتن اگاهی همه جانبه است و یا بفکر خویش بودن هست . این تصمیمات اخیر در مورد نفت نیزدر همین راستاست . متاسفانه اخیرأ از تصمیماتی که ویرانگر و راه برگشتی هم نداره زیاد اتخاذ شده است .
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:05
نظر: آنهایی که در جریان برخی امور میباشند بخوبی می دانند که مهمترین دلیل حذف آقای دکتر معظمی از وزارت نفت مقاومت کارشناسانه ، هوشمندانه و البته سرسختانه ایشان در مقابل اجرای طرح های بدون مطالعه در حوزه منابع انسانی وزارت نفت بود.باید قبول کرد که منابع انسانی و تاسیسات متفاوت اند همانگونه که وزارت نفت با آموزش و پرورش و ثبت احوال و ... متفاوت است و لذا روشها در اینها باید متفاوت باشد.تاکید میکنم تفاوت وزارت نفت الزاما به معنای برتری نیست بلکه بایستی برای هر سازمانی با توجه به ویژگی های او و الگو برداری از بهترین های همسان در دنیا برنامه ریزی کرد و نه اینکه عدالت را در برابری همه قوانین و مقررات از قبیل حقوق و ... برای همه کارکنان سازمانها بدون در نظرگرفتی هر نکته ای دانستکه این برداشت با عدالت فرسنگها فاصله دارد. عدالت یعنی قرار دادن هر چیز در جای خودش و نه قرار دادن همه چیز در یک جا.
 0       0 
* پست الکترونیکی: saljoghi.d       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:26
نظر: ذخیره پولی صندوق بازنشستگی از بودجه وزارت نفت نمی باشد ) که مسئولین می خواهند بذل و بخشش نمایند. این همان حق الناس است و حرام است
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:40
پاسخ: این طرح بسیارجامع واصولی ومطابق عدالت است کاش درهمه زمینه هادروزارت نفت چنین طرحهایی اجراگرددتاشایدجلوی تبعیضهاوبی عدالتی ها ی بعضی ازمدیران گرفته شود مواردی چون پاداشهای اعطایی به کارکنان که اصلا روال قانونی نداشته وبویی ازعدالت در ان نیست
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:51
پاسخ: فجر جم عزیزمطمئن باش با اجرای این قانون جلوی تک تازی مدیران گرفته می شه. تا دقیقه 90 و پیروزی حق چیزی نمونده
 0       0 
* پست الکترونیکی: salam.k       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:32
نظر: صندوق بازنشستگی شرکت نفت مال کارمند زحمتکش شرکت نفت است و هرگونه دخل و تصرف بدون اجازه ورضایت کارمند شرکت نفت حرام می باشد.

 1       0 
* پست الکترونیکی: asadi.f       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:36
نظر: قطعا بانیان این اقدام در اینده شرمنده خواهند شد و سوال اینکه تاوان ظلمی که بر کارکنان خواهد رفت چه کسی پاسخگوست همچنان باقی است.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:43
نظر: سلام . بیش از 20 سال است که از حقوق زن و بچه های بنده در صندوق بازنشستگی ذخیره می شود به امید روزهای تنگی در زمان بازنشستگی طبیعی است که از حق زن و فرزندانم نمیگذرم و اگر حلال و حرامی باشد که هست استفاده ی غیر از ان را حرام می دانم .
 0       0 
* پست الکترونیکی: ?       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 04:58
نظر: با این روال هر کی هر کی
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:33
نظر: وزارت نفت وحقوق میلیونی ان مخصوص مدیران ان است وکارکنان شریف ان هیچ ....
 0       0 
* پست الکترونیکی: ATSHFSHAN123@YAHOO.COM       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:41
نظر: از کارکنان زحمت کش نفت می خواهم اصلا نگران این موضوع نباشند چون قرار است با این طرح کلیه کارکنان دولت بصورت چرخشی در وزارت نفت خدمت نمایند
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 05:56
نظر: سلام . بیش از 18 سال است که از حقوق ما در صندوق بازنشستگی ذخیره می شود به امید روزهای بازنشستگی طبیعی است.
همین بازنشستگی نفت است که یه کمی آب و رنگ دارد و ایام پیری نسبتاً با عزتی فراهم می کند این را هم خراب کنید ببینیم .
یکصد سال سیستم در شرکت نفت داریم و هیچ نقصانی در آن نبوده و نیست و چرا باید به سیستمهای سالم و کارآمد تغییرات اعمال کنیم یعنی چیز بهتر می خواهیم کسب کنیم؟
الان که خوب را داریم. ترا بخدا به نظرات شخصی خود عمل نکنید و برای عموم فکر کنید.
با تشکر
 0       0 
* پست الکترونیکی: mkamarei2002@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 06:52
نظر: صد در صد مخالف الحاق صندوق های بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی ام
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 06:52
نظر: این سیستم هم همانند سیستم نظام جدید آموزشی در سالها پیش است که با اجرای آن بسیاری از دانش آموزانی که در این سیستم درس خواندند قربانی شدند . از کیله دست اندر کاران مملکت خواهشمند ام ابتدا این طرح را در یک سیستم کوچک آزمایش کنید سپس بورید و روی بنیان درآمدی مملکت آن را امتحان کنید.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 07:05
نظر: اگر 3 ماه تعطیلات تابستان و 15 روز تعطیلات عید و تعطیلات ناشی از آلودگی هوا ، بارش برف وباران ، قطع گاز و ... را برای کارمندان زحمتکش شرکت نفت منظور می دارید آنوقت دم از نظام هماهنگ بزنید . !!!!
 0       0 
* پست الکترونیکی: jasemhamid@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 16:50
نظر: اسلام وعرض ادب -باتوجه به اینکه کارکنان زحمت کش وزارت نفت تولید کنندن اصلی وکارآمد کشور هستند ودرحال حاضر درکلیه شرایطآب وهوایی هم مشغول خدمت صادقانه بوده وصندوق متعلق به آنان است وهر گونه دخل وصرف این هزینه باعث ناراحتی ونارضایتی آنان را فراهم میکند ،بهتر است در این خصوصمسئولین محترم چاره اندیشیکنند وبهترین روش را فراهم نمایند .0اینشالله تعالی )
 0       0 
* پست الکترونیکی: mh_532@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 17:18
نظر: طرح نظام هماهنگ یعنی فروباشی صنعت نفت.و با این کارشان تیشه به ریشه صنعت میزنند.ایا کار این برسنل که هر ثانیه با جانشان بازی میکنند با دیگر مشاغل یکسان است؟
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 09:03
پاسخ: احسنت . احسنت .احسنت.
 0       0 
* پست الکترونیکی: ezraeil_532@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 17:23
نظر: انگیزه کار کردن را در بین کارکنان روز به روز از بین میبرید با این کارهایتان.طرح نظام هماهنگ اشتباه در اشتباهست.
 0       0 
* پست الکترونیکی: meriland28@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:02
نظر: به شدت با این طرح مخالفیم.باعث فروپاشی صنعت نفت خواهد شد.برای تدوین کنندگان این طرح متاسفم.که به غیر از منافع خود به چیزی نمی اندیشند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: mohammadi_na       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:14
نظر: از اقای دکتر معظمی تشکر میشود که اصل مطلب را بیان نموده اند. انشاال... با تیز بینی مسئولین مشکل مرتفع خواهد میشود. تا موجب دلگرمی کارکنان صنعت گردد.
 0       0 
* پست الکترونیکی: rahgozare54@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:26
نظر: با اجرای این طرح ,اخرین انگیزه های ماندن در کشور عزیزمان ایران و انجام خدمت در مناطق گرمسیر و بد اب و هوا, به صفر خواهد رسید
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:30
نظر:

همکاران عزیز از چه می ترسید ؟ به والله هم به نفع ما است و هم به نفع مردم ایران که با بیست و پنج سال کار بازنشسته شویم . چرا ما بهراسیم از نظام هماهنگ سازی حقوق . آنهایی باید بترسند که انقدر با ظلم در وزارت و شرکت های تابعه خوردند و کلفت شدند که خودشان هم باورشان شده بسیار برای وزارت خانه و شرکت ها مفیدند و اگر بروند در شرکت نفت بسته می شود ! .با سی و چند سال سابقه هنوز دست از سمت خود نمی کشند . اگر راست میگویند و نگران شرکتند بروند بیرون و شرکت مهندسین مشاور احداث کنند و از این منظر به صنعت نفت خدمت کنند .
همکاران ! باور کنید با تبدیل وظعیت بازنشستگی و پذیرش نظام همانگ سازی حقوق هیچ اتفاقی نمی افتد .
 نیرو اگر نیرو باشد در پنج سال باید تجربه سمت خود را تماما به دست آورد . نه اینکه در بیست و پنج سالگی بگوید تازه من دارای تجربه شده ام ! چه بسیار نیروهای جوان تحصیل کرده رسمی و غیر رسمی در شرکت نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه ها هستند که خالصانه و بی ادعا در حال کارند تا آقایان پا بردوش آنها روزی مدیر این شرکت و روز دیگر مدیر آن شرکت میشوند.
آقایان پدر یزرگ آنقدر بی توجهند که حتی نمی اندیشند اگر پس از بیست و پنج سال کار بازنشسته شوند جا برای فرزندان خود آنها نیز باز می شود . این کاری است که بالاخره اتفاق خواهد افتاد بخصوص با اجرای اصل 44 و خصوصی سازی شرکت ها . پس بنظر بنده بهتر است آبرومندانه این وظیفه ملی را که به نفع کل کشور است بپذیریم .
نفت نیوز: لطفاً کامنت های خود را خلاصه تر تهیه کنید.

 


 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:55
پاسخ: قربون دهنت- خیلی از این قدیمیها هستند که کلیه دوره های آموزشی و ماموریت ها (مخصوصا خارج)را قبضه کردند و یک درصد هم واسه شرکت راندمان ندارند
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:13
پاسخ: از این منظر برای باز نشسته شدن پیش از موعد برای بعضی ها کاملا موافقم . اصولا در صنعت نفت هم، هرچند بسیار اندک، آدمهایی وجود دارد که برای این صنعت کار نکرده واصولا عدم حضورشان مایه نفع شرکت می باشد که قطعا درخواست بازنشستگی پیش از موعد این قبیل اشخاص با کمال امتنان پذیرفته خواهد شد.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 10:31
پاسخ: واقعا که جای تاسف دارد که نسل جدید نفت در دل خود افرادی را دارد که نه برای پیشکسوتی احترامی قائل است نه برای تجارب دوستان جیدی الاستخدام ظاهرا بر این باورند که باید دیگران را بدور افکند و تنها به مدارک تحصیلی و جوانی اقتدا کرد دوستان برایتان متاسفم شما دائما حال را میبینید اما مانند خدمت سربازی که سربازی که یک روز جلوتر آمده برای خود حق ارشدیت قائل است ما نیز به عنوان سربازانی هستیم که چرخ صنعت را میگردانیم براستی شما به خود این حق را نمیدهید که بیست سال بعد تازه استخدام جدید در امکانات و امتیازات با شما برابر نباشد ایا به نظر شما عدالت این است که به همه مساوی داده شود یا به شما بیشتر ؟ متاسفم ادبیات شما ادبیات یک فرد تحصیل کرده نیست این گونه تفکر در کشورهای غربی هم هیچ اعتباری ندارد و هیچ گاه بین کارمند بی تجربه با کرارگ با تجربه مساوات برقرار نیست آنچه برای آنان اهمیت دارد کارائی اس کارائی کارائی .برای دانشگاه های مملکتم بسیار متاسفم که دارد نسلی را آموزش میدهد که برای اخلاقیات آن هیچ تلاشی نمیکند.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 20:57
پاسخ: متاسفانه بخش دوم ودرحقیقت جان کلام مورد نظر اینجانب در پاسخ به اصل نظر ارایه شده وتایید آن توسط آقای نیما ، سانسور وحذف شده بطوری که برداشت از مطلب خلاف دیدگاه اینجانب است.راحت بگویم روی سخن بنده در آن اظهار نظر با کسانی است که غوره نشده ادعای مو یز بودن مینمایند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: info@naftnews.ir       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:36
نظر: نفت نیوز: ضمن تشکر از کاربران محترم، لطفاً از ارسال نظرات درباره الحاق صندوق های بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی در این خبر خودداری نموده و تنها از طریق نظرسنجی موجود در صفحه اصلی سایت رای خود را اعلام فرمایید. نظرات تکراری در این خبر منتشر نمی شوند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: atash1507@gmail.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:41
نظر: بنام خدا
طبق ماده102قانون خدمات کشوری
کارکنان حق دارندعضوصندوق دلخواه خودباشند.
وطبق ماده113همان قانون خدمات کشوری که متاسفانه ماده102راردونقض میکند
ودولت راموظف ومکلف کرده است که تمام صندوقها رایکی کندوآنهارازیرنظر
تامین اجتماعی ببرد(منظورصندوقهادولتی می باشدنه خصوصی)
صندوق بازنشستگی شرکت نفت باحقوق کارکنان تامین وتشکیل شده است ویک صندوق
خصوصی می باشدودخل وتصرف درآن باید بااجازه کلیه کارکنان باشد واگر فقط یک نفرناراضی
باشد حرام بوده واینجا حق ناس پایمال شدو تک تک کسانی که در مجلس موافق این طرح بودند درروز قیامت
بایدجوابگوی اینگونه اعمال خود باشند که ماازحق خود نمیگذریم

 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:21
پاسخ: درست است
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 18:46
نظر: جالب اینکه فریاد وا اسلامای دوستان جنوبی بلند نشده است و کفن پوش در خیابان به راه نیفتاده اند!
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:16
پاسخ: جنوبی های نفتی یکبار در سال 57 برای سرنگونی رژیم شاه به پا خاستند و پس از آن با همه مشکلات در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده وبرای حفظ وپایداری این صنعت حیاتی که شریان اقتصادی مملکت است خصوصا در دوران جنگ تحمیلی مرارت ها کشیده وجانفشانی ها نموده اند تا جریان نفت استمرار داشته و ارز مورد نیاز جهت اداره مملکت تامین گردد. ظاهرا پایداری صنعت یکصد ساله نفت بعضی را بر نمی تابد و با حمله همه جانبه در قالب اجرای قوانینی که تدوین کنندگان آن صرفا از یک قشر خاص بوده وکینه خودرا نسبت به کارکنان این صنعت نشان داده وبدون کمترین کار کارشناسی در این زمینه آن را با هو و جنجال و به زور تصویب کرده اند اکنون انتظار اغتشاشات خیابانی (همانطور که دوسال قبل خود در جلوی مجلس ترتیب دادند) را از صنعت نفت دارند تا سناریوی آنها کامل گردد، بس کنید، شرم بر شما باد.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:56
پاسخ: نمیدانم واقعا نفتی هستی یا اینکه قصد بجان انداختن ما را داری اما این را بدان که ما جنوبی ها اگر نبودیم توی هشت سال جنگ از سرما و گرسنگی میمردید یک پالایشگاه ابادان بود و ایران راستی از خودت سوال کردی که چرا جنگ شروع شد بنزین و نفت و سایر مواد نفتی جیره بندی شد و در ضمن همین جنوبی ها هستند که دارند بار مالی مملکت را تامین میکنند اما کمترین امکانات زندگی را دارند و این را بدان ما کفن برای شرافت مملکت و دینمان بتن میکنیم و مانند بعضی ها نیستیم که با قار و غور شکمشان دینشان را هم به حراج میگذارند.
نفتی در جنوب انقلاب و جنگ را از سر گذراند با شرافت و مردانگی و اگر هم اعتراضی دارد حق است و در چهارچوب قانون اما انگار شما دوست داری مانند کار کردنت که بی حساب و کتاب است عمل شود

 0       0 
* پست الکترونیکی: jhgtgf@nigc.ir       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:15
نظر: درود بر معظمی
 0       0 
* پست الکترونیکی: irajs44@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:38
نظر: به یاد دارم در زمان معاونت ایشان همزمان با طرح نظام هماهنگ پرداخت وقتی تسهیلاتی برای بازنشستگی زودتر از موعد کارکنان فراهم شد هزاران تقاضا از سوی کارکنان بیشتر متخصص وباتجربه مطرح گردید که علیرغم توفیق تعدادی ،بدلیل احساس خطر خالی شدن صنعت این امر منتفی و بسیاری از درخواستهای ارسالی نیز به واحدها عودت گردید.
اینجانب ان زمان طی ایمیلی از اقای دکتر درخواست کردم هجوم تقاضاها با توجه به اینکه زمانی استخدام در این صنعت ارزو ورویا بوده نشانه نوعی بیماری سازمانی است ،وجا دارد با انجام تحقیقات میدانی وسیع حتی در سطح پروژهای دانشجویی، درد پیدا وچاره ای اندیشیده شود .چنانچه امروز نیز این مهم انجام گیرد جواب بسیاری از مسایل حل وانگاه با دلایل علمی وکارشناسی وبدور از هیاهو وشعار میتوان رفع مشکلات اجرا وعدم اجرای نظام هماهنگ را از مسئولین ذیصلاح پیگیری واحقاق حق نمود.
من ا.....توفیق
 0       0 
* پست الکترونیکی: omidieh_mb@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:38
نظر: حق قانونی ما کارمندان ضایع میشود.بنظرمیرسدماده113مشمول صدوقهایی است که زیرنظردولت اداره میشوندوصندوق وزارت نفت کاملامستقل وتقریبا خصوصی است.ماده102 و113این قانون باهم تناقض داشته وماده اول به سازمانهارا مختاربه تشکیل صندوق بازنشستگی دانسته ودومی دولت رو ملزم به جمع آوری آن والحاقش به تامین اجتماعی!!!!
کاش میفهمیدیم یعنی چی این تناقض!!!!!
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 19:51
نظر: ایکاش اینگونه تفکرات در تمام لایه های مدیریتی وجود داشته باشد
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 20:34
نظر: ظاهرا ماده 113 متناقض با ماده102میباشد.طبق ماده 102کارمندان میتوانند صندوق خود رابه دلخواه انتخاب کنند
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 20:42
نظر: میگم نکنه نمایندگان محترم وقتی ماده 113 راتصویب میکردند یادشون رفته که قبلا ماده102 را تصویب کردند
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 20:49
نظر: بنام خدا
همکاران گرامی وزارت نفت
باسلام ، لطفا قبل از هر گونه قضاوت و اعلام نظری در خصوص موضوع مطروحه و شکستن حرمت یکدیگر ، کسانی که از کم و کیف این دو صندوق اطلاع دقیقی دارند ، محاسن و معایب این دو را نوشته تا آگاهانه و بدون قرض و مرض در این خصوص با یکدگر تبادل نظر نماییم . باتشکر و احترام به فرد فرد شما عزیزان

 0       0 
* پست الکترونیکی: ali352784@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 20:54
نظر: خدا را شکر که هنوز وجود دارند کسانی که درد مردم را می فهمند.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:01
نظر: من خودم پدرم پدربزرگم همگی درشرکت نفت انهم بدترین نقاط عملیاتی جنوب خدمت کرده ومیکنیم ونفتی تراز خودم کسی دراین شرکت فکرنکنم وجودداشته باشد بایدعرض کنم موافق صددرصد بااین طرح هستم ودعامیکنم هرچه سریعتر به انجام برسد
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:41
پاسخ: f.v شما حتی جرات نکردید اسم خودتان رابنوسید .حسود هرگز نیاسود
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:07
نظر: ایشان تا وقتی معاون وزیر بود هیچ اقدام مثبتی برای جذب نیروهای پیمانکاری انجام ندادند و فقط وعده و وعید دادند که بزودی با این نیروها قرار داد مستقیم انعقاد خواهیم کرد . اما حالا ...
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:12
نظر: باید توزیع ثروت کنیم نه توزیع فقر
با قوانین اموزش پرورش نمی توان وزارت نفت را که یک بنگاه صنعتی با شرایط متفاوت کاری است اداره نمود
باید نظم و قوانین بقیه جاها را بهتر نمود نه اینکه نظم شرکت نفت را نیز به هم ریخت
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:31
نظر: اینجانب به عنوان ÷رسنل نفت بهدلری موافق نیستم که در بازنشستگی تابع قانون بیمه تامین اجتماعی باشم .آقای معظمی چرا از ما دفاع نمی کنید ؟چرا سکوت اختیار کردید .
 0       0 
* پست الکترونیکی: irajs44@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:42
نظر: نوشته ام چه اشکالی داشت که سانسور کردید!
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:48
نظر: با تشکر،واقعیتهای تلخ این صنعت را بازگو کردید،فروپاشی این صنعت مهم از حدود 5 سال پیش شروع شده و من فکر می کنم با این تصمیمات نسنجیده امسال به حد اعلی می رسد،اصلاح این امو انشاالله با ظهور حضرت مهدی(عج).....
 0       0 
* پست الکترونیکی: raki.safar@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:52
نظر: ضمن تشکر از شهامت ونظر کار شناسی وکاربردی جناب آقای دکتر معظمی ،به دوست عزیز خود ،وزیر محترم نفت پیشنهاد می نمایم چنانچه یرخوردهای اخیر به ضرر صنعت نفت ومنافع ملی است ، در اسرع وقت اقدام شایسته و ویژه ای بفرمایند زیرا فرصت وزمان برای اصلاح آن برای ایشان بسیار اندک می باشد .
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 21:55
نظر: وزارت نفت از نظر نظام هماهنگ باید مستقل بماندو تحت پوشش هیچ سازمانی نباشد
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:15
نظر: هنوز هیچگونه شناختی از نظام هماهنگ ندارم تا بتوانم در مورد آن اظهار نظر کنم.ولی معمولا تصمیم گیری های مدیران مملکتی بدون تفکرات قبلی است و نتیجه هم........
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:19
نظر: به نظر من صندوق بازنشستگی صنعت نفت که با پول و سرمایه پرسنل صنعت نفت به وجود آمده است. صندوقی است متعلق به اعضا و متعلق به دولت نمی باشد.
لذا تصمیم گیری در رابطه با واگذاری و ادغام آن بدون جلب رضایت حداکثر اعضای صندوق ، قانونی نمی باشد و دولت حق تصرف در این صندوق را ندارد.
به نظر من در صورت ادغام این صندوق با تامین اجتماعی ، اعضا قادر به شکایت و پیگیری این موضوع از مبادی قانونی می باشند.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:44
نظر: صنعت نفت با گزینشی که در استخدام کارکنان خود دارد سعی در جذب نخبه های دانشگاهی دارداین ظلمی عظیم می باشد که حقوق بازنشستگی نخبه های مملکت را سازمان تامین اجتمایی بپردازد که مستمری بگیران خود از ان ناراضی هستند
ایا می خواهید تولید انرژی در کشور دچار نقصان شود
ایا میخواهید گور غول تولید انرژی در کشور را با دست خود بکنید
این کار ممکن است در ظاهر مطلوب و خوشایند باشد اما با این کار خود ضربه محکمی بر پیکر ایرانی که قله های ترقی را روز به روز پشت سر می گزارد
این کار حتی بر مسایل سیاسی و سیاست های انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد
برای به دست اوردن 50 تومان چک های سفید را له نکنید با تشکر
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 22:46
نظر: هرچه می گوییم اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت برای مملکت خیانت است گوش نکنید! معطل نکنید اجرا کنید تا آنان که خود مدافع آن هستند عملا گرفتار شوند و صنعت وبران گردد. همانی را هم که دارند از دست بدهند.
 1       0 
* پست الکترونیکی: 958894       کشور: دوشنبه، 31 فروردین 1388 - 23:01
نظر: سخنان جناب معطمی کاملا متین می باشد.چرا حقوق کارمندان نفت با این اوضاع دهشت بار زندگی در جهنمی سوزان و جدیدا که پر از خاک و غبار هم شده این جهنمه،باید با کارمندان دیگر اماکن مخصوصا آن هایی که در شهرهای خوش آب و هوا و کارهای تر و تمیز پشت میزی هستش یکی باشه؟؟؟به خدا که همون حضرت علی هم که به شددت طرفدار عدالت بود راضی نیست.آقایان ما که داریم در این مناطق زندگی می کنیم داریم پول خونمونو می گیریم.هر روز گرد و خاک ،گرما ،مواد شیمیایی،دستگاههای خطر ناک،انواع و اقسام مواد شیمیایی هم در هوا هست و ما هر روز استشمام می کنیم.....آخه اینم شد زندگی...
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:12
نظر: آن زمان که کار ه ای بودی کاری نکردی ؟
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:26
نظر: با سلام از نفت نیوز خواهشمندم قسمت نظرات را مسدود نمایند تا این مردم بی کار اینقدر به این و آن تهمت نزنند با تشکر
 0       0 
* پست الکترونیکی: shafiei.h@nisoc.ir       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:33
نظر: صد در صد مخالف الحاق صندوق های بازنشستگی نفت به تامین اجتماعی ام
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 01:21
پاسخ: به مدیران وروسا هیچ صدمه ای نخواهدرسید مثل همیشه پس اقایان نگران نباشید راه برون رفت از مشکلات رومدیران خوب بلدن.ما ضعفا بایدفکرخودمون باشیم
 0       0 
* پست الکترونیکی: faridehfarvid_vareszadeh@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:46
نظر: من یکی از کارکنان بازنشسته صنعت نفت می باشم . در مورد نظر خواهی و رای گیری در ارتباط با ادغام صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی بنظر میرسد که هر فردی بدون شماره پرسنلی و اعلام هویت شرکتی می تواند رای بدهد در نتیجه رای گیری و آمار بدرستی انجام نخواهد شد لطفا با عنایت فوری بررسی فرمایید که فقط پرسنل شرکتی بتوانند با ثبت هویت شرکتی که در این مورد ذینفع می باشند نظر بدهند که آمار و رای گیری صحیح باشد با تشکر از بذل توجه جنابعالی.
فریده فروید
نفت نیوز: برای ما این کار امکان پذیر نیست به روابط عمومی وزارت نفت پیشنهاد بدهید. 
 0       0 
* پست الکترونیکی: fazelmayah@gmail.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 00:58
نظر: با سلام من به نوبة خودم مخالفت ونگرانی خود را در مورد الحاق صنعت نفت به بیمه تأمین اجتماعی اعلام میدارم واین یک تصمیم بسیار غلط و غیر منطقی میباشد وفقط باعث دلسردی کارکنان صنعت نفت میشود ودیگر هیچگونه نفعی ندارد

 0       0 
* پست الکترونیکی: korbokhosrow@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 01:47
نظر: باسلام
بنده نگرانی خودرادرخصوص الحاق صنعت نفت به بیمه تأمین اجتماعی اعلام می دارم وامیدوارم که این امراصلاً محقق نشود.
 0       0 
* پست الکترونیکی: atshjameh@gmail.com       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 02:21
نظر: آقای دکتر شما نسبت به کارکنان خدوم وزارت نفت لطف دارید .بلاخره مدتی آمدید وزارت و از نزدیک با کار ایشان آشنا شدید .ای کاش پیشنهاد می دادید در سال گذشته که جشن 100 سالگی نفت را جشن گرفتند مراسم فاتحه خوانی نفت را نیز برگزار می کردند و کار را یکسره می کردند.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 02:49
نظر: وقتی صندوق متعلق به دولت نیست و متعلق به کارمندان صنعت نفت نمی باشد حتی یک نفر هم ناراضی باشد که با تامین اجتماعی ادغام شود ادغام آن حرام است
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 02:51
نظر: دولت برای اجرای نظام هماهنگ نیاز به پول دارد و صندوق که متعلق به آحاد کارمندان صنعت اعم از شاغل و بازنشسته می باشد هیچ مقامی مجاز به ادغام آن با تامین اجتماعی نخواهد بود
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 03:04
نظر: ادغام صندوق بازنشستگی نفت در تامین اجتماعی یعنی اولین گام عملی در اجرای قانون خدمات کشوری و تخریب صنعت نفت!!!!!!
 0       0 
* پست الکترونیکی: ma.ro90       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 03:07
نظر: با سلام باید عرض کنم که صنعت نفت ملی شد تا مستقل بماند من دلیلی برای الحاق این صندوق نمی بینم چرا باید یه کارمند شرکت نفت که توی گرما وسرمای طاقت فرسا کار با یه معلم که داخل یه اتاقه باید یکی باشه معلمی که تقریبا 4ماه از سال هم بیکاره و حقوق میره این کار جز اینکه باعث دل سردی کارکنان شرکت نفت میشه هیچ فایده ای ندارد
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 04:08
نظر: الان مدتی است که کارکنان وزارت نفت واقعا در استرس تمام هستند و این اصلا به صلاح مملکت نیست چون به اندازه کافی استرس کاری دارند و این اصلا جواب زحمتشان نیست که چنین باشند.
تنها راه حل نوشتن نامه به رهبر انقلاب است و انعکاس نظرات کارکنان با ایشان مطمئنا جواب می گیرید .
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 17:36
پاسخ: بله واقعآ درست میفرمائید تجربه نشان داده است که صلاح مملکت را مقام معظم رهبری مدانند و نه آن نماینده مجلسی که معلوم نیست با چه قول و قرارهائی رای ملت را گرفته که این همه ........
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 1 اردیبهشت 1388 - 04:19
نظر: فکری هم به حال نفرات جدیدالاستخدام که پایه حقوقی کمی دارند بکنید که زیر بار مشکلات کمرمان در حال خم شدن است. دوستان ما که با هم استخدام شدیم ولی در ارگان دیگر با وجود کار کمتر و مدادن شیفت و استفاده کامل از ایام تعطیل حقوقی برابر ما میگیرند.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 7 اردیبهشت 1388 - 09:39
نظر: خدمات مفید و دلسوزانه دکتر معظمی در پتروشیمی و معاونت منابع انسانی وزارت نفت بر هیچکس پوشیده نیست.امیدوارم کماکان از نظرات کارشناسی ایشان استفاده شود.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 29 دی 1388 - 19:56
نظر: مانفهیدیم کارکنان شرکت نفت تخم دوزرده می کنند که بایستی اشل حقوق شان متفاوت ازسایر کارکنان سایر دستگاهها باشد هرکسی درهردستگاهی مسئولیتی دارد و براساس مسئولیت اش بایستی حقوق متناسب دریافت کند . چرا کارکنان شرکت نفت حقوق شان بالاتراست چون منابع ملی مارا تولید می کنند و ما صدقه سر آنها حقوق داریم . منکه قدقدمیکنم برات....
 0       0 

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  * قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
* لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
* نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

 کد امنیتی:
 
   آخرین مطالب سایت  
  ٤ میلیارد دلار منابع اعتباری جدید در اختیار شرکت ملی نفت قرار می گیرد
  مدیران سه شرکت گاز استانی تغییر کردند
  با مصرف کنونی تمام گاز پارس جنوبی نیز پاسخگو نیست
  امکان تبدیل واحد «ریال» به «تومان»در نمایشگرهای جایگاه سوخت در صورت ٥ رقمی بودن نرخ جدید بنزین
  نتایج نهایی آزمون استخدامی اردیبهشت 92 شرکت نفت امسال اعلام می شود
  احتمال بازگشت قلعه‌بانی به سایپا
  تست فشار خون از مدیر عامل شرکت ملی نفت/عکس
  جذب نکردن خانمها در دانشگاه صنعت نفت طی سالهای اخیر نادرست بود/ وعده جوادی برای تسریع در حل مشکلات بانوان نفت
  قمصری خبر دو برابر شدن صادرات نفت ایران را تکذیب کرد
  ساخت توربینهای ٢٥ مگاواتی گازی با حمایت وزارت نفت
  هلی دکهای نفت فلات قاره ایمن تر می شود
  مشارکت بانکها در طرحهای پتروشیمی تسهیل شد
  دلایل قطع سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها/ بنزین سهمیه‌ای اردیبهشت شخصی‌ها با قیمت جدید
  سهمیه بنزین خودروهای شخصی امشب واریز نمی‌شود
  امضای قرارداد خدمات در شرکت نفت تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
  فراکسیون نفت، گاز و پتروشیمی اعلام موجودیت کرد
  رکورد سرعت حفاری در تاریخ توسعه پارس جنوبی شکسته شد
  وزیر نفت سیاست های اقتصاد مقاومتی صنعت نفت را تبیین کرد/ اعلام آمادگی رئیس جمهور برای رفع مشکلات صنعت نفت
  زهیری مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت شد
  آغاز فعالیت آزمایشی سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت در آینده نزدیک
ادامه آخرین مطالب سایت
 
 
 
::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
پشتیبانی توسط: گروه نرم افزاری فکا