تماس ها    صفحه اصلی    نفت    بحران خوزستان    گاز    پالایش و پخش    پتروشیمی    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
چهارشنبه، 5 مهر 1396 - 02:22   
   
بخش بهداشت و درمان
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18417صفحه نخست » خبرهای تازهدوشنبه، 3 آبان 1395 - 14:38
توضیحات دکتر سمیع درباره وضعیت کارانه پزشکان نفت
نفت نیوز: مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: وضعیت کارانه پزشکان منتظر تعیین تکلیف نهایی از سوی شورای حقوق و دستمزد است و امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.
  

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، حبیب الله سمیع در حاشیه نشست هم اندیشی پزشکان که امروز (دوشنبه، سوم آبان) در بیمارستان نفت تهران برگزار شد، با بیان اینکه در این جلسه بحث کارانه و مشکلات پزشکان مطرح شد، گفت: پس از دوره ای که نظام‎مند کردن پرداخت‎ها اعلام شد و در اولویت قرار گرفت، در مردادماه امسال با مصوبه شورای حقوق و دستمزد اعلام شد که در مورد کارانه پزشکان به زودی تصمیم گیری می شود.توضیحات دکتر سمیع درباره وضعیت کارانه پزشکان نفت

وی افزود: از سوی شورای حقوق و دستمزد اعلام شد هر گونه فوق العاده ای که در سال ۱۳۹۴ پرداخت شده است تا تصمیم گیری نهایی این شورا در سال ۹۵ باید متوقف شود.

سمیع ادامه داد: بر این اساس مکاتبه‎های متعددی با شخص وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران داشتیم و در آن نامه‎ها اعلام کردیم این محدودیت ها، مساله دریافتی پزشکان را تحت تاثیر قرار خواهد داد در حدی که بین ۴۰ الی ۶۰ درصد پرداختی به پزشکان کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه به مسئولان اعلام کردیم این تصمیم تبعات خوبی برای این سازمان و پزشکان آن نخواهد داشت، افزود: بعد از پیگیری‎های متعدد، شخص وزیر نفت دستور داد کارانه به صورت علی الحساب به مأخذ ۷۰ درصد برای مدت ۳ ماه پرداخت شود و پس از آن باید منتظر اعلام رسمی شورای حقوق و دستمزد باشیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ضوابط روشن شود ما درخواست داریم در همین سقف مصوب شورای حقوق و دستمزد بتوانیم کارانه پرداخت کنیم؛ همچنین به پیگیری های خود از سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 13 نظر (فعال: 8 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 5)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
   | 1395/8/3 - 15:53 |     16     19     |
حقوق و دستمزد معنایش چیست و کارانه چه صیغه ای است؟!! درست است که پرسنل نفت هم سی درصد از درامد نفت را بعنوان کارانه میان خود تقسیم کنند؟ یا چطور است پرسنل وزارت نیرو هم درامد حاصل از فروش برق را میان خود توزیع کنند؟!! فکر می کنید کار آن پزشک مهمتر از تولید برق و انرژی است؟! یا مدرکش نصف دکترای مهندسی برق یا مکانیک ارزش دارد؟!! بدون برق و انرژی همه جامعه و البته پزشکان بر می گردند به عصر حجر! لطفا برای رعایت انصاف در توزیع عادلانه ثروت بفکر اصلاح قانون من درآوردی سی درصد کارانه پزشکان باشید مالیات ارزش افزوده را خرج ثروتمند شدن عده ای به ناحق نکنید! مگر اینجا کشور توسعه یافته است که یک پزشک ایرانی هفت برابر پزشک آمریکایی درامد دارد؟!! چرا در این مملکت همه چیز بی حساب و کتاب است؟!! از تجمع نابحق ثروت جلوگیری کنید تا از بیکاری و فقر و فساد جلوگیری شود! مگر یک پزشک ثروتمند چند شغل می تواند ایجاد کند؟ یا چند عدد یخچال و ماشین و تلویزیون نیاز دارد؟!! ثروت را عادلانه توزیع کنید تا اشتغال ایجاد شود و از فقر شدید و بیکاری جلوگیری شود...

|    | 1395/8/6 - 00:07 |     7     7    
پاسخ: دوست عزیز شما مثل اینکه پزشکان عمومی شاغل در نفتو با پزشکان متخصص و فوق تخصص اشتباه گرفتی ولی باید بگم که مابه عنوان پزشک عمومی نفت کارانه به جای اضافه کار میگیریم و دیگه دریافتی به اسم اضافه کار نداریم

|    | 1395/8/3 - 21:23 |     15     10     |
متاسفم برای دکتر سمیع که نمی تواند از حقوق پرسنل دفاع کند و نتوانستند سازمان را در این مدت قدرتمند بکند و اجازه ندهد این شرایط برای پرسنل فراهم شود و کارانه پزشکان کسر شود بهتر است جناب دکتر سمیع استغفا دهند که در ذهن پرسنل از این بدتر نشود

   | 1395/8/4 - 08:59 |     18     5     |
جای بسی تاسف است که حمیت شغلی مدیرعامل محترم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بحدی تنزل کرده است که حتی در شرایط حاضر که ناشی ازمدیریت فوق العاده ضعیف ایشان میباشد حاضر به قبول استعفا نیستند البته با کمی اندیشه دلیل یا دلایل آن مشخص میشود . در مجموع باید گفت ایشان نه اهل تدبیر هستند و نه امیدی به بهبود سیاستگذاری مدیریتی ایشان میرود. در نهایت ایشان مدل دومینوی مخربی را آغاز گر بوده اند که خروجی آن فقط مترتب جامعه پزشکی وپیراپزشکی نخواهد بود .

|    | 1395/8/4 - 09:29 |     13     7     |
در زمان مدیریت جناب آقای دکتر کیان هم دفاع از هویت بهداشت و درمان بود و هم اعتبار پزشک و کادر درمانی و جایگاه آنها محفوظ بود. متاسفانه عملکرد دکتر سمیع قابل دفاع نیست.

   | 1395/8/4 - 16:44 |     9     3     |
باسلام : آیا این ظلم نیست که بعداز 27 سال خدمت صادقانه درمجموعه وزارت نفت خدمت کنی وحالا که 60 سال سن وفرسوده شدهای به حال خودت رهایت کنند.بهداشت ودرمان وشایستگی راازتوبگیرند وباحقوق ماهیانه 17000000 ریال به حال خودت رهایت کنند. باتشکر : والسلام.

   | 1395/8/5 - 12:32 |     5     8     |
موج تقاضای خروج پزشکان از صنعت نفت برا ه می افتد پس چاره ای بیندیشید

   | 1395/8/5 - 14:57 |     12     3     |
بدون اغراق مدیریت فعلی سازمان به صورت باری بهر جهت اداره می شود.هیات مدیره متشتت که متاسفانه یک فرد غیر پزشک و نا آشنا به مسائل بهداشت ودرمان تصمیم گیرنده اصلی است و مدیر عامل که قدرت تصمیم گیری نداشته وازمدیریت فقط چهارگوشه میز خود را می شناسد.پایان داستان این مدیریت قطعا وبدون شک به انحلال یا اضمحلال سازمان بهداشت و درمان منتهی خواهد شد چیزی که شاید خود آقای وزیر هم دوست داشتند که اتفاق بیافتد ولی نمی خواستند مستقیما خودشان بظاهرشروع کننده آن باشند.
انشاالله مدیران این صنعت عظیم تا دیر نشده بفکر بیافتند و سازمان و بلکه صنعت را نجات دهند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
  * قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
* لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
* نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
پشتیبانی توسط: خبرافزار