تماس ها    صفحه اصلی    نفت    بحران خوزستان    گاز    پالایش و پخش    پتروشیمی    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
شنبه، 28 مرداد 1396 - 15:50   
   
بخش منابع انسانی
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18114صفحه نخست » خبرهای تازهدوشنبه، 25 مرداد 1395 - 12:00
بازنشسته‌ها به جای ما نشسته‌اند
هفتمین روز اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نسبت به خلف وعده وزیر نفت
نفت نیوز: تجمع اعتراضی دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در مقابل مجلس به هفتمین روز خود رسید.
  

به گزارش نفت نیوز به نقل از تسنیم ، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در هفتمین روز و در اعتراض به موضوع لغو استخدام خود از طرف وزارت نفت، مقابل خانه ملت تحصن کرده‌اند.

در پلاکاردهایی که دانشجویان در دست دارند از وزیر نفت خواسته‌اند تا صدای آنان را شنیده و مطالبات آنان را رسیدگی کند.

به گزارش تسنیم، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با نصب پلاکاردهایی در مقابل درب خانه ملت، خواستار پیگیری مشکل استخدام خود از طریق کمیسیونهای اصل 90 و کمیسیونهای حقوقی شدند.

«هفتمین روز تجمع دانشجویان نفتی مقابل مجلس»

تجمع‌کنندگان روزهای گذشته نیز در مقابل خانه ملت در اقدامی نمادین، سنگ قبری از دانشگاه خود را بنا کرده و بر سر مزار آن فاتحه خواندند.

دانش‌آموختگان صنعت نفت از هفته‌ گذشته خواستار اجرایی شدن وعده دولت و وزارت نفت برای استخدامشان در شرکت ملی نفت هستند که به گفته آنها، هنوز درخواست‌شان از سوی مسئولان دولتی پاسخ داده نشده است.

به گزارش تسنیم، مدتی است موضوع استخدام فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در وزارت نفت، واکنشهایی را در بین قشر دانشگاهی و فرهیخته حوزه صنعت نفت ایجاد کرده و رسانه‌ها نیز به این موضع بحث برانگیز پرداخته‌اند.

فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت معتقدند که طبق آئین‌نامه این دانشکده، باید با شرط معدل و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام وزارت نفت درآیند، البته روند استخدام آنها انجام شده که با دستور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، این روند متوقف شده است.

یکی از فارغ‌التحصیلان دانشکده صنعت نفت در گفت‌وگویی به خبرنگار تسنیم گفته است: «روند جذب در دانشگاه صنعت نفت به این صورت بوده که آقایان و خانمها در لیست کاریابی قرار گرفته و شرکتهای تابعه وزارت نفت، ظرفیتهای موجود و نیروهای کار مورد نیاز را در رشته‌های تخصصی اعلام می‌کنند و دانشجویانی هم که در رشته‌های خاص  وزارتخانه تحصیل کرده‌‌اند، به آنها معرفی شده‌ و دانشجویان با سپری کردن مراحل استخدام وارد وزارت نفت می‌شده‌اند که با ابلاغ وزیر نفت، این روند متوقف شده است».

«هفتمین روز تجمع دانشجویان نفتی مقابل مجلس»

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «ما می‌خواهیم نیروی باسواد جذب کنیم»، دانشجویان نیز در واکنش به این اظهارات، اقدام به راه‌اندازی پویش ملی «من بی‌صوادم» کرده‌اند که با استقبال دانشجویان همراه بوده است.

انتهای پیام
 

 

 

   
  

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 24 نظر (فعال: 12 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 12)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
|    | 1395/5/25 - 12:37 |     0     0    
من موافق برکناری ایشان هستم هم بخاطر قراردادهای نفتی هم بخاطر اینکه من یک نیروی تامین نگهداری پیمانکار میباشم که مدت 11 سال در منطقه پارس جنوبی مشغول انجام وظیفه هستم و باید طبق قانون کار قرار داد ما ثابت با شرکت گاز باشد ولی اینکار به بهانه اصل 44 قانون اساسی پایمال شده و یک مشت واسطه گر به اسم پیمانکار که کارشان فقط وفقط حقوق مارا از شرکت میکرد وبا ظلم تمام اندکی از حق ما را می دهد فقط دست به دست میکند وهنر دیگری ندارد و تنها هنرشان هزینه مضاعف برای شرکت گاز میباشد و نکته دیگر اینکه نیروهای چون ما در کار اجرایی هستیم که از نظر مرخصی وحقوق و امکانات رفاهی نسبت به نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم در تبعیض کامل بسر میبردیم و بویی از عدالت علی را در وزارت نفت مشاهده نمیکنیم آخر...

   | 1395/5/25 - 12:55 |     0     0    
آقای روحانی موقع انتخابات ما این شرایط رو فراموش نمیکنیم
انتظار حمایت از ما خانواده اقوام آشنایان و دوستان ما رو نداشته باش


   | 1395/5/25 - 12:56 |     0     0    
ما_تا_آخر_ایستادهایم
حقمان_را_میگیریم

   | 1395/5/25 - 12:56 |     0     0    
حق چند تا جوون خوردن نداره ... من موندم حضرت رهبری عزیزمون از بیکاری این جوانان نخبه و عهدشکنی مسئولین شرمنده هستن ،ولی چطور آقای زنگنه و نمایندگان مجلس بی تفاوت هستن ؟! آقایان لطفا مسیر انقلابی خود را مشخص کنبد و نگذارید رهبری ورود پیدا کند که اگر ورود پیدا کنند بی کفایتی شما کاملا مشخص خواهد شد. حق این جوانان را با توجه به وعده ای که داده اید بدهید

   | 1395/5/25 - 12:57 |     0     0    
واقعا 7روزه هیچ کس توجه نمیکنه؟؟؟

   | 1395/5/25 - 13:10 |     0     0    
هفت روز میشه که دوستان ما زیر آفتاب جلو مجلس منتظرن تا وزیر جوابگوی آنها باشه. نمایندگان مجلس 7روز که شعارها رو میشنون و کار خاصی نکردن... قول شفاهی مسیولین دردی از ما دوا نمیکنه... قول استخدام تعدادی از ما پایان دهنده تجمع نخواهد بود...تمامی گروه الف باید استخدام شوند.

|    | 1395/5/25 - 13:11 |     0     0    
برای این وزیر به علت این ناعهدی متاسفم.

|    | 1395/5/25 - 13:13 |     0     0    
استخدام دانشجویان دانشگاه نفت بطور کاملا رسمی هر ساله اعلام شده است.
لغو یکباره این قانون، کاملا غیر قانونی و غیر عقلانی است.
دانشجویان دانشگاه نفت، هفت روز است که مقابل مجلس و زیر آفتاب تجمع کرده‌اند تا حق مسلم خود را بگیرند.
آیا نمایندگان ملت و سایر مسوولان صدای آنها را نمی‌شنوند!!!


|    | 1395/5/25 - 13:33 |     0     0    
اگر کادر وزارتی نفت و بالاخص وزیر نفت کارایی مناسبی داشتند مطمئنا این همه نا رضایتی در بدنه ی نفت وجود نداشت. همه روزه شاهد اعتراضات بیشتری از این صنعت با سابقه هستیم. و امروز هم میبینیم که دانشجویان خودشون رو هم میخوان از سر باز کنن کسایی که چند سال در این بدنه ی نفت فعالیت و تحصیل داشتند و بهترین ها برای بومی سازی و خودکفایی در این صنعت هستند. امید وارم که این دانشجویان به خواسته های بحق خود برسند. و به گفته ی رهبر عزیزمان ناامید کردن جوانان این کشور خیانت به ناموس ملی است.

   | 1395/5/25 - 13:49 |     0     0    
این تجمع تا رسیدن به حق قانونی و مسلم ما که استخدام و امریه کلیه فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت تا ورودی 94 هست ادامه دارد.

   | 1395/5/25 - 18:27 |     0     0    
بیچاره دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت که نابود شدن دوره جوانی و آینده زندگی ایشان، یکی از بزرگترین بی تدبیری های آقای وزیر است. خدا حودش به داد این متحصصین متعهد صنعت نفت برسه...

|    | 1395/5/25 - 19:02 |     0     0    
تو خبرگزاری ها اومده که این بنده خداها مستنداتی رو تقدیم کمیسیون انرژی مجلس کردند مبنی بر نیاز شدید به نیروی متخصص در مناطق نفتی نیاز به بیش از 3000 نفر و چند برابر بورسیه های آماده به کار فعلی تا آن حدی که نه تنها تمامی فراغ التحصیل های فعلی بورسیه نفت می تونن جذب بشن، بلکه از دانشگاهای دیگه هم میتونن جذب بشن. ولی مثل اینکه یه نماینده مجلس که یا خودش رو زده به خواب و کوچه ی علی چپ و یا هنوز به هوش نیومده و تو باغ نیست ، اومده و به یک خبرگزاری گزارش داده که حق با فارغ التحصیلان بورسیه نفت است و زنگنه نباید یه تعدادی رو بگیره چون اون وقت حق بقیه بورسیه های نفت ضایع میشه و لذا حالا که قراره یه تعدادی رو بگیره ،بهتره بین بورسیه ها آزمون برگزار بشه و از طریق آزمون یه تعدادی جذب بشن!!!! آخه آی کیوووووووو، این بنده خداها دارن میگن نیاز شدید به نیرو وجود داره و ظرفیت کافی باسه جذب همه وجود داره لذا باسه همین اینا داد میزنن همه ی بورسیه ها باید جذب بشن طبق روال گذشته. اون وقت شما حرف از آزمون می زنید؟؟؟
لطف کن یه بررسی بکن ببین آمار واقعی بورسیه های آماده به کار واقعا چندتاست و نیز یه نگاه به اون مستندات بنداز و ببین واقعا نیاز به نیرو چندتاست. یا شابد هم میدونی و خودت رو زدی به کوچه ی علی چپ؟


 
 
 
::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
پشتیبانی توسط: خبرافزار