تماس ها    صفحه اصلی    نفت    بحران خوزستان    گاز    پالایش و پخش    پتروشیمی    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
پنجشنبه، 25 مهر 1398 - 17:35   
   
بخش سیاست و تاریخ
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11314صفحه نخست » تریبون نفتشنبه، 7 خرداد 1390 - 04:35
فرزاد مخلص الائمه
مواضع و دلایل سازمان بازرسی کل کشور برای دفاع از تشکیل وزارت انرژی + پاسخ این سازمان به چند سوال و ابهام کاربران نفت نیوز
نفت نیوز: مدیرکل نظارت و بازرسی امور نفت سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای اتخاذ راهبرد جامع در حوزه انرژی کشور تشکیل وزارت انرژی یک ضرورت استراتژیک است.
  

به گزارش نفت نیوز، فرزاد مخلص‌الائمه در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: به منظور اجرا و پیاده‌سازی سیاست‌های کلی نظام در حوزه انرژی ابلاغ شده از سوی مقام معظ�'م رهبری، جلوگیری از اتلاف منابع و مدیریت عرضه و تقاضا، طراحی یک سبد بهینه برای تولید، مصرف و صادرات انرژی و در یک کلام برای اتخاذ یک راهبرد جامع، تشکیل وزارت انرژی یک اقدام استراتژیک محسوب می شود.مواضع و دلایل سازمان بازرسی کل کشور برای دفاع از تشکیل وزارت انرژی + پاسخ این سازمان به چند سوال و ابهام کاربران نفت نیوز

تشکیل وزارت انرژی سابقه‌ای 40 ساله دارد

وی در خصوص سابقه موضوع تشکیل وزارت انرژی گفت: سابقه این موضوع به حدود سال 1351 برمی گردد که مطالعات جامعی توسط مشاور خارجی برای سازمان برنامه وقت انجام شد و با تأسیس وزارت نیرو به عنوان وزارت مسؤول امور انرژی در سال 53 آغاز ولی پس از پیروزی انقلاب با تاسیس وزارت نفت و الحاق شرکت ملی نفت ایران به آن، مساله شکل خاصی به خود گرفت. اما در دهه اخیر براساس ماده 2 قانون برنامه سوم توسعه مصوب فروردین 79 در فصل اصلاح ساختار اداری و مدیریت، دولت موظف گردیده بود در طول سال اول برنامه سوم براساس یک سری ضوابط محوری از جمله رعایت اصل ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف، تجمیع فرآیندها و هدف‌گرا نمودن فعالیت‌‌‌‌ها، حذف سازمان‌های غیرضرور و وظایف موازی دستگاه ها، اصلاحات ساختاری ویژه ای در نظام اجرایی کشور ایجاد نماید. طبق این قانون مقرر شد امور انرژی در یک وزارتخانه تجمیع شود. همچنین تأسیس وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی نیز در اجرای همین قسمت از قانون برنامه سوم توسعه صورت پذیرفت.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بعداً در یکی از اصلاحیه های این قانون مصوب تیرماه 81، بحث تمرکز امور انرژی منتفی و مقرر شد به منظور تمرکز سیاستگذاری در بخش انرژی کشور و ایجاد هماهنگی لازم در جهت بهره گیری کامل از ظرفیت های این بخش و بهینه سازی تولید و مصرف انواع حاملهای انرژی و غیره، شورای عالی انرژی با ریاست رئیس جمهور و معاونین و وزرای ذی ربط تشکیل گردد. متأسفانه علی رغم ضرورت تأسیس و تشکیل شورای عالی انرژی، این شورا طی 9 سال گذشته فقط 2 جلسه بدون مصوبه داشته و عملاً فاقد کارکرد بوده است.

سوابق نشان می دهد هم در مجلس و هم در دولت، ضرورت تشکیل وزارت انرژی مورد توجه بوده است

مدیرکل نظارت و بازرسی امور نفت سازمان بازرسی کل کشور درباره اینکه آیا در قانون برنامه چهارم به این موضوع توجه شده گفت: بله؛ در قانون برنامه چهارم توسعه مصوب شهریور 83 در فصل نوسازی دولت و ارتقای اثر بخشی حاکمیت، بحث اصلاح ساختار نظام اجرایی به نحو شایسته تری مورد توجه قرار گرفت. مطابق ماده 137 قانون برنامه چهارم دولت مکلف بود تشکیلات کلان دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها را متناسب با سیاستها و احکام این برنامه و تجربه سایر کشورها و با هدف نوسازی، متناسب سازی، ادغام و تجدید ساختار به صورت یک منظومه منسجم، کارآمد، فراگیر و اثر بخش طراحی نماید و لایحه آن را شش ماه پس از تصویب این قانون به مجلس ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس نیز مطالعات نسبتاً گسترده ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شد و گزارش توجیهی و متن لایحه تشکیلات کلان دولت در تیرماه 84 آماده گردید ولی هرگز به مجلس ارائه نشد و عملاً با تغییر دولت و انحلال سازمان مدیریت به محاق فراموشی رفت. وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در پیش نویس لایحه تشکیلات کلان دولت، سازماندهی امور اجرایی کشور در 19 وزارتخانه و از جمله پیشنهاد تشکیل وزارت انرژی بود. به هر حال سوابق نشان می دهد هم در مجلس و هم در دولت، ضرورت تشکیل وزارت انرژی همواره مورد توجه بوده است. در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کشور نیز گزارشهای کارشناسی در خصوص ضرورت این موضوع تهیه و منتشر شده است.

تمرکز مدیریت امور انرژی مهمترین هدف تشکیل وزارت انرژی است

مخلص‌الائمه درباره مهمترین هدف در تشکیل وزارت انرژی اظهار داشت: تمرکز مدیریت امور انرژی می تواند مهمترین هدف تشکیل وزارت انرژی باشد. به هر حال به منظور اجرا و پیاده سازی سیاست های کلی نظام در حوزه انرژی ابلاغ شده از سوی مقام معظ�'م رهبری، جلوگیری از اتلاف منابع و مدیریت عرضه و تقاضا، طراحی یک سبد بهینه برای تولید، مصرف و صادرات انرژی و در یک کلام برای اتخاذ یک راهبرد جامع، تشکیل وزارت انرژی یک اقدام استراتژیک محسوب می شود. به عنوان مثال شما به قانون تأسیس وزارت صنایع و معادن توجه کنید؛ قانونگذار از عبارت قانون تمرکز امور صنعت و معدن استفاده کرده است که بیان دقیقی است، فلذا باید تشکیل وزارت انرژی بر همین مبنا دنبال شود یعنی قانونی تحت عنوان قانون تمرکز مدیریت امور انرژی و تاسیس وزارت انرژی تصویب شود.

 فقدان راهبرد جامع در حوزه انرژی مهمترین سوء جریان محسوب می شود

مدیرکل نظارت و بازرسی امور نفت سازمان بازرسی در خصوص آثار فقدان تمرکز در امور انرژی گفت: پاسخ به این سؤال مستلزم یک بحث بسیار مفصل و جامع است، اما نگاهی به شرح وظایف و اختیارات مندرج در قانون تأسیس وزارت نیرو که در واقع همان وزارت انرژی در قبل از انقلاب بوده و حدود اختیارات مندرج در قانون تأسیس وزارت نفت به روشنی بیانگر عدم هماهنگی و فقدان انتظام در حوزه انرژی است. مثلاً علی‌رغم نقش بی‌بدیل وزارت نفت در اقتصاد کشور و اینکه حدود 98% انرژی اولیه کشور و 80% انرژی مصرفی در حوزه این وزارتخانه تولید و توزیع می‌شود، ولی تعیین سیاست انرژی کشور، انجام مطالعات لازم به منظور تهیه طرح جامع انرژی و همچنین منطقی کردن مصرف انرژی بر عهده وزارت نیرو است و به همین دلیل نیز توفیق چندانی حاصل نشده است.مواضع و دلایل سازمان بازرسی کل کشور برای دفاع از تشکیل وزارت انرژی + پاسخ این سازمان به چند سوال و ابهام کاربران نفت نیوز

وی افزود: به هر حال وجود سازمان‌های موازی نظیر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان بهره‌وری انرژی ایران، اقدامات موازی در توزیع و عرضه انرژی به اقصی نقاط کشور،... و از همه مهمتر فقدان یک راهبرد جامع در حوزه انرژی از عوارض نامطلوب این عدم تمرکز مدیریت است.

مخلص‌الائمه خاطر نشان کرد: از نظر سازمان بازرسی کل کشور فقدان یک راهبرد جامع، مهمترین سوء جریان در حوزه انرژی محسوب می شود و در آینده نزدیک بسیاری از شاخص های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و لذا براساس تکلیف قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور، این سوء جریان را بررسی و هشدار لازم را به نهادهای مسؤول داده و در قانون برنامه پنجم نیز تمهیدات ویژه‌‌‌‌ای برای این مسأله اندیشیده شده، به هر حال تمرکز مدیریت امور انرژی در صورتی که به‌‌‌‌نحو صحیح پیاده شود بخشی از راهبرد جامع انرژی کشور خواهد بود.

 در طراحی ساختار وزارت انرژی اولویت با یکپارچه سازی و تمرکز مدیریت ستاد وزراتخانه است

مدیرکل نظارت و بازرسی امور نفت سازمان بازرسی در خصوص ساختار مناسب برای وزارت انرژی گفت: طراحی این ساختار نیاز به مطالعه دارد و بایستی یک کارگروه با حضور افراد صاحب نظر و نمایندگان دستگاههای ذی نفع بویژه وزارتین نفت و نیرو تشکیل و با استفاده از نتایج مطالعات گذشته، شرح وظایف و اختیارات و ساختار کلی وزارت انرژی را طراحی کنند؛ جزئیات ساختار این بخش مربوط به گام‌‌‌‌های بعدی است که بیشتر از طریق شرکت های مستقل موجود قابل اجراست و لذا جای نگرانی ندارد. ما نیز در سازمان بازرسی کل کشور نقطه نظرات کارشناسی خود را در اختیار نهادهای تصمیم گیر قرار خواهیم داد. به هر حال با تاکید بر تمرکز موضوعی و در طراحی نهایی، وزارت انرژی بایستی شامل وزارت نفت و وزارت نیرو و بخش مدیریت نیروگاه‌‌‌‌ها از سازمان انرژی اتمی و بخش زغال سنگ از وزارت صنایع و معادن باشد.

وی ادامه داد: در این چارچوب طبعاً بخش فاضلاب در وزارت نیرو قابل تفکیک و انضمام به حوزه شهرداری‌‌‌‌ها و بخش مدیریت تأمین و نگهداری منابع آب نیز با ملاحظاتی می‌‌‌‌تواند به وزارت‌‌‌‌خانه‌‌‌‌ای نظیر جهاد کشاورزی و در یک چارچوب مترقی تر به وزارت محیط زیست و آب و منابع طبیعی منتقل شود. همچنین صنایع پتروشیمی ضمن تسریع در واگذاری به بخش خصوصی از جنبه مسایل حاکمیتی و سیاستگذاری قابل انتقال به حوزه صنعت می‌‌‌‌باشد.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: بحث ساختار وزارت انرژی بایستی به دور از شائبه و حاشیه‌‌‌‌های سیاسی و و با تاکید بر حفظ نیروی انسانی متخصص و توجه به اساسنامه‌‌‌‌های قانونی شرکتهای اصلی تابع وزارتین نفت و نیرو و فرآیند خصوصی سازی دیده شود ولی آنچه فعلاً در اولویت است موضوع یک‌‌‌‌پارچه سازی و تمرکز مدیریت ستاد این دو وزراتخانه می‌‌‌‌باشد که امیدواریم با درایت کارگروه های تشکیل شده و نظارت مجلس شورای اسلامی یک قانون جامع تدوین و ابلاغ شود و نگرانی کارکنان و مدیران خدوم این بخش مرتفع گردد. به هر حال نحوه برخورد ابتدایی دولت با موضوع ادغام این وزارتخانه ها و کیفیت اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه با حاشیه ها و اشکالاتی همراه بود که امیدواریم در اسرع وقت اصلاح شود اما این اشکالات نباید اصل تشکیل وزارت انرژی را تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام

نفت نیوز: کاربران محترم می توانند دیدگاه کارشناسی خود را در موافقت یا مخالفت با اظهارات آقای مخلص الائمه مطرح نمایند و ایشان نیز از همین طریق به ابهامات و پرسش های مطرح شده پاسخ می دهند.

   
  

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 117 نظر (فعال: 71 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 46)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
   | 1390/3/7 - 17:55 |     125     14    
جناب آقای مخلص الائمه؛ با سلام
جنابعالی تا چه اندازه با عملکرد و ساختار وزارت خانه های نفت ونیرو آشنائی دارید؟
درباره رشته تحصیلی  سوابق خود و سوابق تان در صنعت نفت و نیرو توضیح بفرمایید.

   | 1390/3/17 - 17:19 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: نقطه نظراتی که در این گفتگو به طور خلاصه مورد اشاره قرار گرفته، موضع کارشناسی سازمان بازرسی است و نظریه شخصی نمی باشد. خاطرنشان می سازد مطابق اصل 174 قانون اساسی وظیفه اصلی سازمان بازرسی کل کشور عبارت است از نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در نظام اداری کشور. برهمین اساس ساختار، برنامه ها و عملکرد تمام سازمانها و دستگاههای موضوع ماده 2 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور از جمله وزارتین نفت و نیرو به طور مستمر تحت نظارت و بازرسی این سازمان قرار دارد و نتایج اقدامات گسترده این سازمان در قالب صدها گزارش کارشناسی جهت اقدام قانونی به مبادی ذیربط ارسال می گردد.



   | 1390/3/8 - 17:40 |     23     75    
صنعت نفت امروزی نیاز به update شدن دارد درست مثل قوانین راهنمایی و رانندگی که بعد از چندین سال با توجه به شرایط امروزی تغییر کرد .
نتیجه این تغییر و تحول به نفع جامعه و در نهایت پیشرفت و توسعه مملکت را بدنبال خواهد داشت.

   | 1390/3/8 - 17:54 |     87     10    
پاسخ: همکار و دوست عزیزم
کسی در این میانه حرف از update شدن نمیزند
بحث راجع به انحلال و ادغام وزارت نفت است.


   | 1390/3/8 - 17:48 |     73     19    
تظر اقای مخلص بیشتر به بیان یک سری کلیات می ماند.شاید بسیاری نیز ان را قبول داشته باشند اما در تطبییق با صنعت نفت واینکه چگونه این اقدام میتواند از اتلاف منابع جلوگیری کند،راهکاری ارایه نشده است.

   | 1390/3/17 - 17:25 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: این گفتگو به طور خلاصه به رئوس مباحث مرتبط با تاسیس وزارت انرژی و اهمیت و ضرورت آن اشاره دارد. سازمان بازرسی کل کشور با استفاده از ظرفیت قانونی خود، نقطه نظرات تفصیلی خویش را به مبادی تصمیم گیری اعلام کرده است.



   | 1390/3/8 - 17:57 |     71     10    
درکشور ما متصدی بخش بالا دستی و پایین دستی فعلا دولت است وبا کشورهای دیگر که این بخشها به بخش خصوصی واگذار شده است بسیار متفاوت است
و لذابا ادغام بر خلاف هدف ساختار پیچیده تری بوجود می اید.که حرکت در آن سنگین خواهد بود بهتراست مطاله دقیقتری صورت پذیرد


   | 1390/3/17 - 17:30 |     0     0    
پاسخ: مخلص الائمه: بخش اول این نظریه تاحدودی صحیح است؛ اما یادآور می شود صرف نظر از اینکه دولت چگونه این برنامه را اجرا خواهد کرد، همانطور که در متن این مصاحبه آمده است در خصوص ضرورت تمرکز مدیریت امور انرژی بررسی های زیادی در کشور انجام شده است و البته اجرای تفصیلی آن پس از شکل گیری اولیه (شامل ادغام ستاد دو وزارتخانه) مستلزم کارشناسی دقیق و زمان بیشتری است. یادآور می شود بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، حرکت دولت به سمت واگذاری تصدی گری الزامی است و وزارتخانه ها باید در این چارچوب، حاکمیت، هدایت و نظارت خود را تقویت نمایند.

|    | 1390/3/8 - 19:59 |     37     9    
آقای مخلص :با سلام-لطفادرمورد تمایلاتتان نسبت به تصدی مسئولیتی در وزارت جدید انرژی هم ابراز لطف بفرمایید ممنون میشویم-ما نفتی ها منتظریم

   | 1390/3/8 - 20:57 |     30     5    
بحث تشکیل وزارت نفت در اوایل انقلاب برای تحت نظارت بودن شرکت ملی نفت بود نه اینکه قبلاً وزارت نیرو عهده دار تشکیلات نفتی بوده است. ایشان بهتر است با مطالعه بیشتر از سیر تاریخی تشکیل وزارتخانه ها اظهار نظر کنند. ضمناً چه ضرورتی دارد که در هر جایی که کم می آوریم ،برای توجیه حرفهایمان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ربطی هم به موضوع ندارد مایه بگذاریم؟ وقتی دو سازمان بسیار بزرگ را در هم ادغام می کنیم قطعاً نظارت موثر بر آنها بسیار کاهش خواهد یافت و میزان تخلفات رشد زیادی خواهد داشت .حالا این امر آیا کمک به جلوگیری از اتلاف منابع و مدیریت عرضه و تقاضا خواد کرد؟

   | 1390/3/17 - 17:32 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: اولاً توجه شما را به مفاد ماده 8 قانون تاسیس وزارت نیرو مصوب 1353 جلب میکنم. اتفاقاً سیر تاریخی معیوب در حوزه مدیریت انرژی منجر به برخی نواقص و ناهماهنگی های مزمن شده است که امید است با تمرکز مدیریت به طور نسبی برطرف گردد. ثانیاً سیاستهای کلی نظام در بخش انرژی را حتماً مطالعه فرمایید. به طور اصولی سیاستهای کلی نظام، بخش مهمی از اسناد بالادستی در برنامه ریزی و مدیریت کشور است و بایستی تمام راهبردها و ساختارها و برنامه ها و اقدامات در راستای این اسناد بالادستی تعریف شوند.



|    | 1390/3/8 - 21:41 |     20     7    
واقعیت اینست که برای این کار قانون رویه را مشخص کرده است و عقل هم حکم میکند در مورد ادغام وزارتخانه ها اول در کمیسیون تخصصی مجلس با حضور صاحبنظران صنعت نفت بحث و بررسی شود و نتیجه را برای تصویب نهایی در مجلس به رای بگذارند و در صورت تصویب به دولت برای اجرا ابلاغ کنند . در آنصورت با توجه به نظرات ارایه شده توسط متخصصین و کمیسیون انرژی پیش بینی اینست که وزارت انرژی تشکیل و بخشهای مرتبط وزارت نیرو بعنوان یک شرکت با یک مدیر عامل که یکی از معاونتهای پنجگانه وزیر انرژی می باشد در کنار کارکنان صنعت نفت فعالیت خواهد کرد و ما کارکنان صنعت نفت هم با افتخار در وزارت فخیمه انرژی به خدمت ادامه خواهیم داد و البته جز اینهم در خور جایگاه صنعت نفت و کارکنان آن نیست .

|    | 1390/3/8 - 21:49 |     48     25    
دیدگاه آقای مخلص الائمه اصولی، منطقی و خارج از تعصب است. سالهای متمادی است که در اثر مخالفتهای متعصبانه، فرصتهای فراوانی در عرصه ملی و بین المللی انرژی از دست رفته و خسارتهای هنگفتی نیز به کشور تحمیل شده است. نداشتن دیپلماسی انرژی و عدم نگاه راهبردی در صادرات انواع انرژی، توسعه بلا توجیه همه انواع انرژی در اقصا نقاط کشور دو نمونه بارز در حوزه بین المللی و ملی به شمار می رود. انشائ الله فاغ از تعصبات سازمانی و با رویکرد ملی برای سرفرازی ایران اسلامی همه تلاش کنیم.

   | 1390/3/11 - 19:24 |     5     4    
پاسخ: تعصب در خصوص دست آوردهای هر صنعتی مورد مباهات آن مجموعه است وغیر ْآز این انتظاری نیست؛ ضمن اینکه تلاش برای بهبود مجموعه در ید واختیار متولیان آن مجموعه ست ونه اغیار ؛ از اغیار غیر ازدخل وتصرف در امکانات ومنابع جیز دیگری متصور نیست کما اینکه اگر چنین بود وزارت نیرو دیون خود را نسبت به این صنعت تسویه میکرد ودولت هم!

   | 1390/3/8 - 22:28 |     42     4    
شما به عنوان مدافع وزارت انرژی، آیا در کشورهای صاحب نفت و گاز دیگری نیز این ترکیب متمرکز را می توانید ببینید؟

   | 1390/3/17 - 17:34 |     1     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: بر اساس مطالعات تطبیقی انجام شده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نتایج گزارش توجیهی و متن لایحه تشکیلات کلان دولت - چاپ 1384 - صفحات 151 تا 154- در 85 کشور، امور انرژی در یک وزارتخانه متمرکز است، در برخی از آنها امور معادن و صنایع نیز در کنار امور انرژی مدیریت می شوند. در میان این کشورها اسامی کشورهای صاحب ذخایر و تولید مانند ایالات متحده آمریکا و روسیه و برخی کشورهای عضو اوپک مانند ونزوئلا، الجزایر و لیبی نیز دیده می شود.



   | 1390/3/8 - 22:29 |     36     4    
به نظر شما وزارت نیرو چه مزیتی بر وزارت نفت دارد؟

   | 1390/3/10 - 18:31 |     12     35    
پاسخ: واقعا متاسفم برای شماها
شماها هنوز منظور از ادغام رو نمی دونید . ادغام که منحل شدن یا از بین رفتن یک وزارت خونه نیست . شماها که اینقدر با این حرکت مخالفید احتمالا فقط برای این هست که این پولهای مفتی که یک عمر از وزارت نفت گرفتید قطع بشه یا کم بشه .
واقعا براتون متاسفم . شما چه مذیتی نسبت به یک کارمند مثلا راه آهن یا وزارت مسکن دارید که این همه حقوق می گیرید ؟

   | 1390/3/10 - 22:21 |     26     3    
پاسخ: دوست محترم
کدام پول مفت؟ آیا شما و خانواده محترمتان حاضرید یک روز در دمای بالای 50 درجه مناطق عملیاتی خوزستان و ... زندگی کنید و خود و فرزندانتان با چهره تاول زده از محل کار یا مدرسه به خانه بروید ؟ راه آهن یا اداره مسکن چه نقشی در تولید ملی دارند؟ آیا می دانید همین قطارها و کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی با درآمدهای نفتی تاسیس و راه اندازی می شوند؟ آیا می دانید اگر یک روز فقط یک روز گردش کار شرکت پخش و پالایش دچار مشکل شود همه خودروهای درون شهری و برون شهری، هواپیماها و کشتی ها و قطارها و ... کشور به دلیل عدم وجود سوخت از کار می افتند . سیستم حمل و نقل کالاها از بنادر فلج می شود و ... لذا لطفا توهین نفرمائید. کارکنان نفت در خط اول جهاد اقتصادی قرار دارند.

   | 1390/3/11 - 01:05 |     9     10    
پاسخ: دوست عزیز
قصد من توهین نبود ، شما خودت رو می بینی و این حرفا رو میزنی . من در داخل همین نفت افرادی رو می شناسم که از صبح تا آخر وقت اداری شاید نیم ساعت هم کار نکنند ولی اندازه 10 نفر تو جاهای دیگه حقوق میگیرن .
مثلا یک کارمند ساده تو نفت چرا باید برجی 1/5 میلیون حقوق بگیره ولی کارمندهای ادارات دیگه 700 یا 800 هزار تومان . درسته افرادی که دارن تو مناطق عملیاتی کار می کنن هر چقدر هم بهشون حقوق بدن بازم کمشون هست. ولی یک کارمند نفت توی تهران با کلیه امکانات رفاهی و سرویس و . . . چرا باید اون حقوق رو بگیره ، نه سختی کار داره و نه اذیت میشه .
اگر هم به کسی بی احترامی شد معذرت می خوام .

   | 1390/3/11 - 02:56 |     5     13    
پاسخ: شما که آفتاب خوزستان را به رخ دیگران میکشی، بفرمایید آن معلم بینوایی که در آفتاب همان استان یا سرمای کردستان یا ناامنی بلوچستان در کوهستان و صحرا و در مدارس کپری با حداقل بخور و نمیر کار میکند در کجای منظومه انسانیت و بهره برداری از اقتصاد کشور قرار دارد و من کارمند نفت چه ترجیحی بر او دارم. فقط چون پدرم نفتی بوده توانستم طبق مقررات خودساخته به استخدام این دستگاه درآیم. صحبت از تساوی در حقوق نیست بلکه صحبت از عدالت و فرصتهای برابر است.
   | 1390/3/11 - 03:01 |     18     3    
پاسخ: دوست محترم
معلوم شد که شما یا مغرض هستید یا اطلاعات بسیار ناکافی دارید.
در کجای صنعت نفت به یک کارمند ساده حقوق میلیونی می دهند. در اداره که من هستم و یک اداره عملیاتی است کارمندان ساده ( گرید پائین ) پس از 25 سال سابقه کار حقوقشان به سختی به 700 هزار تومان می رسد. این در حالیست که خط فقر بالای یک میلیون تومان است. در واقع بخش زیادی از کارکنان جدیدالاستخدام نفت ( با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد ) زیر خط فقر هستند. ضمنا شما بجای حسادت ورزی به این و آن و تلاش برای پائین کشیدن حقوق و مزایای کارکنان سایر ساز مان ها بهتر است همت و تلاش کنی تا وضعیت پرداخت حقوق و مزایا در سازمان خودت را ارتقاء دهی. قطع نان دیگران نانی بر روی سفره تو نخواهد افزود.

|    | 1390/3/13 - 02:21 |     0     0    
پاسخ: اقا یاخانومی که دم از حقوق معلمین میزنی.لطفا درک صحیحی از مقیاس دوچیز با هم داشته باشید.ایا میتوان 2متر از چیزی را با4کیلو از چیز دیگر را باهم سنجید.مقوله کار معلمین محترم با کارکنان زحمتکش صنعت نفت به هیچ وجعهی قابل قیاس نیست
دلایل:اول معلمین از ساعت 7/30 تا11/30 انهم بغیراز5شنبه وجمعه مشغول هستند.دوم اینکه عملا از اواسط اردیبهشت تا مهر ما بیکار وبه دنبال مسافرت وکلاسهای خصوصی هستنددرصورتی که کارمند عملیات دردمای50درجه از5/30صبح تا2/30بعدازظهرباتمامی استرسهای خاص کاری مشغول به کارند انهم درتابستان جنوب وفصل استراحت معلمین شریف تا تامین بودجهی باشد برای دوران استراح این قشر فرهنگی

|    | 1390/3/14 - 02:59 |     0     0    
پاسخ: دوستان توجه به این نکته ضروری مینماید که مبنای حقوق و مزایا تنها سختی کار و شرایط سخت آب و هوایی نمی باشد که اگر اینگونه بود کار گران معدن و امثالهم باید در تمام دنیا بیشترین حقوق را می گرفتند!و دندان پزشکان متخصص کمترین!هر چند که تاش های پرسنل خدوم صنایع نفت و گاز و در عین تخصص بالا به هیچ عنوان کمتر از کارگران معدن نیست،در حالی که ظرافت و تخصص و حساسیت کاری کمتر از کار یک دندان پزشک متخصص نیست!باید به فاکتور تحصیلات آکادمیک و داشتن تخصص و مهارت عملی و دانش فنی در زمینه ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا نیز توجه نمود که کسب حداقل های لازم در زمینه هرکدام از اینها علاوه بر هزینه های زیاد واقعا عمری از انسان میبرد!در کنار همه اینها نباید از فاکتور ایمنی و خطرات محیط کاری نیز غافل شد که اهمیت این فاکتور اگر از تخصص و سختی شرایط بیشتر نباشد کمتر نیست،و هرکه از دور هم دستی بر آتش داشته باشد با خطرات جانی موجود در این صنعت آشناست!با همه این تفاسیر آیا رواست که کارمند نفت در قله کوه های زاگرس و در میان دریای جنوب با معلمی در روستاهای دور دست مقایسه شود؟البته از لحاظ ارزش معنوی هیچ مقامی با شغل انسان ساز معلمی قابل قیاس نیست!شما اگر بدون هیچ گونه تخصص و تحصیلات آکادمیک و دانش فنی و بواسطه پدر وارد این مجموعه شدی ؛تلنگری به خود بزن و ارزش کار و مجاهدت همرزمانت رادر این صنعت را زیر سوال نبر!هر چند من نمیدانم 460 تومان حقوق آیا پول لیسانس مکانیک من است یا پول سرمای -27 درجه یا خطرات دائم جانی یا روزها دوری از خانواده یا تخصص کافی در این صنعت؟دوستی داشتم که هم از وزارت نیرو قبول شده بود و هم از شرکت ملی گاز که با یک حساب سر انگشتی دریافتی های دو شرکت بی تامل به نیرو رفت و حالا با تحصیات مشابه من در کنار خانواده بالای 1 میلیون دریافتی در ماه دارد!
در اینجا فقط عشق است!عشق جهاد!


   | 1390/3/8 - 22:31 |     34     9    

نفت به خودی خود یک انرژی نیست. بلکه پس از مطالعات زمین شناسی، اکتشاف و حفاری و استخراج و بهره برداری این قابلیت را پیدا می کند تا بعنوان یک ماده مستعد طبیعی مورد پالایش قرار گرفته و در نهایت صورتهای مختلفی از انرژی را عرضه کند. لذا مراحل مختلف این تبدیل نیاز به دانش و تخصص کافی، برنامه ریزی، کنترل و نظارت همه جانبه دارد . صورت های دیگر انرژی مثل آب ، باد و ... به دلیل سهولت در دسترسی ، جنبه معدنی ندارند و روش تبدیل سازی و بهره گیری از آنان کاملا متفاوت و در کلاس نازلتری قرار دارد. واقعا این چه اصرار بیهوده ای است که ما می خواهیم مدیریت و عملیات صنعت عظیم و استراتژیک نفت را با مدیریت آب و فاضلاب... همردیف پنداشته و ادغام سازی کنیم.



   | 1390/3/17 - 17:44 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: بله نفت انرژی نیست بلکه اصطلاحاً حامل انرژی است؛ البته آب و باد نیز برخلاف اشاره شما انرژی نیستند. در موضوع مورد بحث نیز به دلایلی که در نظرات برخی مخاطبین محترم آمده است، اساساً بحث مدیریت معادن مطرح نمی باشد. در عظمت صنعت نفت نیز تردیدی نیست و نبایستی حوزه نفت با مسائلی که اساساً ارتباطی با حوزه انرژی ندارند در یک ردیف یا سازمان قرار گیرد. جزئیات این امر بایستی در تدوین شرح وظایف و حدود اختیارات و طراحی ساختار وزارت انرژی مورد توجه قرار گیرد.


   | 1390/3/17 - 17:45 |     0     0    
پاسخ: اصولا در دنیای امروز آب و برق مصرف داخلی داشته و هیچگونه نقش خاصی در تامین بودجه کشور ندارند. در حالیکه نفت یک کالای پرمشتری جهانی است که به اتکای درآمدهای حاصل از صادرات آن زیربنای تمامی صنایع دیگر بنیانگذاری شده است. لذا صنعت نفت صنعت مادر است و دیگر وزارتخانه از این مادر ارتزاق می کنند. هیچ طفلی هم مادر خودش را نمی کشد. زیرا دیگر کسی نیست تا شیر او را تامین کند.
   | 1390/3/17 - 17:50 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: اینکه آب و برق نقشی در بودجه کشور ندارد مطلقاً صحیح نیست، به هرحال اقتصاد کشاورزی و بخشی از انرژی کشور به آنها وابسته است، مگر آنکه منظور شما نقش آنها در درآمد ارزی کشور باشد که فعلاً نفت، محور اصلی درآمد ارزی کشور است. چنانچه توجه بفرمایید در بحث ارائه شده بر مدیریت متمرکز امور انرژی به عنوان ضرورت راهبرد ملی انرژی تاکید گردیده است. این تلقی که با مدیریت و برنامه ریزی و سیاستگذاری متمرکز در حوزه انرژی، اقتصاد کشور می میرد، تعبیر صحیحی نیست.



   | 1390/3/8 - 22:33 |     27     3    
سوال: نظر سازمان بازرسی کل در خصوص تصدی وزارت نفت توسط رییس جمهور چیست؟

   | 1390/3/17 - 17:52 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: اگرچه در کوتاه مدت حضور مستقیم بالاترین مقام اجرایی در صنعت نفت می تواند برخی موانع را از پیش روی این صنعت بردارد، اما به هر حال نظام اجرایی، نیازمند ثبات مدیریت و اقدامات قانونی است. در خصوص تصدی رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت نفت نیز شورای محترم نگهبان قانون اساسی به طور روشن، نظریه خود را اعلام فرموده است که برای همه لازم الاتباع می باشد.



   | 1390/3/8 - 22:44 |     22     3    
از قدیم گفته اند 6 بار اندازه بگیر یک بار ببر . این همان چیزی است که در دنیای امروز به آن کار کارشناسی و مطالعات گسترده ودیدن همه عوامل تأثیرگذار در شرایط حال و آینده برای یک تحول نیز گفته می شود البته بشرط در فضای صداقت و عاری از هرگونه فردگرایی بسربریم . اظهار نظر در زمینه خوبی یا بدی ادغام و تشکیل وزارت انرژی بدون رجوع به مطالعه خیلی مقرون به صحت و علمی نیست و نتیجه گیری درخصوص خوب یا بد بودن آن بایستی دارای پشتوانه دلایل متقن علمی و قابل قبول از سوی کلیه کارشناسان اعم داخل دولت و مجلس و بیرون از آنها و شاید فراتر از این باشد چون حساسیت موضوع اینطور طلب می کند . زمان آزمون و خطا آنهم در مورد تصمیمات کلان که اثرگذار بر همه ارکان مملکت است گذشته است . اگر دولت یا مجلس برای این موضوع کار مطالعاتی لازم را انجام داده است این مطالعات نیازمند عیارزنی و بررسی و اظهار نظر کارشناسان غیردولتی و غیر مجلسی نیز می باشد . این موضوع در اندازه های اظهار نظرهای شخصی نیست و شاید حتی نیازمند اجماع کارشناسان باشد . برخورد های شعارگونه , اظهارنظرهای صنفی , منافع شخصی و عجله در تصمیم گیری آفتهای اینگونه تصمیم گیری است که امروز مشاهده می شود و بنظر من بایستی ابتدا روش بررسی موضوع طراحی شود که در حال حاضر فقدان آن بچشم می خورد . لذا رفتارها با چنین موضوعی تاکنون از سوی مسئولین اجرایی وقانون گذاران نشان دهنده عدم درک عظمت این تصمیم بزرگ است و حتی شاید نیازمند ورود بالاترین مقام کشور در تدوین طرح چگونگی بررسی و امکان سنجی موضوعی است که بدون شک آثار تصمیمات مربوط به آن با زندگی نسلهای آینده گره خورده است .

   | 1390/3/8 - 23:02 |     36     6    
واقعا ارشدیت وزارت نیرو بر وزارت نفت آیا منطقی بود؟ این چه ادغامی است؟ ادغام نفت در نیرو یعنی چه و با ادغام نیرو در نفت چه فرقی دارد؟!؟

   | 1390/3/17 - 17:53 |     1     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: به کار گیری و نحوه استفاده از الفاظ، نبایستی اصل موضوع را تحت الشعاع قرار دهد. ظاهراً دولت ابتدائاً به تصور اینکه چنانچه وزارت خانه ای را در وزارتخانه دیگری ادغام کند، آنگاه نیاز به معرفی مجدد وزیر ندارد، از این ادبیات استفاده کرده است که بعداً با توضیح قانونگذار و نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان، چارچوب مورد نظر دولت اجرا نشد. در هیچ جا نیز بحثی از ارشدیت یک وزارتخانه مطرح نیست. یادآور می شود که صرف نظر از کیفیت مواجهه دولت با ماده 53 قانون برنامه پنجم، در صورت شکل گیری وزارت انرژی این مباحث پایان خواهد یافت. متاسفانه در حال حاضر حاشیه ها بر متن سایه انداخته اند! به هر حال طبق نظر بسیاری از صاحبنظران، ساختار و تشکیلات اجرایی کشور نیازمند یک بازمهندسی جدی است.



   | 1390/3/8 - 23:04 |     34     4    
ایشان به چه استنادی میگویند وزارت نیرو در واقع وزارت مسؤول انرژی در کشور بوده است؟!

   | 1390/3/17 - 17:55 |     1     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: به استناد قانون تاسیس وزارت نیرو مصوب 1353 و اصلاحیه مصوب 1357 آن. به عنوان مثال در ماده یک این قانون بخشی از وظایف اساسی وزارت نیرو عبارتند از: بررسی و مطالعه و تحقیق درباره انواع انرژی و تنظیم برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت برای استفاده از منابع مختلف و برآورد میزان قابل تولید سالانه انواع انرژی و همچنین برآورد میزان احتیاجات انرژی کشور در بخش‌های مختلف و هم‌آهنگ نمودن مصارف انواع انرژی - تعیین سیاست انرژی کشور - مطالعه و تحقیق برای شناسایی و در اختیار گرفتن انرژی‌های دست نیافته - هم‌آهنگ نمودن برنامه‌های موسساتی که در حال حاضر در امر تولید و بهره‌برداری و انتقال و توزیع انرژی وجود دارند و یا آنچه که در آینده ایجاد خواهد شد - نظارت بر نحوه استفاده از انواع انرژی و همچنین تعیین و تصویب نحوه مصرف و نرخ انواع انرژی در داخل کشور - تعیین مقررات و صدور دستورالعمل‌های لازم برای حسن انجام امور مربوط به تولید و انتقال و توزیع و مصرف انرژی در کشور احداث یا تکمیل نیروگاههای اتمی و بهره برداری از آنها.
همچنین طبق ماده 8 همین قانون شرکت ملی نفت ایران برنامه‌های تولید، پالایش و توزیع نفت و گاز را به اطلاع وزارت نیرو خواهد رسانید و وزارت نیرو عهده‌دار هم‌آهنگ کردن آن برنامه‌ها با برنامه‌های سایر منابع انرژی خواهد بود.



   | 1390/3/8 - 23:18 |     30     5    
اینجانب به عنوان کارشناس حوزه نفت و انرژی با ادغام و تمرکز این بخش موافقم، ولی انصافا این شیوه ادغام خیلی فاجعه آمیز و غمناک بود.

   | 1390/3/8 - 23:23 |     48     5    
کارکنان رسمی شرکت نفت نگران مزایای صندوق بازنشستگی و حاکمیت قانون خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت هستند و این نگرانی جدی است.

   | 1390/3/10 - 00:41 |     31     2    
پاسخ: با سلام
گذشته از نگرانی ادغام این 2 وزارتخانه تکلیف صندوق بازنشستگی نفت یکی دیگر از دغدغه های پرسنل زحمتکش وزارت نفت شده است.

   | 1390/3/17 - 17:58 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: بحث شمول قانون مدیریت خدمات کشوری بر وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) ارتباط خاصی با موضوع ادغام ندارد، چراکه قانون موصوف یک قانون مستقل و در حال اجرا است. پوشش و تعهدات صندوقهای بازنشستگی نیز با هیچ ادغام و حتی انحلالی از بین نمی رود. در همین گفتگو به ادغام موفق وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات در سال 79 اشاره شده است؛ مزید اطلاع قبل از تاسیس وزارت صنایع و معادن، پوشش بیمه و بازنشستگی کارکنان دو وزارتخانه قبلی تحت پوشش چندین صندوق از جمله صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد، صندوق مس و صندوق آینده ساز بود و الآن نیز بر همین منوال است و هیچ خللی در تعهدات آنها نسبت به افراد تحت پوشش ایجاد نشده است. خاطرنشان می سازد صندوق (صندوقهای) بازنشستگی صنعت نفت وابسته به وزارت نفت نیست بلکه وابسته به شرکت ملی نفت ایران و متعلق به اعضای آن می باشد.



   | 1390/3/9 - 00:21 |     11     51    
ما کارکنان وزارت نیرو خداوکیلی چشم طمعی به حقوق و مزایای براداران عزیز نفتی نداریم فقط ترا بخدا کمی بلند فکر کنید و آنچه به نفع کشور است ببینید نه فقط منافع خودتان را

   | 1390/3/10 - 18:19 |     38     3    
پاسخ: دوست عزیزم
برادر گرانقدرم در وزارت نیرو
کاش میشد فیش های حقوق سال قبل اینجانب که با مدرک مهندسی در مناطق عملیاتی انتقال گاز کشور خدمت میکنم را به حضورتان ارائه میدادم تا شما هم قضاوت کنی و ملاحظه بفرمائید کجای مملکت مهندسی که در شرایط سخت و بدور از خانواده زندگی میکند و حقوق470 تاحداکثر 700هزار تومانی دریافت میکند؟!
اگر شما به اینها حقوق و مزایای عالی میگوئید همه ش تقدیم شما و برادران عزیز وزارت نیرو

   | 1390/3/11 - 01:08 |     2     10    
پاسخ: عزیز دل
شما هم خودت رو با اون کارمندی که تو تهران با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم داره حقوق 1/5 میلیونی میگیره مقایسه نکن .


   | 1390/3/9 - 00:21 |     1     10    
shoma agar rast migoied be parvadehay mirkazemi dar mored kahesh300000 boshkeh tolid roozaneh, tavaghof swap naft daha hadeseh va bish az 50 koshteh,va hala ham palaeyshgah abadan,shoma vazifeh khod ra anjam dahid

   | 1390/3/10 - 17:18 |     7     1    
پاسخ: اولا این اطلاعات خام را نمیدانم از کجا در میآورید اول صحت آن را چک کنید یا اینکه احتمالا در تعداد صفرهای کاهش تولید اشتباه کرده اید.

   | 1390/3/9 - 00:50 |     10     51    
هرچه میکشیم از این انحصارطلبی شما نفتی ها میکشیم!

   | 1390/3/9 - 01:19 |     19     13    
نفت نیوز محترم لطفا اسم وزارت جدید را نظرخواهی کنید.

   | 1390/3/10 - 18:27 |     26     5    
پاسخ: دوست عزیز وزارت جدیدی فعلا وجود نخواهد داشت که بخواهیم براش اسم تعریف کنیم.
وزارت نفت به کوری چشم دشمنانش و همت بلند کارکنان سخت کوشش فعلا پابرجاست.


   | 1390/3/9 - 23:58 |     15     2    
این راهبرد جامع انرژی چیست که مکررا از زبان برخی مدیران مطرح میشود؟

   | 1390/3/17 - 18:00 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: در تعریف کلی، راهبرد ملی انرژی مجموعه تدابیر نظام‌یافته‌ای است که هدف آن شناخت امکانات تولید و عرضه، نیازها و تنگناها و نیز جستجوی روش‌ها و راهکارهای مناسب به‌منظور دست‌یابی به شرایط بهینه تأمین نیازهای انرژی در مناطق مختلف بر حسب امکانات عرضه انواع حامل‌های انرژی با لحاظ قیمت تمام‌شده آنها در کنار ارائه الگوی مناسب مصرف و بهره برداری از انرژی و بررسی آثار متقابل شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در چارچوب روال کلی رشد و توسعه درازمدت کشور می‌باشد.
این موضوع مختص کشورهای پیشرفته صنعتی نیست و در حال حاضر اغلب کشورهای جهان دارای راهبرد ملی انرژی هستند و راهبرد انرژی کشورها، غالباً رفتار آنها در بخش‌های دیگر از جمله حوزه‌های اقتصادی، دیپلماسی، امنیتی و نظامی را تعیین می‌کند. خاطر نشان می سازد گاز و نفت به عنوان مهمترین منبع انرژی کنونی جهان، جایگاه مهمی در راهبرد انرژی دارند.
خاطر نشان می سازد بر اساس پیشنهاد این سازمان و برخی مبادی دیگر، تدوین و تصویب سند ملی راهبرد انرژی کشور در بند (ب) ماده 125 قانون برنامه پنجم توسعه، پیش بینی شده است.



|    | 1390/3/10 - 17:30 |     37     8    
با سلام
تنها قسمتی از وزارتخانه نفت که ادغام آن در وزارت نیرو منطقی به نظر می رسد بخش گاز شهری است که همطراز برق مصرفی داخلی است در غیر این صورت با ادغام کلی این دو دوزارتخانه این ملت است که باید هزینه گزاف کارهای غیر کارشناسی و سیاست گزاری های غلط را بپردازد

   | 1390/3/10 - 18:29 |     58     6    
پاسخ: همکار گرامی
ادغام هیچ بخشی از وزارت نفت با نیرو نه منطقی ست نه عقلانی


   | 1390/3/10 - 20:39 |     61     3    
با سلام
توجه به این مطلب ضروری است که حداقل در ارتباط با وزارت خانه ای مانند نفت که بودجه کشور را تامین می کند از شتاب در تصمیم گیری ها خوداری کنیم و با استفاده از نظرات کارشناسی نقاط مثبت و منفی طرح و اثراتی که این تصمیم بر بخشهای مختلف می گذارد را ریشه یابی کنیم و بعد از آن بدون سیاسی کاری و فقط بر اساس مصالح صنعت راه درست را انتخاب کنیم.

   | 1390/3/10 - 21:21 |     139     2    
می خواستم نظر ایشان را در مورد سیاسی بودن این ادغامها جویا شوم و اینکه اکثر کارشناسان و نمایندگان مجلس وسایرین این ادغامها را خصوصا وزارت نفت با نیرو را در موقعیت فعلی صرفا به خاطر برکناری وزیر مربوطه دانسته اند نه کار کارشناسی شده .

   | 1390/3/10 - 21:56 |     6     2    
دوستان عزیر
روزی مردی ناخواسته در چاهی افتاد و جهت نجات خود شروع به فریاد کشیدن کرد تا شاید عابری صدای وی را شنیده و به کمک او بایید . پس از گذشته یک ساعت فردی به لبه چاه نزدیک شد و گفت نگران نباش بزودی تو را نجات می دهم . مرد افتاده در چاه خوشحا ل شد و منتظر ماند . اما بعد از گشته چند ساعت متوجه شد که خبری نیست و مجددا به فریاد کشیدن مشغول شده تا شاید نجات یابد . پس از 5 ساعت دیگرمتوجه شد
که چندین نفر در لبه چاه به او می گویند نگران نباش بزودی تو را بیرون می آوریم . مرد در چاه افتاده که حال و روز خوبی نداشته با خدای خود صحبت کردو گفت : چند ساعت پیش دعا می کردم که خدایا گوش شنوایی پیدا میشود تا صدای مرا بشنود و مرا نجات دهد ولی الان دعا می کنم که دست توانایی پیدا شود و مرا بیرون بیاورد .
همگی مطالب عنوان شده در بالا حکایت از این موضوع دارد واین مسئله در نهایت حل می شود.

   | 1390/3/11 - 22:39 |     5     1    
پاسخ: ما که نفهمیدیم یعنی چه و چه ربطی به مطلب و نظرات و کامنتهای بیان شده دارد!!

   | 1390/3/11 - 00:26 |     8     7    
لطفا با انتشار برخی کامنتهای سطحی و صنفی و متعصبانه، فضا را شلوغ و حجیم نکنید، تا فرصت دقت در چندتا نظر اساسی فراهم گردد!

   | 1390/3/11 - 17:30 |     10     7    
جناب نفت نیوز عزیز، اینجانب مباحث تشکیل وزارت انرژی و ادغام وزارت نفت و نیرو (نه نفت در نیرو!) را کاملاً دنبال میکنم و انصافاً مخالف جدی ندارد و بیشتر معترضین به عملکرد دولت اعتراض دارند. ولی با این حال ای کاش علاوه بر انتشار نقطه نظرات کارشناسان و سازمانها و مراجع رسمی، یک مناظره جدی بین موافقین و مخالفین تشکیل وزارت انرژی بر روی همین شبکه راه بیندازید .

   | 1390/3/11 - 21:12 |     8     5    
پاسخ: دوست عزیز
شما ظاهرا از نقطه نظرات کارکنان صنعت نفت در اقصی نقاط کشور که به شدت مخالف تغییر نام و یا ادغام وزارت نفت هستند بی خبرید. بهتر است در این خصوص به نظرخواهی نفت نیوز مراجعه کنید و یا در صورت امکان یا نظر سنجی در سراسر کشور از کارکنان نفت صورت گیرد تا متوجه اشتباه فاحش خود شوید.

   | 1390/3/12 - 00:40 |     6     7    
پاسخ: ضمن احترام به نظرخواهی نفت نیوز، توجه داشته باشید که بیشتر مخاطبین این سایت ارزشمند به هرحال به دلیل موضوع و مطالب، کارکنان صنعت نفت هستند و مخاطبین خاص دارد. طبیعی است که نظرخواهی ها نیز به همین سمت گرایش دارد.
من فکر میکنم اگر دولت گفته بود نیرو در نفت ادغام شود یا دکتر میرکاظمی یا یک نفتی دیگر را سرپرست هردو وزارتخانه میکرد، آنگاه همه ما نفتی ها کاملا راضی و موافق بودیم!
واقعا بعضی خوانندگان نمیدانند با چه چیزی مخالفند!

   | 1390/3/12 - 01:31 |     0     0    
پاسخ: برادر محترم
انتظار دارید جهت نظر سنجی در خصوص آینده وزارت نفت ، از کارکنان اداره دامپروری یا اتحادیه کله پزی های کشور نظر سنجی شود!! خوب روشن است که می باید از کارکنان وزارت نفت بعنوان متولیان کار نظر سنجی شود.
علاوه بر این در روز گذشته نیز مرکز پژوهش های مجلس با دلایل متقن و روشن هرگونه ادغام وزارت نفت در نیرو را غیر موجه و برخلاف مصالح ملی عنوان نمود.


   | 1390/3/11 - 20:03 |     9     7    
به نظر می رسد اقای مخلص فقط از دید بازرسی به موضوع می پردازند و مسائل فنی را نادیده می گیرند.

   | 1390/3/11 - 22:10 |     8     6    
پاسخ: منظورتان از مسایل فنی چیست؟ درصنعت نفت و نیرو هزاران فن و تخصص وجود دارد. بحث تشکیل وزارت انرژی یک بحث مدیریتی و ساختاری است و مسایل فنی در ذیل آن قرار میگیرد. اشکالی هم ندارد اگر از نظر فنی میتوانید ساختار مناسبی ارائه دهید این سایت که فضا را مهیا کرده است. اینکه به طور کلی بگوییم موضوع فنی است پس مخالفم ،اساسا یک حرف غیرکارشناسی و بی پایه است.
   | 1390/3/11 - 22:13 |     8     3    
پاسخ: صرف نظر از اینکه تحلیل ارایه شده صحیح است یا نه، اتفاقا دید بازرسی چنانچه درست عمل کند میتواند زوایای امر را بدون تعصب و موشکافانه و جامع ملاحظه نماید.
   | 1390/3/11 - 22:40 |     10     6    
پاسخ: این افرادی که اینگونه نظر میدهند یا از کارکنان وزارت نیرو هستند یا اطلاعی از مسایل نفت ندارند

   | 1390/3/11 - 22:19 |     17     0    
نکته جالبی در این مصاحبه امده است؛ واقعا یکی بفرماید این فاضلاب چه ربطی دارد به وزارت نیرو و چه ارتباطی می تواند داشته باشد با وزارت انرژی؟! بنظر من نیز درست اشاره کرده است؛ درهمه جای دنیا (البته کشورهای با ساختار منطقی و عقلایی) امور فاضلاب زیر نظر شهرداریها می باشد.

   | 1390/3/12 - 01:28 |     0     0    
ایشان در این گفتگو فرموده اند که مرکز پژوهشهای مجلس نیز با تاسیس وزارت انرژی موافق است، من نیز قبلا یک جای دیگر این مطلب را شنیده ام، اما امروز روی همین سایت به نقل از مرکز پژوهشهای مجلس با ادغام مخالفت شده است! کاش یک گفتگو نیز با مسئول بخش نفت و اقتصاد مرکز پژوهشهای مجلس انجام میدادید؛ تا ببینیم بالاخره مواقند یا مخالف.

   | 1390/3/17 - 18:02 |     0     0    
پاسخ:

مخلص الائمه: آنچه که در نظریه اخیر مرکز محترم پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و برخی منتقدین دیگر آمده است ناظر بر نحوه عملکرد دولت و کیفیت اجرای این ادغام است و الا در خبر یادشده از اصل تشکیل وزارت انرژی حمایت شده است. برای اطلاع بیشتر از نظریه کارشناسی مرکز پژوهش ها می توانید به گزارش شماره 9389 آن مرکز و چند گزارش دیگر آن (قابل مشاهده بر روی پایگاه اطلاع رسانی مرکز پژوهشهای مجلس) مراجعه فرمایید؛ در تمام این گزارشها نیز ضرورت تاسیس وزارت انرژی مورد تاکید قرار گرفته است.



   | 1390/3/12 - 01:34 |     0     0    
ای کاش می شد همراه نظرات ، پیوست نیز ارائه نمود تا من کپی فیش حقوق
اردیبهشت 1390 خود را ضمیمه می کردم .
کارمند رسمی شرکت نفت فلات قاره ایران با 13 سال سابقه که تمامی آن در یکی از جزایر و ترمینالهای صادراتی نفت خام در خلیج همیشه فارس بوده و به صورت 15 روز کار و 15 روز استراحت خدمت می نمایم .
با داشتن لیسانس مهندسی دریا ( فرماندهی و ناوبری کشتی ) و گرید سازمانی 16 ویک کار بسیار تخصصی و عملیاتی به نام افسر ارشد راهنما سوچر تانکر ,,, حقوق نا خالص 13200000 ریال و پس از کسر کسورات دریافتی خالص 9650000 ریال
حالا هر کس فکر می کند زیاد است حاظرم جایم را به او بدهم .......
واقعا دیگه خسته شدم .....

   | 1390/3/13 - 08:59 |     0     0    
مشکل شما نفتی ها ، انحصار طلبی است. همان چیزی که تا به حال جلوی تشکیل وزارت انرژی را گرفته است.

   | 1390/3/13 - 09:16 |     0     0    
بهترین نظریه است.مجلس این پیشنهاد راتصویب میکند.(اگر ادغام وزارت نفت ونیرو قطعی شد)
اموربرق از وزارت نیرو جدا میشود و به نفت ملحق میشود.
اموراب به کشاورزی واب وفاضلاب به شهرداریها(وزارت کشور) منتقل میشود.

|    | 1390/3/17 - 18:05 |     0     0    
جناب آقای مخلص استحضار دارند که همة صنعت نفت در پیش از انقلاب در شرکت ملی نفت ایران خلاصه شده بود و وظایف حاکمیتی (مشخصاً در ارتباط با دولت) از طریق وزارت امور اقتصادی و دارائی و بالاتر از آن از طریق مجمع عمومی شرکت پیگیری می گردید بر این اساس و فارغ از سوء استفاده هائی که قبل از انقلاب بدلیل حاکمیت فاسد صورت می گرفت بهتر نیست که اقتدار شرکت ملی نفت بازگردانده شود و پس از صد سال اعتباری همچون پتروناس مالزی با بیست و چند سال سابقه پیدا کند؟ لذا، استدعا دارد روشی را پیشنهاد فرمائید که ارتباط دولت با درآمد های نفتی جز از طریق مالیات قطع گردد.


 
 
 

::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
پشتیبانی توسط: خبرافزار