درخواست تجدید نظر در باره رنگ پوشش خانم های شاغل صنعت نفت در جنوب
همانگونه که مستحضرید دمای هوا در جنوب گاهی به 50 درجه بالای صفر هم می رسد و در زمان شرجی واقعا غیرقابل تحمل است حال در این شرایط ما خانم ها مجبور هستیم لباس های رنگ تیره بپوشیم که در جذب بیشتر گرما واقعا تاثیر گذار هست.
وقتی هم که به اجبار مانتو رنگ روشن می پوشیم با واکنش حراست و روسا روبرو هستیم .
لذا در اینجا و از طریق رسانه نفت نیوز از وزیر نفت و سایر مسئولان تقاضا داریم در خصوص رنگ پوشش خانم های شاغل در جنوب(خوزستان،بوشهر و...)تجدید نظر نمایند.
لازم به یادآوری است که منظور فقط در رنگ پوشش است نه اندازه و سایز آن
انتهای پیام
اضافه نمودن به:
نظرات کاربران:103 نظر (فعال: 90 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 13)
مرتب سازی بر حسب
(
قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 19:19
نظر: بنظر می رسد که خانمها دارای مشاغلی که مجبور به انجام آن در زیر آفتاب و در هوای آزاد باشند نیستند و بطور کلی درون اتاقهای دارای تهویه مطبوع وکولر مشغول بکار هستند و تحت تأثیر آفتاب و جذب گرما از طریق لباس تیره رنگ نمی باشند مگر در زمان بعداز ظهر آنهم درفاصله سوار شدن به سرویسهای ایاب و ذهاب .
101 81
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 19:39
پاسخ: این دوست ما ظاهرا در در جریان نیستند. هستن خانم هایی که مثل آقایون هر روز باید کیلومترها از شهر بیرون باشن و به تاسیسات و پروژه ها سر بزنند اما چون تعدادشون کمتر از آقایون هست به چشم نمی یان. متاسفانه در صنعت نفت هنوز هم به همه خانم ها به دید یک منشی و یا کارمند دفتری نگاه می شه.
112 23
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 19:42
پاسخ: اینقدر مطمئن نظر ندهید.
بسیاری از آقاین هم فقط در طول فاصله اداره تا سرویس رنگ آفتاب را میبینند اما برای آن مسافت هم لباس روشن نازک با آستین کوتاه میپوشند.
چرا همیشه مرگ برای همسایه خوب است؟
رنگ طوسی یا کرم چه اشکال شرعی دارد؟
90 20
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 19:52
پاسخ: متاسفانه خانم ها به نوعی هم خدا را می خواهند و هم خرما !!! اگر واقعاً نمی توانید کار کنید لطفاً به جای گرما خوردن در آفتاب جای خود را به یک جوان فارغ التحصیل اماده ، جهت انجام هر کاری در صنعت نفت بدهید . متشکر
171 118
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 19:56
پاسخ: بهتر است این همکار از تاری که دور خودش پیچیده بیرون بیایدو یه نگاه به همکاران خانمی که در اداره خوردگی فلزات و فرآورش همپای آقایان چکمه میپوشندو جوشکاری میکنندنیز مد نظر فراردهند شاید تغییری در این طرز تفکرشان ظاهرشود؟
58 46
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:00
پاسخ: فکر کنم اگر این آقا را مجبور کنندبرای نیم ساعت هم که شده با مانتوی مشکی بلند ومقنعه بلند ( البته مشکی) در زیر آفتاب حداقل مسیر از سرویس به اداره را در دمای 50 درجه به بالا ( شرجی شدید) طی کند آیا باز همین نظر را خواهد داد ؟ولی خداوکیلی به این نظر پاسخ دهید.
127 96
* پست الکترونیکی: nazi.moon27@yahoo.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:58
پاسخ: صد البته که هنوز پذیرفتن خانم های کارشناس و تحصیل کرده در نفت برای بعضی از آقایان بسی سنگین می باشد!
94 77
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:30
پاسخ: جناب آقای محترمی که می گویید اگر واقعاً نمی توانید کار کنید لطفاً به جای گرما خوردن در آفتاب جای خود را به یک جوان فارغ التحصیل اماده ، جهت انجام هر کاری در صنعت نفت بدهید من یک خانم جوان با معلومات روز هستم که همکاران مرد من با پوشش نازک به رنگ سفید و آستین کوتاه از انجام آنچه من انجام می دهم سر باز می زنند. من به تنظیمات و رفع مشکلات آنتن های شبکه رادیویی نصب شده در مناطق جنوب مشغولم. شما از انصاف و کار سخت هم خبری دارید؟
پاسخ: خانم محترم مگه کلا چند نفر مثل شما مجبورند توی گرما و افتاب کار کنند ثانیا مگه چند دقیقه مجبورید در روز در آفتاب و گرما کار کنید .99درصد از خانم های شرکت نفت کار اداری دارند و آنهایی که در عملیات کار می کنند اصولا پشت میز نشین و توجای خنک کار می کنند.و مهمتر از همه با این مانتوهای تیره ! بعضی از خانم ها رعایت حجاب رو نمی کنند و مانتوهای تنگی رو تن می کنند ... اما امروز بحث رنگ رو پیش می کشند فردا بحث اندازه و بعدا بحث بلوزو دامن...
78 90
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 00:57
پاسخ: من با نفس لباس تیره برای خانمها مخالفم، چرا که پیرو دینی هستم که پیامبر (ص) و ائمه اطهار ارائه نموده اند، نه عقاید عدهای؛ اما از طرف دیگر در چنین محیطهای کارگری اصولاً بهتر است خانمها استخدام نشوند تا مشکلاتی از این دست پیش نیآید. همانطور که برخی مشاغل بیشتر زیبنده خانمهاست، بعضی کارها که نیازمند کار بدنی طاقت فرسا میباشد را بهتر است به آقایان سپرد.
82 18
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:01
نظر: بهتره همکارا در مقابل هم جبهه نگیرن. خوب چه اشکال داره اگر همکاران خانم هم بتوانند از رنگهای روشن اما اداری استفاده کنند.
87 16
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:08
پاسخ: به نظر من اگر تغییری در سایز و اندازه مانتو های خانم ها ایجاد نشود چه اشکالی دارد که خانم ها از مانتوی رنگ روشن استفاده نمایند.
55 14
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:08
پاسخ: با مانتو غیر رنگ تیره موافقم مشرط بر اینکه حجم و برجستگی بدن زن مشخص نباشه؛ متاسفانه برخی خانم ها در اینگونه مانتوها رعایت نمی کنند و جنس مخالف را دچار وسوسه می کنند. در این صورت رعایت مقررات و نظارت خانم های حراستی ضروری است.
24 106
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:11
پاسخ: آیا آقایانیکه این نظر را دارند آقا خودحاضرند لحظه ای با لباس تیره و یا ساعتها آن راتحمل کنندچون خود می توانند از لباس آستین کوتاه و رنگهای روشن که نوررا منعکس می کنند استفاده می کنند در موردتغییرات رنگها نظرندهند.
46 12
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:26
پاسخ: خیلی خیلی ببخشید اگر قرار است آقایان با دیدن لباسهای رنگ روشن خانم و ... به وسوسه بیفتند پس لطفاً پایشان را از داخل خانه بیرون نگذارند چون از این دست خانمها بیرون زیاد دیده میشه!
47 79
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:52
پاسخ: در محیط بسته آدم وسوسه میشه نه محیط باز ؛هر چند محیط باز هم باید توام با عفت باشه
25 29
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:06
پاسخ: فکر نکنم پوشیدن مانتو رنگ روشن و اداری مناسب مشکلی ایجاد کنه. قرار نسیت که اندازه مانتو عوض شه فقط امکان پوشیدن رنگ های روشن وجود داشته باشه. ضمنا مسلمان باید خود دار باشه.یعنی مردای ما نمی تونن واقعا از وسوسه شدن خودشون جلوگیری کنند
36 33
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:25
پاسخ: خانمها بایددرست لباس بپوشند که باعث تشویش آقایون نشوند
54 25
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:55
پاسخ: متاسفانه موضوع دچار خلط اساسی شده ، صحبت سر این است که رنگ تیره مورد اعتراض واقع شده است. از آنجا که قرار گرفتن زیر تابش مستقیم آفتاب فقط می تواند بلحاظ علمی مجوز استفاده از رنگهای روشن باشد و در غیر ازمحیط آفتابی رنگ لباس در میزان گرما بی اثر است می توان گفت که اساساً حتی در محیطهای غیر سرپوشیده صنعتی نیز حتی آقایان هم از نظر ایمنی و سلامت و بهداشت نبایستی بدون حفاظ مثل چتر یا هر وسیله دیگری زیر تابش مستقیم در شرایط کاری طولانی قرار بگیرند . لذا در مورد شرایط کاری زیر آفتاب مستقیم نیز تکلیف برای زن ومرد یکی است وروشن است ور درموارد دیگر شرایط گرمایی رنگ لباس در کاهش آن اثری ندارد.
10 14
* پست الکترونیکی: nazi.moon27@yahoo.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:57
پاسخ: کسی که با دیدن یک خانم با مانتوی رنگ روشن وسوسه می شود مطمئنا به مشکل روحی روانی شدیدی دچار است!
43 51
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:05
پاسخ: اتفاقاً با نظر شما کاملاً مخالفم چون این وسوسه نشانه سالم بودن طرف است. مگر اینکه طرف مشکل داشته باشد یا واقعاً آن خانم پیرزن زن باشه که جذابیت خود را از دست داده باشد.
92 25
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:23
پاسخ: کاش بر روی کارهایی که در اداره به شما ارجاع می دادند همین قدر دقت نظر و تمرکز می کردین مطمئنا کار به این افکار شیطانی نمی کشید! خداوند در قرآن علاوه بر اینکه زنان را به رعایت حجاب دعوت کرده برای مردان هم حدود حیا و چشم ناپاک دور داشتن از زنان را توصیه کرده است.
29 6
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:28
پاسخ: معلوم نیست چرا باید خانمها برخلاف طبیعت شان در کارهای سخت و طاقت فرسا وارد شوند و آنوقت بدنبال آن باشند تا شرایط را تغییر دهند ؟ خوب شما با شئونات متناسب با خودتان اگر توانایی کار در شرایط سخت را دارید که هیچ ، در غیر اینصورت مشاغلی را متناسب با روحیات و شرایط خودتان انتخاب کنید . امروز رنگ روشن تقاضا می شود ، فردا لباس با جنس نازکتر و تدریجاً شرایط بگونه ای رقم خواهد خورد که شئونات دچار مشکل شوند .
104 73
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 23:02
پاسخ: دوستانی که به نظر سوم در این مجموعه از پاسخها به ا مانتو غیر رنگ تیره موافقم مشرط بر اینکه حجم و برجستگی بدن زن مشخص نباشه؛ متاسفانه برخی خانم ها در اینگونه مانتوها رعایت نمی کنند و جنس مخالف را دچار وسوسه می کنند. در این صورت رعایت مقررات و نظارت خانم های حراستی ضروری است. نظر مخالف داده اند منظورشان چیست ؟ ... 10 9
7 8
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 04:02
پاسخ: شما که نظر مخالف می دهید منظورتان این است ک لباسی بپوشند که حجم و برجستگی بدن مشخص باشه ؟ این چه نوع مخالفتی است ؟ لطفاً کمی در نظر دادن دقت فرمائید.
1 11
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:16
پاسخ: دوست عزیز لطفا به این سادگی وسوسه نشید.زشته بخدا
4 0
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:05
نظر: این دوستمون که گفتن خانم ها هم خدا را می خواهند هم خرما باید گفت: آیا همون جوان فارغالتحصیل آماده می تونه در گرما مانتو،مقتعه ،بعضا چادر و... در آفتاب بپوشه و کار کنه ؟!
46 62
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:10
پاسخ: خواهر عزیز؛ مگر می خوهید شمشیر بازی کنید که مانتو و ... مزاحم شماست؟!
81 55
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:13
پاسخ: دوست عزیز کسی بحثی از شمشیر بازی یا دیگر ورزشها نکرده بحث رنگ لباس و گرمای هواست
39 11
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 20:52
نظر: سلام:ما آقایون همه چیز هارا نباید برای خودمون بخواهیم خانمها چه گناهی کردن که مامردان درمقابلشان جبهه گیری کنیم.اگرحرفشان منطقی باشه باید پذیرفت. رنگ کرمی رنگ روشن وشادی است وازافسردگی هم جلوگیری می کند پس چه اشکالی داره مانتو بااین رنگ بپوشند و از روحیه بالاتری برخوردار شوند وکارایی کارمندان خانم بالاتررود.
72 28
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:40
پاسخ: واقعا به شما میشه گفت مرد که اینقدر منصفانه قضاوت می کنید
43 10
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:23
نظر: با سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران به نظربنده و درتاییدصحبتهای خیلی از همکاران مرد باید متذکر شوم که (( اگر خانم ها واقعاً از رنگ لباس ناراضی هستند ، خواهشمندیم جای خود را به آقایان بدهند تا اینقدر وقت خود و همکاران عزیز را در جهت تغییررنگ لباس کار ، نگیرند . لباس کار و فرم لباس کار بر طبق مقررات است . مانتو خانگی که نیست .
61 31
* پست الکترونیکی: nazi.moon27@yahoo.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:02
پاسخ: فکر می کنم مراجع تصمیم گیرنده کسانی دیگر باشند
23 8
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:05
پاسخ: دوست عزیز اگر مردی وجود داشت با میزان تحصیلات مشابه مطمئن باشید ایشون استخدام می شدند نه خانمها! ولی چه کنیم که کلی از آقایون دیپلم بالاتر ندارند؟؟؟!!!
17 66
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:12
پاسخ: اقای محترم قرارنیست عوض کردن رنگ مانتو خانمها سرخود و خارج ازمقررات انجام پذیرد، اگرمسئولین موافقت وسپس موردتائید قرارگرفت اونوقت میشه طبق مقررات. درضمن هرکس برای کاری ساخته شده ویقین داریم که درکارهای اداری خانمها از حوصله بیشتری برخوردارند وبهیچ عنوان مشاهده نشده خانمی باصدای بلند جواب ارباب رجوعی راداده باشد.کمی منصف باشیم برای عاقبت بخیری خوبه.
33 41
* پست الکترونیکی: nazi.moon27@yahoo.com کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:18
پاسخ: اتفاقا زمانی که شخصا برای مصاحبه بدو استخدام مراجعه کرده بودم تعداد آقایان کم نبود! ولی بعدا اثری از آنها دیده نشد! به همان پاسخ قبلی بر می گردد! ...
16 43
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 21:37
نظر: ما خانمهایی که در عسلویه کار می کنیم واقعا از این پیشنهاد استقبال می کنیم. آخه مگر نمی گن که رنگ مشکی در اسلام کراهت دارد؟ ...
34 14
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:03
پاسخ: رنگ مشکی بخاطر سنگین بودن آن برای خانم ها قطعا بهتر است ولی شرایطی محیطی را نمی توان نادیده گرفت. چون اسلام دین سختی و مشقت نیست. ضمنا رنگ سیاه همه جا کراهت ندارد. مثلاً برای تاسوعا و عاشورا ثواب هم دارد.
18 15
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:19
پاسخ: مثلاً برای تاسوعا و عاشورا ثواب هم دارد. ؟؟؟؟ منبع رو هم اعلام بفرمایید
نظر: آقای محترم من به عنوان یک خانم فارغ التحصیل جوان در رشته فنی با مدرک ارشد حاضر نیستم بخاطر رنگ لباس جایم را به شما یا هر جوان دیگری بدهم.
این چه راه حلی است؟
مگر ما زنها چه گناهی کرده ایم که باید بخاطر برخی چشمان ناپاک باید با هر شرایطی سازگار باشیم؟...
26 41
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:32
پاسخ: با شما موافقم خواهرم.هر کس نتیجه تلاشش رو دریافت می کنه،اگر آقایی بیکار هست حتما به اندازه اون خانمی که سر کار هست تلاش نکرده. متاسفانه خیل عظیم ما ایرانیا همیشه مسائل رو با هم قاطی می کنیم. بهتره درک درستی از واقعیت ها داشته باشیم نه در پشت نگاه متحجرانه در پی رسیدن به اهدافمون باشیم
30 20
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:30
نظر: آقایان و خانمهای محترم توجه فرمایید
بهتره بجای بحث در مورد رنگ مانتو خانمها و سایزشو و ... بیایم و فکر تولید بیشتر،تکنولوژی بهتر،صرف انرژی کمتر در صنعت، جبران عقب ماندگیهای ابزار دقیقی در کشور،پیشرفت و ... باشیم ...
40 14
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:37
پاسخ: هر چیز به جای خود نیکوست.
26 3
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:37
نظر: با درود و احترام به همه همکاران پر تلاش صنعت همیشه سرافراز نفت هیچ فرقی هم نداره آقا باشه یا خانم، زیرا ما همه عضو یه خانواده هستیم. در خصوص موضوعه مطروحه توسط یکی از همکاران خانم بهتر است بگویم: ما را چه شده است که تحمل شنیدن حرف همکار مون رو نداریم و هر کدام داریم جبهه گیری می کنیم. بیاییم و صادق باشیم که خانم های همکار هم در سختی ها، مشقت ها و کمبود های این صنعت شریک هستند. در پارس جنوبی همکاران خانمی را دیده ام که در رطوبت 90 درجه و گرمای48 درجه به تلاش مشغول می باشند. رنگ روشن لباس دلیلی بر بی حجابی یک خانم نیست.
31 22
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:44
پاسخ: درود بر روان پاکت همکار محترم
26 9
* پست الکترونیکی: dakota.par@gmail.com کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 01:22
پاسخ: ...... و درود بر همه ی همکاران عزیز،بزرگوار و بی ادعا صنعت نفت
24 4
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:38
نظر: با سلام؛ در تهران ندیدم اگر خانمی با مانتوی رنگی سر کار بیاید کسی ایراد بگیره.
23 8
* پست الکترونیکی: کشور:
شنبه، 6 شهریور 1389 - 22:46
پاسخ: همکار محترم شما می گین تهران. به قول ضربالمثل معروف شما تهرانیا وضعتون کویته. نمی دونم ما خانوم های جنوب چه گناهی کردیم که در صورت اظهار نظر و ارایه پیشنهاد هم باید از سوی همکاران خودمون در پایین ترین رده های سازمان قرار بگیریم چه برسد به مسئولان
25 11
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 00:35
نظر: با سلام به همکاران تعدادی از همکاران من خانم هستند و در هوای گرم و شرجی کار می کنند .اصلا طرز لباس پوشیدن چه ارتباطی به تعداد خانم ها داره که حالا مثلا اگر تعداشون کم باشه باید اذیت شوند .باید لباسی برا خانم ها طراحی بشه تا در حالی که مناسب محیط کار باشه باعث آزردگی خانم ها هم نشه .در ضمن از اون همکاری که فکر می کنم زیاد وسوسه می شه خواهشمندم بیشتر سرش تو کار خودش باشه تا نگاه کردن به این و اون و اینقدر آبروی آقایون رو نبره .
17 15
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 00:50
نظر: اصلا از خانمها میپرسم چرا میایید سرکار.اگر فقط رنگ مانتو برای شما اینقدر غیرقابل تحمل شده معلومه تو کارکردن هیچ سختی که سختتر از این موضوع باشه ندارین.آیا اصلا کارمیکنین؟با این سختی مطرح شده فکر نمیکنم.یا باکار سخت آشنایی ندارید یا با مفهوم سخت.تقاضای برابری هم که دارید.
79 64
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:41
پاسخ: من به ماه اشاره می کنم نادان نوک انگشت مرا می بیند. فمینیستی یا ضد فیمینیستی نگاه کردن به قضیه خیلی بی اساس هست. من نمی دونم آقایونی که تحمل دیدن یک پیشنهاد رو از طرف خانم ها ندارن چطور می خوان تو جامعه ای زندگی کنند که نصفش رو خانم ها تشکیل می دن و روز به روز هم در فعالیت های اجتماعی حضورشون پررنگتر می شه
2 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 17:38
پاسخ: باشه ما قبول داریم همه شرایط یکسان باشد. لطفا شما هم آرام به کارتان برسید. لباس مشکی و ضخیم بپوشید. داد و فریاد و راحت طلبی هم نکنید همه چیز برابر!!!
2 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:32
پاسخ: همه چیز برابر؟!!! فکر نکنم تو لباس پوشیدن برابری باشه. آقایون: لباس رنگی آستین کوتاه شلوار تنگ پیرهن نازک و بعضا دکمه ها تا حد غیر متعارف باز مسئولان باید فکری هم به حال پوشش آقایون بکنند.واقعا همچین مواردی دیده می شه.حفظ حیا و نگه داشتن حریف تنها به خانم ها منتهی نمی شه
3 1
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 01:19
نظر: با سلام به نظر اینجانب اساسا باید دید در رابطه با رنگ لباس و مانتو خانمها شرع مقدس چه نظری دارد،آیا در این رابطه محدودیت شرعی وجود دارد یا سلیقه ای برخورد میشود.پوشیدن لباسهای تیره در گرما فضای باز منطقه جنوب آزار دهنده میباشد.
9 59
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 04:46
پاسخ: شاید در اوایل بعضی افراط کاری های خود سرانه مخالف رنگ های روشن بوده اند اما خود خانم ها هم انگار بدشان نمی اید که مشکی بپوشند جون در زمینه مشک یوست جلوه بهتری دارد.
21 13
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 01:56
نظر: اگر رنگ لباس خانم ها باعث ناهنجاری در تفکر ما آقایان می شود پس فاتحه.... توصیه می شود همگان چاره اندیشی کرده و به دنبال حجابی برای نگرش منفی یمان باشیم
23 17
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 02:09
نظر: اصلاً چه معنی داره یه خانم مسئولیت سنگین و مهم اصلی خودش رو که پرورش و تربیت فرزندان که امید این مرز و بوم هستند رو رها کنه و توی تاسیسات نفتی با اون شرایط سخت کاری و گرمای طاقت فرسای بعضی از مناطق آچار دست بگیره و در اداراتی که عموماً با آن حجم کار و مسئولیت مردانه بخواهد به دنبال این باشه که لباسم اینطوری نباید باشه اونطوری باشه فکر کنم چاههای نوروز چاه 50 و.... رو خانم ها انجام دادند؟فکر میکنید صنعت نفت خونه است برا لباستون ناز میکنیین
126 61
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 07:44
پاسخ: وقتی نیاز مالی داشته باشید معنی این کارها رو هم میفهمید
7 5
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:12
پاسخ: واقعا تصور کردین همه کارای صنعت نفت خاموش کردن چاه هاست؟! برید تحقیق کنید مهندسای مسئول اون چاه هایی که آتیش گرفتن خانمها بودن یا آقایون؟ دقیقا به دلیل ندانم کاریای بعضی آقایون هست که این اتفاقا میفته.
2 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 02:14
نظر: ببین چه قشقرقی برای رنگ لباس راه انداخته اید.آن از توی خونه که کلی هزینه و وقت برای مدل و رنگ لباس به هدر میدهید،این هم در محیط کار.نمیدانم کجا از دست شما میتوانیم راحت باشیم.
59 40
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:56
پاسخ: آقا دمت گرم درست زدی به هدف این جواب به کل جوابها می ارزه
3 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 17:14
پاسخ: ضمن تایید نظر حضرتعالی .باید دراستخدامها اولویت رابه پسران داد چون مسولیت زندگی بااقایون است .قبول کنیم خانمی که استقلال مالی پیدا کرد دیگر کمترتمایلی به ازدواج دارند وامارمجردین در جامعه روزبه روزافزایش پیدا میکند .زمانیکه استخدام میشوندتازه بهانهها شروع میشود لباسم تیره هستو مانتوم بلندهو0000
3 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:08
پاسخ: اتفاقا قشقرق رو آقایون راه انداختند.ما فقط یه پیشنهاد دادیم که ایرادی هم درش نمی بینیم. متاسفانه آقایان موضع گیری مغرضانه ای دارند
4 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:40
پاسخ: اگر شماها در منزل با خانمهایتان مشکل دارید دلیل نمیشود عرصه فعالیت را برای خانم های شاغل تنگ کنید...
0 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 02:58
نظر: خانم ها خیلی زیرک هستند برای شستشو ی کمتر از اقایون می خوهند لباس های تیره یا به اصطلاح چرک تاب بپوشند اما خودشان دنبال لباسهای روشن هستند.
21 9
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:45
پاسخ: به دوتا همکار بالایی عرض می کنم که بهتره خوددار باشید و پای مسائل خانوادگیتون رو اینجا باز نکنید
2 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 07:48
نظر: خیلی از آقایون هم در صنعت پشت میز نشین هستند. لطفا به آنها هم بگویید مشکی بپوشند
10 11
* پست الکترونیکی: sasansasani@yahoo.com کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 10:03
نظر: سلام . من بیست سال سابقه کار جنوب دارم. استخدام خانم ها ی غیر جنوبی در صنعت جنوب اشتباه محض است . رسمی که شدند شروع به اعتراض کردن به گرما و ..... می کنند و تا زمان انتقال دائم به شهری خوش آب و هوا این روند را ادامه میدهند . ما که هر روز داستان داریم با این ها. فقط سمت اشغال کرده اند. مسئولان جدی بگیرند ادامه این روند مسئله ساز خواهد شد.
107 6
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 17:47
پاسخ: همکار محترم صحبت شما درسته اما ربطی به موضوع مطرح شده نداره.چرا که خواسته های خانم های جنوبی نیز می باشد
4 1
* پست الکترونیکی: naft_news_shana@yahoo.com کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:09
نظر: به نظر من نه باید خانم در صنعت نفت استخدام کنند ته بحت بومی گرایی را در این مساله دخیل دانست . خانم استخدام نکنند چون این همه آقایان مهندس بیکار هستند که با داشتن تخصص و تعهد لازم بیکارند و آماده تشکیل زندگی ، از طرفی با استخدام هر خانم به این جوان آماده تشکیل زندگی یک نه بزرگ گفته می شود چر اینقدر ما دختر ... یا خانم هایی داریم که از سن ازدواجشان گذشته اگر بحث فساد هست خوب به احتمال 99 از متاهلین که سرچشمه نمی گیرد اگر کار برای خانم ها زمینه کسب روزی است تشکیل زندگی که مهمترین مساله است بعد اگر لازم شد کسب روزی .
دوم اینکه من شدیدا با بومی گرایی در تمام زمینه ها مخالفم
3 5
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:43
نظر: به نظر من بهتر است آقایان از خانه بیرون نیایند چون با دیدن هر چیزی وسوسه می شوند.
5 5
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 16:55
نظر: آمار حوادث اخیر در صنعت نفت و شهادت بسیاری از همکاران گرامی مرد نشان از سختی و تحمل ناپذیر بودن کارهای محوله به خانمها میباشد.ما مردها با این استدلالات....کنار آمده ایم و اگر هم در اظهار نظر شرکت نکرده ایم و این باعث افزایش آمار موافقین با موضوع تغییر رنگ مانتو بوده فقط به همین دلیل بوده است.
1 3
* پست الکترونیکی: yousefiani1383@yahoo.com کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:06
نظر: باسلام خوشحالم که بگویم از مطالعه مباحثه همکاران محترم یک نکته خیلی مشهود است که اظهار نظرات اکثرا محدود به دقت و ریزبینی بسیار در مورد مساله است به نظر شما اگر مسائل به صورت کلان دیده شوند زودتر به نتیجه نمی رسید ؟ نوع مباحثه بکار رفته ، مذاکره موضعی است که هر کسی روی مواضع خودش تاکید دارد معمولا نتیجه آن دلخوری و شکست هر دو طرف است بنابراین راه کار آن ، مذاکره اصولی است یعنی تاکید بر مساله نه شخص و جدا کردن افراد از مشکل - تاکید بر منافع نه مواضع - متنوع کردن راه کارها و اخرین مرحله نیز استفاده از استانداردهای عینی در مورد مشکل. با این نوع مذاکره همه با احترام و یافتن جواب و راهکار مناسب بدون ناراحتی هیچکدام از طرفین دست پیدا می کنیم. به امید روزی که همه ما در مذاکراتمان این گونه با هم برخورد کنیم.
4 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:10
نظر: به نظربنده هیچگاه آقایان خانمها را نخواستند که درک کنند راست میگن مگر دین اسلام سفارش نکرده لباسهای روشن بپوشید و از رنگ سیاه و تیره که رنگ شیطان است بپرهیزید حتی گفته شده که رنگ زرد و سفید بپوشید اسلام مخالف رنگ روشن نیست لطفا مطالب را خوب بخوانید و اجرا کنید کی گفته رنگ روشن نشانه جلف بودن است
8 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:14
نظر: با خوندن این نظرات فهمیدم که مرد های ایرانی (و حتی برخی خانم ها) حالا حالا ها جا دارن تا درست بشن. فکر می کردم حداقل قشر تحصیل کرده روشنفکر شده و می فهمه که زن و مرد برابرند.
این کامنت ها پر بودن از نژاد پرستی ، قومیت پرستی و جنسیت گرایی!!! برای این نسل متاسفم که با یک انسان همدردی نمیکنه! کی مقصره؟
9 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:15
نظر: به به , متخصصان صنعت نفت ما رو ببین , بعد توقع دارید که حقوق روزی 800 دلار بگبرید ؟
در وقت اداری میشینید و برای خانم ها رنگ لباس تعیین میکنبن . آنوقت از تمام مخازن مشترک عقب مانده ایم , گاز و بنزین هم که وارد میکنیم . برای یک رنگ لباس که خقوق فردی هر شخصی هست 80 تا موافق و 100 تا مخالف نظر میدن , بعد برای یک مسوله فنی ساده که کافیه توی کاتالوگ را نگاه کنین میگین باید وندور بیاد! سر سال هم که افزایش ها اعلام میشه همه میگن که ای بابا ول میکنیم میریم!!!!!! آخه حای دیکه که برای این تخصص ( تعیین رنگ لباس برای خانم های همکار ) به کسی پول نمیدهند !
خدا به همه ما صبر بدهد
8 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:37
پاسخ: گل گفتید همکار گرامی
1 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:20
نظر: من هم با نظر شما همکارگرامی موافقم . امروز باید رنگ مانتو و لباس کار خانم ها تغییر کند ، حتماً فردا هم به رنگ نور لامپ محل کار اعتراض می کنند . اگر واقعاً نمی توانید ، بروید و عرصه را برای آن ج.ان فارغ التحصیل تازه داماد ، باز کنید که حاضر است با تمام مشقت و رنج در محل کار شما ، کار کنند .
5 5
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:44
پاسخ: شما احتمالا یه روزی هم خودتان یه تازه داماد بودین که وارد صنعت شدین.یه مقایسه انجام بدین ببینید توقع اون روزتون با امروزتون یکی هست.اون موقع می گفتید هر کاری باشه انجام می دم اما امروز سر سال که افزایش ها می یاد فیلتون یا کشورهای عربی همسایه می کنه و می گید بشکنه دستم که وارد نفت شدم ،چرا؟چون حقوقتون کمه.چرا؟چون متخصص صنعت نفت هستید.
اما هیچوقت از خودتون نمی پرسین چی شد که متخصص شدین.چقدر تو تاسیسات خرابکاری کردین تا متخصص شدین. همه می دونیم که اگر کسی متخصص از آب در می یاد هزینه آن را سازمانی پرداخت می کنه که اون شخص اونجا کار می کنه نه دانشگاهی که توی اون درس خونده .
حال خانم ها همین کارهای شما رو بدون کوچکترین توقع انجام می دن و اینه که بعضی همکاران مرد چشم دیدن آنها را ندارند.
تغییر رنگ لباس موضوعی نیست که به خاطرش خاطر شما و سایرین آزرده بشه.کار از جای دیگه خرابه
0 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:44
پاسخ: بنده به عنوان تازه عروس حاضر نیستم همه مخارج زندگیم به عهده تازه داماد بیچاره ام باشد
کار میکنم و می ایستم تا شاید افرادی مثل شما روزی متوجه شوند شایسته سالاری چیست
4 2
* پست الکترونیکی: aminsheida@yahoo.com کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 18:25
نظر: من کارشناس فضای سبز میباشم و از 8 ساعت کاری 5 ساعتش در محوطه و در گرما هستم و از گرما همیشه لباسم عرق کرده و مجبورم هر روز سفیدک عرق را بشورم فکر کنم مانتو من بطور اتوماتیک روشن شود(از بس شستمش)
4 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:14
نظر: سلام
نفت نیوز محترم شما یک اصل را به پرسش گذاشته اید .بهتر است این گونه مسائل به مراجع خاص انعکاس تا تدبیری اندیشیده شود و به صورتی در سطح کشور اجرا شود .کارمندان زن فقط در نفت شاغل نمی باشند.
و با عنایت به شعار امسال (همت مضاعف و کار مضاعف)باعث اتلاف وقت همکاران و.......نمی شدید!!!؟؟
1 5
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:28
نظر: ضمن احترام به نظرات همه همکاران عزیز؛ به نظر من رنگ سیاه به نفع خانم هاست. چون اکثر خانم های ایرانی به دلیل ورزش نکردن دارای اضافه وزن هستند ولی با پوشیدن لباس رنگ تیره چاقی آنها زیاد به چشم نمی خوره.
6 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:45
پاسخ: اگر رنگ روشن بپوشند عیبهایشان مشخص میشود و احتمالا به دنبال ورزش هم بروند
لطفا نگران ظاهر خانومها نباشید...
4 3
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:49
نظر: ببین خانمها چه اعتراضی میکنن مگه لباس مشکی چه ایرادی داره هم باعث میشود اندام چاق بعضی لاغرتر به نظر باید هم نظافت آن راححتر است ودر مجموع موجب تشویش اذهان اقایون نمیگردد.تازه جذابتر هم میشوند
0 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:50
نظر: ببین خانمها چه اعتراضی میکنن مگه لباس مشکی چه ایرادی داره هم باعث میشود اندام چاق بعضی لاغرتر به نظر باید هم نظافت آن راححتر است ودر مجموع موجب تشویش اذهان اقایون نمیگردد.تازه جذابتر هم میشوند
3 2
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 19:56
نظر: از ماست که بر ماست ، وقتی آقایان زن را به عنوان یک انسان صاحب اختیار به رسمیت نشناخته و زن را صرفاً به عنوان ابزار تولید مثل نگاه می کند، واقعاً دیگر چه جای بحث و مباحثه، در حال حاضر حضور خانم ها در صنعت نقت مخصوصاٌ در جایگاه فکر و اندیشه غیر قابل انکار است، ولیکن اگر شما آقایان فکز می کنید بدون حضور خانم ها می توانید این کشور را اداره کنید، همانگونه تا کنون کردیده اید، این گوی و میدان ، ولیکن انتظار همراهی از طرف خانم های در خانه نشسته در رفع مشکلات این کشور نباشید. زیرا دیگر زن زندانی در خانه هیچ چیز برای انتقال به فرزندان خود نداشته و نسل عقب مانده ای تحویل جامعه خواهد داد.
0 0
* پست الکترونیکی: کشور:
یکشنبه، 7 شهریور 1389 - 20:18
نظر: بنظر من باید هر جور راحت هستند لباس بپوشند...