تماس ها    نفت    گاز    پتروشیمی    پالایش و پخش    بهینه سازی مصرف    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    بازنشستگان    عمومی   پنجشنبه، 4 خرداد 1391 - 19:03   
  پیشرفت بیش از 60 درصدی ساخت پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی       
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9300سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 00:07
استاد بازنشسته دانشگاه صنعت نفت:
وزیر نفت نگاه خود را به HSE تغییر دهد (یادداشت کاربران)
دیروز به سایت بسیاری از شرکتهای معتبر نفتی جهان سری زدم در تمامی این شرکتها مدیر HSE زیر نظر بالاترین مقام سازمانی فعالیت کرده و از اختیاراتی برخوردار است که قادر به انجام هر کاری است تا پاسدار جان و مال افراد باشد. ولی در وزارت نفت ما HSE را به معاونت مهندسی و ساخت داخل داده اند...
  

با سلامی آکنده از غم و اندوه...
امسال نرخ حوادث گزارش شده در صنعت نفت با سرعتی سرسام آور در حال افزایش است، هر چند همه واقفیم که اینها فقط حوادث گزارش شده هستند و بسیاری از حوادث گزارش نمی شوند. 
هر چند وضعیت آمار حوادث در سالیان گذشته در صنعت نفت حکایت از روند سینوسی آن دارد و این به این معناست که مدیریت اثربخشی در زمینه پیشگیری از بروز حوادث اعمال نشده است. 

کم لطفی است اگر بخواهیم یک علت واحد را دلیل بروز این حوادث دردناک دانست، چرا که هر کدام از این حوادث معلول علل زیادی است که ترکیبی از آنها باعث بروز این فجایع شده است.
 به نظر بنده علل بروز این حوادث را می توان در موارد زیر جستجو کرد. از مسئولین امر می خواهم کمی در این خصوص تامل فرمایند:
1- روند خصوصی سازی اگر چه سرمنشا خیر و برکت فراوانی در اقتصاد کشورها می شود ولی در عین حال بعلت عدم کار کارشناسی کافی در این زمینه ، این موضوع سبب ایجاد معضل بزرگی در صنعت نفت شده است. مسئولین محترم می خواهند حسب انجام مصوبات هئیت دولیت سریعا نسبت به واگذاری بخش های مختلف صنعت نفت به بخش خصوص اقدام نمایند غافل از اینکه بخش خصوصی ما سالهاست زیر سیطره کشورهای توسعه یافته در بازار صنعت نفت ایران همچون طفل نابالغی است که همیشه با سعی و خطا پیش می رود. 
باید ابتدا از قابلیتها و توانمندی ها ی فنی و اجرایی بخش خصوص یاطمینان حاصل نمود سپس این مسئولیت خطیر را که به جان و مال افراد وابسته است به آنها سپرد.
 
2- دیروز به سایت بسیاری از شرکتهای معتبر نفتی جهان سری زدم در تمامی این شرکتها مدیر HSE زیر نظر بالاترین مقام سازمانی فعالیت کرده و از اختیاراتی برخوردار است که قادر به انجام هر کاری است تا پاسدار جان و مال افراد باشد. ولی در وزارت نفت ما HSE را به معاونت مهندسی و ساخت داخل داده اند!! من که هر چه اندیشیدم این دو مقوله چه ارتباطی با هم دارند نفهمیدم ولی از وزیر محترم نفت می خواهم نگاه خود را به مقوله HSE تغییر دهند، به خدا HSE اعتبار و ارزش سازمانهاست.
اثربخشی مدیریت HSE بر کسی پوشیده نیست و همه ما می دانیم کارکنان خدوم این بخش چه زحماتی را متحمل می شوند و چه جانفشانی هایی را که انجام می دهند ولی این نوع مدیریت جای بسی سوال و تردید دارد. 

3- عدم در نظر گرفتن ملاحظات HSE در هنگام ساخت و ساز پروژه ها که امروزه اغلب توسط بخش خصوصی ایرانی انجام می شود.
4- وقت آن رسیده است مدیریت HSE را به جوانان تحصیل کرده متخصص واجد تجربه واگذار کرد تا با خلاقیت و نوآوری صنعت نفت را از این ورطه نجات دهند، مدیریت HSE فعلی وزارت نفت واکنشی است و این جای تاسف دارد.
 بخدا مسئولینی که در راس این امور قرار دارند و از حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی آنچنانی برخوردارند اگر چه اینجا مورد پاسخگویی قرار نمی گیرند ولی باید در آخرت جوابگوی عملکرد خود باشند.

 والسلام علیکم

استاد بازنشسته دانشگاه صنعت نفت
Mohammad145@yahoo.com
انتهای پیام

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 46 نظر (فعال: 36 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 10)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
* پست الکترونیکی: sattar_soltanian@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 01:30
نظر: HSE همیشه وصله ای ناجور در متون فارسی خودنمائی مینماید درحالیکه همانگونه که این حروف از ابتدای واژگان انگلیسیHealth Safty Enviroment
برگرفته شده اند می توان برای یکپارچگی متن فارسی و نوشتار و همچنین برای برداشت عام تر از پیام های آموزشی آن از ابتدای حروف واژگان فارسی آن بهره گرفت ، بدین ترتیب که از بهداشت حرف بّّ ، از ایمنی حرف ا واز محیط زیست حرف م را برای اختصار وجایگزینی , HSE استفاده نمود یعنی حرف ب.ا.م را جایگزین آن نمود که هم معرف و یاداور پیام های بهداشت ایمنی و محیط زیست است هم بصورت وصله ناجور در میان متون نمی اید.
 251       17 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 18:01
پاسخ: ب.ا.م از این جهت هم پیشنهاد خوبی میتواند باشد که بام معنی پوششی برای حفاظت است که با شعار بهداشت ایمنی محیط زیست سازگار تر
است در حالیکه حروف انگلیسی آن فاقد چنین ساختاری هست.

 92       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 18:33
پاسخ: مطلب بسیار بجا و دلسوزانه‌ای است. با بومی سازی نام این واحد بسیار مهم مسلما‌ً مدیران و افکار عمومی هم با این مقوله ارتباط بهتری برقرار کرده و این موضوع ملموستر خواهدشد.
 88       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 19:03
پاسخ: سلام عزیزم
چه اشکال داره که از همون اصطلاح انگلیسی استفاده شه انگلیسی یه زبان بین المللی هستش چرا خودمون رو ارتقاء ندیم آقا جون خوب خوبه حالا شما بگید بده تازه این کمک میکنه زبان ما بهتر شه نه اینکه وقتی شاید بد روزگار رفتیم خارج مثل گنگ ها بشینیم و نگاه کنیم

 7       105 
* پست الکترونیکی: ashk_aseman64@yahoo.com       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 17:15
پاسخ: با توجه به اینکه قوانین ایمنی بر اساس خون انسانها نوشته شده است و ایمنی تنها مسئولیت مدیریت ، افسر ایمنی و یا یک فرد بخصوص نیست بلکه مسئولیت یکایک افرادی است که در یک شرکت یا کارخانه کار میکنند ، که مسئول ایمنی خود ، دیگران و همچنین ایمنی تاسیسات باشند. (هر نفر یک ایمنی).

ایمن سازی مستمر فرایند ها و محیط کار و اجرای دستورالعمل های HSE موجب حفظ جان و سلامت نیرو های انسانی متخصص خواهد شد که لحظه به لحظه حضور آنها در محیط های کاری صنعت نفت موجب مباهات و افتخار صنعت است.لذا تجزیه و تحلیل حادثه ،جمع آوری اطلاعات لازم به منظور تعیین علت و تدوین اصول پیشگیری از بروز حوادث مشابه ضروری می باشد.





ایمنی یعنی زندگی

 21       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: پنجشنبه، 21 مرداد 1389 - 20:12
پاسخ: همراه سلام

کاربر عزیزی در پاسخ اظهار نظر فرموده اند برای اینکه بقول خودش اگر از بد روزگار به خارج رفت مثل گنگ ها ننشیندو نگاه کند از همان سه حرف انگلیسی استفاده گردد.شما برای اینکه زبان انگلیسی را یاد بگیرید فقط نیاز به آن سه حرف انگلیسی ندارید بلکه همه متن و نوشتار نامه می بایست به زبان انگلیسی نوشته میشد. در آنصورت تمام گنجینه ادبیات فارسی را باید کنار گذاشته به فراموشی بسپاریم و زبان مادری مان انگلیسی شود!! اما در کشورهایی که زبان مادریشان انگلیسی است مانند امریکا و انگلیس بدیهیست صرف دانستن زبان انگلیسی فضلیت و ارزش افراد نیست بلکه ارزش هر شخص اینست که تا جه اندازه دارای دانش و مهارت است و از این بابت بکار می اید. و الا در همان جوامع اتباع و شهروندانی با زبان مادری انگلیسی وجود دارد که در کنار پیاده روهابه اصطلاح کارتن خواب و بی سرپناه هستند. بنابرین مهم اینست که چقدر اگاهی دانش تخصص و مهارت ها خودمان را به روز و توانا سازیم و در آنصورت آشکار است آموزش و یادگیری با زبان مادری همیشه کارا تر است. در پایان یاداور میشود که خیلی کشورهای وجود دارند که زبان مادریشان انگلیسی نبوده اما بسیار پیشرفته هستند مانند آلمان فرانسه...... با امید که دانش آگاهی و مهارت های خورا بتوانیم ارتقا و به روز نماییم.

با احترام.
21/5/1389

 26       0 
* پست الکترونیکی: Akbari1349@Yahoo.com       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 01:59
نظر: بسیار نامه خوبی بود. برای استقرار سیستم مدیریت HSE در ابتدا باید از مدیران سازمانها شروع نمود. نه اینکه نفرات و مسئولین HSE را به مقصر قلمداد نمود. تا مدیران ارشد نخواهند و به HSE باور نداشته باشند هیچ تغییری در این زمینه رخ نخواهد داد.

 27       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 02:19
نظر: در بخش پیمانکاری با آنکه در پکیجهای پیمانی کلی به کلمه HSE بر میخوریم اما در عمل در سایت کاری نفر HSE پیمانکار بعنوان دکور بوده و اثری در روند اجرای ایمن کارها ندارد .اینجاست که HSE فقط شعاری جهت زیبایی کار میشود
 21       11 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 02:56
نظر: ضمن عرض سلام وخسته نباشی پیشنهاد میکنم مسولین محترم وزارت نفت در مورد گازهایی که در حال سوختن است فکری بکنند روزانه بطور متوسط هر واحد بهره برداری با 15هزار بشکه تولید نفت معادل 150 میلیون ریال گاز سوخته می شود . جادارد روش مطالعه و اجرای این پروژه ها در اولویت اول قرارگرفته وبدست افراد کار دادن سپرده شود تا این ثروت ملی انیطور از بین نرود . بطور متوسط پروژه های جمع آوری وتزریق گاز با این مقررات و پیمانکاران سفارشی و دستوری 10 سال بطول انجامیده است . اگر همچون پروژه جمع آوری و تزریق گاز لب سفید سه بار مطالعات و دوبار تجیهزات اشتباه اجرا نشود . این نعمت خدادادی است لطفا بدست افراد دلسوز بسپارید . جناب اقای قلعه بانی در بدنه شرکت ملی نفت ایران اشتباه کاری کمتر از بدنه مدیریت نیست . انشاالله موفق باشید جناب آقای وزیر محترم شما هم لطفا حمایت بفرمایید و آمار را بخواهید روزانه چقدر گاز سوخته می شود و توجیه افراد بسیار قدیمی که در همه دوره ها و مدیریت ها حضور داشته اند را نپذیرید . با تشکر موفق باشید .
 15       4 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:14
پاسخ: آقا جان بسوزه بهتر از اینه که فردا تعدادی هم تو این راه کشته بشن
 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 03:05
نظر: جناب آقای قلعه بانی
با سلام وخسته نباشی بیشترخطوط لوله و تجهیزات صنعت نفت بخصوص مناطق نفتخیز جنوب فرسوده واز نظر خوردگی آماده حوادث می باشد.کار بازرسی به شخص ثالث سپرده شده دراین بخش کارشناسی وجود ندارد که کار بازرسی فنی وخوردگی فلزات را انجام بدهد . لطفا مدارک تحصیلی کارکنان بخش بازرسی را کنترل بفرمایید تا متوجه فاجعه در حال شکل گیری بشوید . بطور کلی حتی یک کارشناس رشته متالورژی و خوردگی فلزات وجود ندارد این مملکت مال ماست چه کسی باید از آن صیانت کند . با تشکر
 31       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 03:33
نظر: میشه این جناب که گفتند سایت بسیاری از شرکتهای معتبر نفتی جهان سری زدم در تمامی این شرکتها مدیر HSE زیر نظر بالاترین مقام سازمانی فعالیت کرده و از اختیاراتی برخوردار است که قادر به انجام هر کاری است تا پاسدار جان و مال افراد باشد.
مستندات را ارائه دهند یا حداقل اسم شرکتها را بگند اخه همه در صنعت نفت می خواهند زیر نظر بالاترین سطح باشند
 10       13 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 03:39
نظر: متاسفانه hse فقط بعنوان یک دکورخوب بوده حتی خود آقایان به این امر نیز اشاره کرده که رفتن به زیر نظر مهندسی اشتباه بوده ومخالفت آنها دردی را دوا ننموده شما نگاهی به کشیدن خط لوله پنجم گاز ترش با این همه فاصله وحرکت ازمجاورت روستاها وشهرها بیاندازید وببینید وقتی اقای "ا" مخالفت نموده چه اتفاقی افتاده .هیچ نشده، مدرک تحصیلی بعضی از مدیران hse خود گویای خیلی مسائل می باشد دیگر نیاز به توضیح نمی باشد.همه همکازان شاغل در شرکت ها میدانند که سمت خالی خیلی بدرد می خورد چه برسد سمت دهن پرکنی همچون HSE
 22       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 12:15
نظر: با سلام.
شنیدم که جناب آقای قلعه بانی پیگیرقوی کردن پیکره اچ-اس-ای هستند. من میخواهو فقط بگویم که:
تا زمانی که اچ-اس- ای زیر نظر مدیران هم سازمان فعالیت میکند صنعت نفت ما در خطر بسیار جدی است.اگر بخواهیم اچ-اس-ای خوب و قوی داشته باشیم واحدهای اچ-اس-ای میبایستی مستقل بوده و شایستگی-حقوق-اضافه کار و ارتقاء نفرات آن نبایستی زیر نظر مدیریت یک شرکت یا واح خاص باشد. مثلا اچ-ای-ای پالایشگاه تهران نبایستی زیر نظر مدیرعامل پالایشگاه تهران باشد و این مهمترین مسئله ای است که در وزارت نفت باید بطور جدی دنبال شود. تمام ضربه هائی که صنعت نفت ما میخورد نتیجه لاپوشانی مدیریتها و گرفتن اختیارات اچ-اس-ای و محدود کردن متخصصان این رشته در ساختار سازمانی وزارت نفت است. پس اگر میخواهیم صنعت نفت ما امنیت داشته باشد اولین گام تشکیل سازمان اچ-اس-ای کل کشور است دقیقا مثل سازمان بازرسی کل کشور. یعنی اینکه سازمان اچ-اس-ای کل کشور بایستی در هر واحد وزارت نفت شعبه اچ-اس-ای و ناظر اچ-اس-ای داشته باشد و عملکرد متخصصان اچ-اس-ای هر واحد وزارت نفت کاملا نظارتی و عملیاتی از بیرون آن واحد باشد و نه زیر نظر آن واحد و مدیرعامل آن. بیشترین ضربه ای که وزارت نفت در بخش حوادث میخورد از بی توجهی مدیران به نقش و مسئولیت اچ-اس-ای است. توجه داشته باشیم که در کشور ما متاسفانه تا اسمی از اچ-اس-ای می آید همه آتش تشان و آتش نشانی را در ذهن خود میاوریم و این بزرگترین اشتباه است. وزارت نفت میبایستی واحد آتش نشانی را از اچ-اس-ای جدا کند و مهندسی ایمنی-بهداشت و محیط زیست را با آتش نشانی در یک چارت سازمانی یکی نبیند. حوادث یکی دو سال گذشته در وزارت نفت زنگ خطر بسیار جدی برای این صنعت عظیم است که میبایستی هرچه سریعتر به آن توجه ویژه شود. امید است که هیچگاه دیگر شاهد حادثه تی نباشیم.
 34       4 
* پست الکترونیکی: javady@eorc.ir       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:08
پاسخ: مهمترین اصل در استقرار HSE در یک سازمان تعهد و التزام مدیریت و رهبری است (Commitment of Management) و بدون شک در صورتی که HSE زیر نظر مستقیم مدیر عامل معتقد به آن نباشد از همان ابتدا عقیم خواهد ماند.
 8       9 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:17
پاسخ: کاملا موافقم
 3       9 
* پست الکترونیکی: homayoon2000@gmail.com       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:02
نظر: زمانی که مدیریت HSE به یک مدیریت سیاسی تبدیل می شود و از افراد جوان و کم تجربه صرفآ به دلیل گرایشات سیاسی جهت این سمت خطیر و حساس استفاده می شود ، باید شاهد اتقاقات بدتر از اتفاقات خارگ و پردیس در مجموعه پتروشیمی باشیم . با جان پرسنل پتروشیمی مگر می شود معامله کرد؟
 21       1 
* پست الکترونیکی: javady@eorc.ir       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:03
نظر: Safety is, without doubt, the most crucial investment we can make. And the question is not what it costs us, but what it saves
بدون شک ایمنی مهمترین سرمایه گذاری است که می توانیم انجام دهیم. مسئله این نیست که چه هزینه ای در بر دارد، بلکه مهم آنست که چه چیزی را نجات داده و ایمن می سازد. (مدیر عامل شرکت CONCO انگلستان)
 5       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: پنجشنبه، 21 مرداد 1389 - 20:26
پاسخ: مرگ بر انگلیس
 6       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 17:53
نظر: با سلام ، ضمن احترام به نظرات عزیزان باید توجه داشت که نوع نگاه کلیشه ای و یک بعدی هیچ گاه حلال مشکل نیست .بگذارید کمی مسئله را با هم بشکافیم:
الف - گیریم واحد HSE را زیر نظر بالاترین رده سازمانی بردیم چه خواهد شد؟ یعنی گزارشات را مستقیم به بالاترین رده داده و پیگیری نمایند؟ اشتباه همینجاست ، دوستان HSE نقش پلیسی ندارد و وظیفه اش مچ گیری نیست. همه می دانیم که همواره کار با تعامل مثبت گروه های مختلف کاری پیش می رود .با این موضوع که نوع نگاه مدیریت ها باید تغییر کند موافقم ولی در سطوح عملیاتی تنها زمانی در افزایش ایمنی و سلامت محیط های کاری موفق خواهیم بود که کار کارشناسی کنیم و با هم تعامل مثبت داشته باشیم.
ب- برخی تاکید بر رشته های تحصیلی کارکنان HSE می نمایند . ضمن احترام به تمامی فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با موضوع نمی توانیم یک نقص عمده و آشکار را منکر شویم و آن اینکه نه نوع نظام آموزشی آکادمیک ما با محیط های کاری هماهنگی دارد و نه آموخته های ما کاربردی است. واقعا انتظار دارید یک نفر تحصیلکرده مثلا رشته بهداشت حرفه ای ، بدون دید فنی و عملیاتی در صنعت نفت مثمر ثمر بوده و نقش کلیدی داشته باشد ؟ این شرط لازم و کافی نیست چرا که به شخصه فارغ التحصیلانی از رشته های فنی میشناسم که با گذراندن دوره هایی کاربردی در خصوص HSE بسیار موفق تر عمل نموده اند .
ج- تا وقتی که مجموعه واحد HSE همواره از خارج گود بخواهد به قضیه نگاه کند هیچگاه مشکل حل نخواهد شد. تا کنون چند گزارش حادثه دیده اید که در آن سهمی هم برای غفلت و سهل انگاری کارشناسان و مسئولین HSE در نظر گرفته شده باشد. نمی توان ادعای انجام کار تخصصی داشت ولی هر گاه حادثه ای بروز نمود همه مقصر باشند بجز بخش محترم HSE .
ج- تا وقتی که آمار و گزارش های واقعی و درستی از حوادث در سطح این صنعت مهم و استراتژیک شکل نگیرد و به جای محدود کردن دایره اطلاع رسانی نتایج و تجزیه و تحلیل حوادث اتفاق افتاده را در اختیار همه واحدهای مشابه قرار ندهیم توقع نداشته باشید که به قول معروف از یک سوراخ چند بار گزیده نشویم .
در پایان پیشنهاد می شود فارغ از بحث های سلیقه ای یک کارگروه ایجاد گردد و تمامی مباحث کارشناسی در خصوص ارتقاء نقش و عملکرد HSE بررسی شود . همچنین به تمامی روسای HSE مجموعه های خرد و کلان پیشنهاد می کنم ضمن اهتمام به انجام آموزشهای تخصصی و کاربردی برای همکاران مجموعه خود سعی در برقراری یک ارتباط کاری تنگاتنگ با سایر گروه های عملیاتی ضمن مشارکت در فعالیتهای عملیاتی و ارائه راهکارهای کارشناسی ایمن ، باری از مسئولیت عملیات را پذیرفته تا دیگران احساس پلیسی نسبت به این مجموعه نداشته باشند .
به مسئولین محترم امور سازمانی هم توصیه می شود دایره ورودی این سازمان را هم محدود به رشته های مرتبط ننمایند زیرا این حوزه در وهله اول نیاز به عشق و علاقه داشته و نگاه صنعتی و فنی را می طلبد .
با تشکر - یکی از فعالان حوزه HSE
 20       13 
* پست الکترونیکی: ipm-cons.yahoo.com       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 19:12
نظر: سلام
هیچ اراده ای برای پیاده سازی اچ ، اس ، ای مشاهده نمی شود برای اثبات این ادعا کافیست به سایت اچ اس ای پتروشیمی مراجعه فرمائید حتی به موارد تصویب شده توسط مدیریت ارشد و دستور وزیر محترم نفت نیز در ارتباط با اصلاح و تقویت این ساختار توجه نمی شود ............
 21       7 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 19:57
نظر: باسلام
تعهددر استقرار HSEباعث افزایش بهره وری وارتقاء یک سازمان وعدم تعهد ومسئولیت باعث افزایش هزینه های مستقیم وغیرمستقیم حوادث ،وتهدیدهای یک سازمان میگردد واین مهم مستلزم اهمیت به HSEوچارت سازمانی باتجربه ومدرک تحصیلی مرتبط وباانگیزه کاری محقق میگرددونه اینکه واحد HSE به عنوان گره گشای مشکلات سمتی وبذل وبخشش برای دیگرواحدها محسوب گرددکه دراداره وبدون نظارت ستاد hse این پدیده قدیمی
همچنان ادامه داردوافرادشاغل باتجربه دراین واحدها درانتظار تعدیل مدرک که کاملا مرتبط میباشد دچارکشمکش وفقدان انگیزی کاری گردیده اند.
 13       10 
* پست الکترونیکی: arash_1209@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 19 مرداد 1389 - 22:41
نظر: با سلام

مدیران ایمنی بهداشت محیط زیست تا خود شما نخواهید هیچ چیز تغیر نخواهد کرد.من یکی از مدیران موفق در این زمینه هستم وبا تمام مشکلاتی که دراین مسیر پر مسئولیت بر سر راهم بوده مبارزه کردم وحال افتخار4000000ساعت کار بدون حادثه را درپتروشیمی در حال ساخت را دارم . حفظ وصیانت از نیروی انسانی وظیفه ما هست و هر کس توانایی انجام آن را ندارد میبایست به فکر شغلی جدید باشد .نه بنشیند به امید روزی که نظر مدیران ارشد تغیر کند.تفکر تلاش خدمت
 16       11 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 01:26
پاسخ: مدیر موفق .امیدوارم تعریف شما از حادثه درست باشد تا بتوان به رکوردت افتخار نمود . بد نیست تعریفت را از حادثه بیان کنی عزیز
 6       1 
* پست الکترونیکی: ahkp1361@yahoo.com       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 00:06
نظر: تنها راه نجات hse اولا آموزش زیر نظر کارشناسان اروپایی نه هندی سپس تغیر دیدگاه مدیریت در خصوص این مقوله
 2       25 
* پست الکترونیکی: sina_amiri2000@gmail.com       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 00:10
نظر: من این استاد بازنشسته محترم را می شناسم بدون تردید یکی از تئوریسین های HSE در کشور است با دانش و تجارب علمی بسیار مفید، براستی حرفای این پیرمرد هر چند به خیلی ها بر می خورد ولی از به دل خیلی ها هم می نشیند.

 21       3 
* پست الکترونیکی: MOTAHARI.REZA@YAHOO.COM       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 00:13
نظر: تمایم صحبتهای این استاد محترم علمی و منطقی است. امیدوارم مسئولین در فرمایشات ایشان بیشتر تامل نمایند.

 26       1 
* پست الکترونیکی: ADSERTY@YAHOO.COM       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 00:14
نظر: درود بر شما

 18       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 02:40
نظر: جدا از تسریع در خصوصی سازی واحدهای نفتی یا به عبارتی رها سازی در توسعه ابتدا باید به اموزش وارتقا مهارتهای فنی توجه شود سپس مهارتهای تیمی افزایش یابد متاسفانه در 15 سال گذشته اموزشهای فنی در نفت رو به افول گذاشته واموزش محدود شده است به زبان مدیریت کامپیوتر ضمنا توجه داشته باشید در صنایع نفت به کار گیری اصول ایمنی بهداشت محیط زیست جزو لاینفک مسیولیت های تمام پرسنل عملیاتی وپشتیبانی فنی میباشد وواحد اچ اس ای وظیفه بروزرسانی دستورالعملها مشاوره دادن به سوپروایزرها ونظارت بر حسن اجرای دستورالعملها را به عهده دارد
 17       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 06:51
نظر: در ارگانهایی که بخصوص 3 دپارتمان آموزش , ایمنی و ورزش فانتزی دیده می شود همواره مشکلاتی از این دست وجود دارد.
 12       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 22:04
پاسخ: با سلام
نگارنده محترم منظور ازورزش فانتزی همان عوامل ارگونومی است!

 7       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: پنجشنبه، 21 مرداد 1389 - 20:22
پاسخ: با سلام
خواننده محترم / محترمه : آیا منظور شما ازورزش است یا از ورزش؟!!!!!

 3       0 
* پست الکترونیکی: ALI2002@YAHOO.COM       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 18:09
نظر: برای اینکه بدانیم HSE تا چه حد در شرکت ملی نفت دارای ارزش و اعتبار است همین بس که بدانیم H.S.E شرکت می نفت ایران بیش از 4 ماه است نه رئیس دارد و نه مدیر دارد و نه سرپرست دارد و نه .... و به حال خود رها شده است!!!
 10       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 19:38
پاسخ: حالا اون شرکت هایی که دارند چه کردند؟ همون بهتر که سر صبر و حوصله مدیری مدبر و لایق و کاردان انتخاب بشه
 11       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 20 مرداد 1389 - 21:32
نظر: سلام
تعهددر استقرار HSEباعث افزایش بهره وری وارتقاء یک سازمان وعدم تعهد ومسئولیت باعث افزایش هزینه های مستقیم وغیرمستقیم حوادث ،وتهدیدهای یک سازمان میگردد واین مهم مستلزم اهمیت وباور مدیریت به HSEوچارت سازمانی مجرب ومدرک تحصیلی مرتبط وباانگیزه کاری محقق میگرددونه اینکه واحد HSE به عنوان گره گشای مشکلات سمتی، وبذل وبخشش جهت ارتقای گرید شخصی دیگرواحدها محسوب گردد!!!که دراداره ای با موافقت هائی! پست های این واحد صوری اشغال شود. و این پدیده قدیمی(اشغال صوری پست)!!! همچنان ادامه داشته وبعضا افرادشاغل باتجربه این واحد درانتظار تعدیل مدرک کاملا مرتبط درگیرکشمکش وفقدان انگیزش کاری گردند. تازمانی که نگاه اینچنینی به خود مرجع ونماد باشد درتحقق hseکه مشارکت ازسطوح مدیریت تارده های پائین شرکت را می طلبد چه انتظاری است ، بی توجهی به بهداشت روانی پرسنل که خودعاملی دربروز حوادث وnear miss( حوادث به خیرگذشته)رانیزدربردارد. ضمن تشکرازاستاد عالیقدر و نفت نیوز که با انتشار مقاله ،جان تازه ای به تغییر تفکراین فرهنگ می بخشد .
پرسنل hse وفارغ التحصیل سال72دانشگاه صنعت نفت

 13       8 
* پست الکترونیکی:       کشور: پنجشنبه، 21 مرداد 1389 - 10:50
نظر: سلام

مقوله ایمنی بسیار موضوعی فنی و تخصصی است . بر خلاف اذهان عمومی که ایمنی کار مچ گیری و کنترل کلاه و دستکش است ، بسیار پیچیده و فنی است . و این امر خیلی بهتر می تواند توسط دانشجویان همین رشته یعنی مهندسی ایمنی و حفاظت فنی مدیریت شود . ( دانشگاه صنعت نفت آبادان) . به همین نظر مسئولین ذیربط بیشتر دقت فرمایند که این فارغ التحصیلان را استخدام کنند تا سمت های سازمانی ایمنی طی یک برنامه چند ساله توسط همین فارغ التحصیلام مجرب پر شوند.

این را هیچ وقت فراموش نکیند که دانشکده نفتی ها حرف نداردن و کار و تسلط به اون .
 21       1 

   آخرین مطالب سایت  
  پیشرفت بیش از 60 درصدی ساخت پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی
  انتصاب سرپرست جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت پایانه های نفتی
  معدل کتبی دپیلم حدود 60 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه صنعت نفت بالای 18 است
  احتمال برکناری چینی‌ها از میدان نفتی آزادگان
  تولید 44 درصد گاز کشور در مجتمع گازی پارس جنوبی
  از 2 تا 25 خرداد بنزین بزنید تا کارت سوخت‌تان نسوزد
  400 نیروی متخصص تازه نفس در شرکت نفت فلات قاره استخدام شدند
  رستم قاسمی و اسحق رویور/ عکس
  اطلاعی از سرنوشت ارسال ‌3 تخلف وزارت‌نفت ‌به قوه‌قضائیه نداریم
  نفت، عربستان و تردیدها/ یادداشتی از مهندس غلامحسین نوذری
  مشعل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی روشن شد
  توافقنامه طرح توسعه میدان های توسن ، آلفا و بند کرخه امضا شد ؛ قاسمی: چند قرارداد مهم نفتی در ماه های آینده امضا می شود
  توضیحات سخنگوی شرکت گاز درباره آینده قیمت گاز مصرفی مشترکین
  70 طرح مهر ماندگار صنعت نفت امسال افتتاح می‌شود
  تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عسلویه فراهم شده است
  دسترسی راحت و آسان کارکنان صنعت نفت به اینترنت به زودی مانند قبل خواهد شد/ راه اندازی موقت کافی نت در مراکز نفتی
  پیشرفت فاز 12 پارس جنوبی از 72 درصد گذشت
  پتروشیمی اروند و اسکله دوم مایعات پتروشیمی بندر ماهشهر افتتاح شد
  هدیه رئیس جمهور به کارکنان پتروشیمی ماهشهر
  تقدیر وزیر نفت از جواد اوجی و کارکنان صنعت گاز بخاطر عملکرد خوب در تامین سوخت زمستانی کشور
ادامه آخرین مطالب سایت
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  جستجوی پیشرفته ::  نسخه تلکس
استفاده از مطالب نفت نیوز با ذکر منبع بلامانع است.
info@naftnews.net
پشتیبانی توسط: گروه نرم افزاری فکا