صفحه اصلی    تماس ها    نفت    گاز    پتروشیمی    پالایش و پخش    بهینه سازی مصرف    بهداشت ودرمان    تاریخ و سیاست    منابع انسانی    عمومی  
پنجشنبه، 1 آبان 1393 - 01:08   
  بنزین های وارداتی فاقد شاخص های یورو ۴ است       
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5904یکشنبه، 14 تیر 1388 - 15:38
قابل توجه آقای مهندس نژاد سلیم؛
من از کارمندان زن شاغل در پتروشیمی عسلویه هستم...
یکی از همکاران زن شاغل در پتروشیمی منطقه عسلویه با ارسال یادداشتی به نفت نیوز تحت عنوان "کمک" از آنچه بعنوان نادیده گرفتن حقوق انسانی در این منطقه نامیده ابراز گله مندی کرده است. متن یادداشت وی به این شرح است:
  

با سلام و خسته نباشید من از شما خواهشمندم که مشکلات ما در منطقه عسلویه مطرح کنید بخدا ما در بدترین شرایط انسانی کار میکنیم بخدا قسم حقوق انسانی در اینجا کاملا نادیده گرفته میشود
من از کارمندان زن شاغل در پتروشیمی این منطقه هستم که نفت مرا استخدام نمود پس از 1.5 سال شرکت را به بخش خصوصی واگذار کردند.  انگار که  ما هم با شرکت خرید و فروش شدیم.
فرزند کوچک دارم با هزاران بدبختی مواجهم ؛ مدتها می گذرد مرخصی نمی رویم چون کار اینجا زیاد است و انگار که ما ماشینیم و خارج از این دنیا در دوران برده داری کار میکنیم .
 ساعت 5 صبح از خانه بیرون می آییم، شب برمیگردیم خسته خسته که حتی قدرت حرف زدن نداریم. خودتان قضاوت کنید برده داری برنگشته است؟!
فرزند من افسرده شده است. ساعت کاری ما بسیار زیاد است محل کار و زندگی ما بیش از یک ساعت است که حتی در اضطراری ترین شرایط به هیچ عنوان نمیتوان به محل زندگی رفت...
آلودگی بیداد می کند.حداقل 23 روز در ماه کار میکنیم.
خانواده ما فرزند ما در شرایطی زندگی میکند بدون امکانات اولیه ....
 چرا هیچ کس به فکر ما نیست؟
 آیا ما انسان نیستیم؟
 من الان که برای شما مینویسم در بدترین شرایط روحی هستم که 5 سال کار در این منطقه هم جسمم و هم روحم را شدیدا آسیب رسانده است اما اینده همچنان تار تار است...
 التماس میکنم مشکلات ما را جدی بگیرید حتما
 باید نتایج فاجعه انسانی را به چشم ببینند ....از شما تمنا دارم..
انتهای پیام

   
  

اضافه نمودن به:  

نظرات کاربران: 109 نظر (فعال: 104 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 5)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 16:15
نظر: سلام ضمن تبریک سالروزولادت باسعادت مولودکعبه علی (ع)وروزپدرراخدمت تمامی تلاشگران صنعت نفت درهرجای مملکت اسلام هستید.تبریک عرض می گویم.همکارمحترمه نامه ات که سرشارازتعهدوخدمتگذاریست.ملاحظه شد.مطمئنأدرموردعده ای ازهمکاران مردهم چنین است البته بامقداری شدت وضعف،امیداوری درجامعه اسلامی که جنسیت درانجام کارها مطرح نیست.بلکه توانمندی مطرح است.جای تاسف داردکه بعضی ازمسئولین توجه به مسائل مهم مثل مطالبی که جنابعالی اشاره کرده ایدکم توجه انداین رابدانیددرخانه اگرکس است یک حرف بس است.مدیریت علمی بایدتوجه جدی به منابع انسانی داشته باشد.واین یعنی راندمان.همکاران محترم همه اتان رادوست داریم وبه شماوزحماتتان افتخارمی کنیم .همکارشمادرشرکت بهره برداری نفت وگازامیدیه.موفق باشید.التماس دعا.
 50       4 
* پست الکترونیکی: www.rohany.ir       کشور: پنجشنبه، 1 مرداد 1388 - 20:59
پاسخ: خواهر گرامی باسلام وخسته نباشید خدمت شما وتمامی همکاران پر تلاشتان از شنیدن در دنامه تان بسیارمتاسف شدم واقعا تلاش شما ستودنی است مادری فداکار وهمسری دلسوز که نمونه اسوه حسنه می باشد وبرای شما از این که اینقدر تلاش خالصانه دارید آرزوی سلامتی دارم تابتوانید برای فرزندتان مادری وبرای همسرتان همسری آنطور که دلتان می خواهد بکنید با تمام احساس پاکی که شما دارید برای شما وتمامی همکارانتان دعا می کنم دوست دارم وقتی که برای فرزندتان می گذارید را بیشتر کنید تا احساس مادرانه را که الان بسیار مورد نیاز شما وفرزندتان است در اوبدمید خداوند توکل کنندگان را دوست دارد محسن روحانی مشهد مقدس
 5       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 16:18
نظر: با سلام دقیقا و به مراتب وضعیت از انچه اینجا بیان شده است نیز بدتر است لطفا ما را کمک کنید
 39       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 16:47
نظر: برای دوستان ناآشنا این 23 روز که خانم نوشته اند به معنی 23*12 ساعت کار باضافه 23*2 ساعت جهت ایاب و ذهاب میباشد که مجموعا میشود 322 ساعت در ماه که بیش از 130 ساعت از استاندارد کار فاصله دارد. هوا هم که به شدت آلوده است و تکلیف شیری که به نوزادان خود میدهند معلوم.

کارشناسان مرد نیز که با این آلودگی و این ساعت کار فرسوده و در مرحله اول دچار بیماریهای روحی شده و اختلافات خانوادگی ، سپس از دست دادن قوه ابتکار و انگیزه و بعدش هم مریضی های جسمی مانند سرطان و ریه و قلب و کبد !

باور کنید که این ماشینها بدون نیروی انسانی هیچند ! آنهم با وجود تحریم ها

البته اگر گوش گوش تو و ناله اگر ناله ماست البته آنچه به جایی نرسد فریاد است .



 
 49       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 16:57
نظر: قابل توجه این خواهر محترم و سایر نیروهای پیمانکاری
ضمن تشکر از وزیر محترم نفت که در اجتماع روز زن در وزارت نفت قول حل شدن موضوع جذب نیروهای پیمانکاری را تا 2 ماه اینده دادند. و تشکر از معاونت منابع انسانی اقایان بخشیان و خنیفر و مدیران امور اداری 4 شرکت اصلی و امور سازمانی به جهت همکاری در این زمینه در اخرین شماره مشعل 24 خرداد ماه نیز اقای خنیفر از حل شدن موضوع کارکنان پیمانکاری با جذب 3000 نفری در سال 88 خبر دادند. و شنیدیم با دستور وزیرمحترم نفت به مدیر عامل پالایش پخش با توجه به ازمون جدید این شرکت در تیر ماه کلیه نیروهای پیمانکاری در پالایش و پخش باید در اولویت جذب این ازمون قرار گیرندو...انشااله تمامی این کارها و دستورات نوید بخش تغییرات گسترده در جذب نیرو در صنعت نفت میباشد . پیشاپیش دست همه مسببین امور را میفشاریم و چشم انتظار لحظات خوش و خبرهای خوب در استانه ولادت امام اول شیعیان و مبعث رسول میمانیم.
خدایا عاقبت کار چنان کن که تو خشنود باشی و مارستگار

با تشکر
م ع
نیروی پیمانکاری به نمایندگی از طرف همه کارکنان پیمانکاری صنعت نفت

 6       6 
* پست الکترونیکی: ali2002@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:29
پاسخ: عزیز دلم . مثل اینکه شما متوجه مشکل نشدید. مشکل برای جذب نیروی پیمانکار و این حرفا نیستو مشکل در رابطه با شرایط وحشتناک محیط کاری و زندگی در منطقه جنوب و به خصوص عسلویه و ماهشهر ( آلودگی محیط زیست-گردو غبار-محرومیت ها-کمبودها در همه شئون زندگی-مشکلات روحی و رانی کارکننا و خانواده ها- گرمای جهنمی- ... ) و هزارن مشکل از این قبیل است. این قبیل مشکلات تنها با رسمی و پیمانکاری شدن حل نمیشود بلکه باید فکری جدی به حال این مناطق کرد. متاسفانه در این 10 یا 12 سال گذشته ما فقط به فکر توسعه فیزیکی مناطق ماهشهر و عسلویه بودیم و اصلا به فکر توسعه منابع انسانی نیستیم . در صورتیکه ابزار و تجهیزان بدون وجود نیروهای توانمند و با انگیزه کمترین ارزشی ندارد. ( دوست خوبم شما هم بهتر است به جای این همه تعریف از آقایان وزیر و وکیل و معاونین کمی انصاف داشته باشید و خدائیش از خودتان بپرسید در مقابل شرایط کاری وحشتناک در مناطق ماهشهر و عسلویه که خدا رو شکر 3 سال است گرد و غبار میکروبی و آلوده هم به آن اضافه شده ، انصافا آقایان وزیر و معاونین چقدر به نیروهای انسانی و خانواده های ایشان در این مناطق توجه کرده اند ؟؟ البته بعد میدانم شما خودتان در این مناطق حضور داشته باشید) .. بنده و حداقل 8 نفر از همکارانم با کمال میل حاضریم حتی با یک سوم حقوقی که اینجا میدهند در تهران یا شیراز یا اصفهان کار کنیم .
 41       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 16:59
پاسخ: اگر حاضریید با 3/1حقوق در تهران ،اصفهان یا شیراز کار کنید چرا منتظرید.انتقالی بگیرید. بنده در دوسال در جزیره سیری که وضعیت به مراتب بدتری نسبت به ماهشهر وعسلویه دارد کار کردم الان هم 6سال است در اصفهان مشغول کار هستم ولی باور کنید اختلاف دریافتی آنقدر قابل لمس است که اینجا مجبوری سراغ شغل دوم بری تازند گیت تامین شود.اینجا تمام زندگی در کار کردن خلاصه شده ،وقت آزاد نداری که تفریح کنی ،تااز امکانات شهری استفاده کنی
 7       28 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:02
نظر: زن جماعت باید در خانه بماند و به فکر تربیت فرزندانش باشد . چه کسی این خانم را مجبور کرده که سر کار برود در حالیکه مردان و جوانان این کشور بیکار هستند.
 30       61 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:35
پاسخ: متاسفم برای شما که در عصر حاضر مانند انسانهای عصر حجر فکر می کنید. این خانم از شرایط کاری بدی که هم برای مردان و هم زنان سخت است شکایت کرده اند و درخواست کرده اند که با آنها مثل انسان رفتار شود و صحبتهای ایشان هیچ ربطی به تحلیل جنابعالی ندارد.ضمن اینکه بنده نیز صحبتهای این خانم را تایید می کنم. شرایط راه اندازی واقعا شرایط بدی است و در آن شرایط به کارکنان تنها مانند یک ابزار نگاه می شود. این فرهنگ بد می بایست اصلاح شود. بلاخره چه زمانی در این سرزمین باید به کرامت انسانی توجه شود.
 56       9 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:41
پاسخ: شما حق دارید ما هنوز سر خط ماندهایم: اصلا چرا خانمها باید تحصیل کنند؟؟ .....
 9       45 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:09
پاسخ: این مشکل که توسط این دوستمان حل شد ، از ایشان خواهش میکنیم بقیه مشکلات مملکت را نیز بررسی و ارایه راهکار بفرمایند
با تشکر

 30       2 
* پست الکترونیکی: nana1356000@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:23
پاسخ: متاسفم برای شما چنین طرز تفکری دارید شرایط بسیار سخت است و مطمئنا نیاز باعث می شه که چنین افرادی مثل مجبور بشن بیان سر کار و جسم و روح خود را فرسوده کنند برای مبلغی اندک که شاید یه مقدار به وضعیت مثلا رفاه نسبی کمک شود شما قطعا از ان دسته افراد مرفهین بی درد هستید .
وقتی نانی برای خوردن نباشد تربیت جای خود دارد
به فکر راه حل باشید نه طرز تفکرات بی خود
نژاد پرستانه واقعا برای شما متاسفم درد تا چه قدر

 40       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:40
پاسخ: همین شماهایید که مملکت را به قهقرا میبرید. مطمئن باش اگر مشکل این خواهرمان حل نشود مشکل من و تو هم حل نمیشود.چه کسی گفته زنی که در خانه میماند در آسایش و رفاه است. حضور در اجتماع باعث میشود زنان فرزندان لایقتری بار بیاورند. خدا به همه ما آگاهی دهد
 44       4 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:41
پاسخ: بیکاری مردان از کار کردن زنان نیست. از کجا میدانی این خواهرمان سرپرست خانواده نباشد؟ چرا ما اینقدر محدود فکر میکنیم؟
 49       6 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 19:18
پاسخ: خدا به همموم شعور انسان بودن رو بده. ان شا الله
 32       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 19:27
پاسخ: منهم با نظر این آقای محترم موافقم چرا جوانان بیکار به کار گرفته نمیشوند بالاخره هرکس که فیل خواهد باید جور هندوستان کشد
 13       37 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:14
پاسخ: امیدوارم آن هندوستان نصیب شما هم بشود
 26       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:28
پاسخ: از صمیم قلب با شما مادر زحمتکش ابراز همدردی می کنم.من خودم یکی از بانوان مهندس صنعت پتروشیمی هستم با یک فرزند کوچک.باید به این آقا بگویم 1) بیکاری آقایان ناشی از عدم کفایت و لیاقتشان در قبولی آزمونهای یکسان است و خانمها بدون در نظر گرفتن هیپگونه امتیازی در شرایط یکسان در آزمونهای نفت شرکت کرده و قبول شده اند.2)اگر مجردید توصیه می کنم یا ازدواج نکنید یا با کسی همفکر و هم فرهنگ خود ازدواج نمایید که در زندگی دچار مشکل نشوید و اگر متاهل هستید بدا به حال همسرتان.
 38       10 
* پست الکترونیکی: ftork5005@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:32
پاسخ: بنده خودم یک مرد هستم . اما برای این آقا متاسفم که هنوز ظاهرن در قرون وسطا و عصر حجر زندگی میکند. آدم حسابی خیلی از این خانم ها سرپرستی چند فرزند یا یک خانواده رو بر عهده دارند. تازه در خیلی از مشاغل و حرفه ها خانم ها خیلی بهتر و جدی تر از آقایون کار میکنند و بهره وری دارن . توصیه میکنم برید کمی مطالعه کنید.
 40       4 
* پست الکترونیکی: pooyaarjomandnia@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 01:29
پاسخ: متاسفانه برخی از مردهای ما لیاقت مرد بودند ندارند یا نه حرف حساب ایشان را چنین با لفظ من خودم یک مرد هستم به چالش نمیکشیدند عزیز من اگر آشنا به منطقه هستی بایستی بدانی که چنین منطقه ای مناسب کار کردن خانمها نیست ضمن اینکه خانمهای سرپرست خانوار حتی 5 درصد خانمهای شاغل نیز نمیباشند و بقیه برای فرار از کار منزل و عده ای برای خودی نشان دادن یا زیاده خواهی هاشان و در برخی موارد چشم وهم چشمی شاغل شده اند در حالی که جوانان لایق بیکار زیاد داریم ولی خیلی از مدیران ترجیح میدهند که از جنس مونث در محیط کارشان بهره گیرند تا  از رویایی با مردان بواسطه اینکه زیر بار حرف زور نمیروند پرهیز کرده باشند...آره برادر من بیکاری خیلی از جوانان به خاطر عدم توانایی آنان نمیباشد
 29       11 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 20:21
پاسخ: شما دوست عزیز نامه رو دروست نخوندی بنده خدا استخدام بوده ولی چون شرکت به بخش خصوصی واگذار شده اونهم کارگربخش خصوصی شده در ثانی به کفته بعضی از همکاران بنده خدا از شرایط کاری و محیطی که ربطی به رسمی وپیمانکار نداره گله کرده و شما خواهر غزیزم اگر واقعابه این پول نیازی ندارید عطایش را به لقایش ببخشید
 12       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 11 شهریور 1388 - 14:48
پاسخ: به نظر من این مشکل در کوتاه مدت با اضافه شدن یک شیفت کاری با نیروهای جدید حل میشود
و تمام نیروها هم وقت کافی برای رسیدن به خانواده شان دارند
اما در بلند مدت مسائل جانبی منطقه واقعا غیر قابل تحمل است و باید در مورد آن فکری کرد

 2       1 
* پست الکترونیکی: andamish@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:27
نظر: با سلام

همکار گرامی
بنده کارمند رسمی (مهندس کامپیوتر و بورسیه وزارت در دانشکده نفت اهواز ) از سال79 در وزارت نفت بخش پتروشیمی مشغول هستم . عده ای دیدگاهی را بوجو آورده که در وزارت نفت پول های گزافی به بعضی ها میدهند. ولی غافل از اینکه ما کارمندان جزء آن بعضی ها نیستیم ...
خواهر عزیز !

بعنوان یک برادر بزرگتر این نصیحت را از من بپذیر اگر نیازی به پول آنجا نداری تا قبل از اینکه جسم و روحت فدای کار نشده ، این کار را رها کن....

 48       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: جمعه، 23 مرداد 1388 - 03:15
پاسخ: با سلام انشاءا... که هر انسانی به آرزوهای خوبش دست یابد.واقعاًدر ادارات مانندعصر حجر با نیروی پیمانکاری برخورد می شود.ما داخل اداره گاز خوزستان نیروی فوق لیسانس نیز داریم که به چشم به او نگاه می کنند.کار را نیروهای پیمانکاری می کنند اما پولش را رسمیها می گیرند.آقای فلانی چون .... است و یا چون رسمی هست به راحتی در اداره برای خود می گردد اما ما چه؟البته این نکته را بگویم اگر از بستگان - باشی که این بحث چیز دیگریست .برای هم خوب بخواهیم تا خدا هم برایمان بخواهد.ضمناًنیروی رسمی می تواند انتقالی بگیرد ولی ما چه؟
 2       1 
* پست الکترونیکی: btaraf_2005@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:30
نظر: دوست محترمی که عقیده دارند زن جماعت باید در خانه بماند باید بداند که مهمترین وظیفه زن درست است که تربیت فرزندان است ولی این تنها وظیفه زن نیست و مرد هم باید کمک کند پس اگر این خانم در منطقه حظور دارد برای کمک به این قضیه است که پدر و مادر در کنار هم باشند نه اینکه مرد 14 روز یا 21 روز از خانواده دور باشد و تمام وظایف را به عهده زن بیندازد
درضمن زنانی که در شرکتها پا به پای مردان کار میکنند آنهم در این صنعت مطمئننا دارای توانایی ها و تخصصهایی هستند که توانسته اند جذب شوند اگر هر فردی دارای تخصص باشد کار برای وی وجود دارد نباید به امید این باشیم که از ما دعوت به همکاری کنند بخاطر اینکه بیکار هستیم یا کارمان مناسب نمی باشد
من هم در عسلویه کار می کنم البته به همراه همسرم و باید بگویم که شرایط روحیی که برای افراد شاغل در اینجا بوجود آمده بسیار ناگوار است و من می توانم آن را در زندگی خودم هم حس کنم البته بین همکاران دیگرم هم قابل مشاهده است.
در اینجا یا باید دوری از خانواده را قبول کرد یا پذیرفتن شرایط کاری و روحی اینجا را اینگار راه سومی وجود ندارد ولی بهتر است که به نیروهای کار بیش از این بها داده شود زیرا که اینان سرمایه های کشور هستند و اگر صنعت نفنت ، صنعت نفت شده به واسطه همین نیروهای ایثار گر بوده است
 30       1 
* پست الکترونیکی: saya_noosh@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:31
نظر: با سلام

بنده کارمند رسمی پتروشیمی اراک هستم و در این مدت 10 ساله ای که اینجا مشغول به کار هستم از خودم تا دوستانم مبتلا به انواع بیماریها شده ایم.

بماند بیش از 10 نفر از همکارانم به دلیل سرطان و.. فوت کردند.

ولی

دل اگر دل مسئولین و ناله اگر ناله تو آنچه به جایی نرسد بی گمان فریادست.
 24       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 17:26
پاسخ: دوست عزیز اینجا پالایشگاه اصفهان است .در اداره 16نفری ما 3نفر به دلیل آلودگی محیط کار حس بویایی آنها تعطیل شده 2نفر از همکاران سالهای گذشته... فوت کرده اند وخدا میداند برسرما چه خواهد آمد .خواستم بگویم شرایط کار در صنعت نفت اسفناک است ، جنوب وشمال ندارد ولی آیا کسی هست که به این مشکلات توجه کند ،اینجا فقط از نیروی انسانی کار می خواهند وبس ،فقط وقتی ارزش داری که کار کنی ،باور کن اگر روزی برای کسی مشکلی پیش بیاد فورا دیگری را جایگزینش میکنند
 17       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:41
نظر: با سلام خدمت تمامی همکاران بنظر من زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند و در این زمان که بر هیچکس پوشیده نیست که این جمعیت چه در کار یا محیط خانودگی بیشتراز ظرفیتشان برای جامعه خدمت میکنند باید فکری در جهت اصلاح قوانین کشور اندیشید زنان تا زمانی که در محیط کارند کارمند محسوب میشوند و انتظار کاری همانند مردان ولی زمانی که موقع اعطا امتیازت رفاهی ،بررسی لیاقت ها برای پیشنهاد برای سمت میشود زنان جامعه نسوان میشوند وزنا ن را تحت تکفل همسران میدانند و میگویند زن وظیفه ای نسبت به زندگی ندارد و این مرد است که باید تامین زندگی و مخارج را داشته باشد از همگی شما کارکنان میپرسم آیا واقعا اینگونه است که زنان در فراهم آوردن درآمد خانواده هیچ نقشی ندارد و فقط مردان این کار را میکنند پس چگونه است که آقایان موقع ازدواج به فکر این میباشند که زن کارمند داشته باشند آیا این رعایت قانون است عدل است باید فکری برای این تبعیضات کردوگر نه شما مردان با تفسیر بد از قوانین و مقررات وشرع باید فکری به حق الناسی که به گردنتان است داشته باشید
 11       1 
* پست الکترونیکی: ali_bidar@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:50
نظر: با سلام
تو رو بخدا بجای اینکه با حضور وزیر و رئیس جمهور طرح پتروشیمی و پالایشگاه افتتاح کنید یه کمی بفکر این کارمندان خدومی که مورد بی مهری قرار گرفته اند باشید.
در بدترین شرایط آب و هوایی چه در مناطق سردسیر و گرمسیر دور از خانوا ده هایمان مشغول به کار هستیم ...

 19       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 17:57
نظر: حق کارکردن زن محفوظ اما اگر با احقاق این حق مواهب دیگری ازدست برود مانند آرامش نظم تربیت فرزند زندگی خانوادگی یا بالاترحتی مجرد ماندن آنهم بااین شرایط آیا ارزشش را دارد-در جائیکه واقعامردان کم می آورند واکثرا دچار آلام وبیماریهای مختلف روحی وجسمی میشوند معلم است که زنان باید علاوه برآن هزینه های اجتماعی و خانوادگی بیشتری بپردازند که نهایتا احقاق حق بنمایند ولی ارزشش را ندارد زیرا خود و همکارانمان دچارهمین مشکلات شدیم وبعضاکار آنها به فساد وطلاق انجامید - خدا به همه ما رحم کند .
 12       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:01
نظر: خانم محترم کار در صنعت نفت این بدبختیها را دارد.
انتخاب با شماست.
شاید قبلا فکر میکردید که اینجا گل و بلبل هستش و حقوق و مزایای خوب همراه با امکانات عالی فراهم هست.
به نظر بنده تا خود و خانواده ات فنا نشده اید بهتر است انتخاب کنید.
 18       7 
* پست الکترونیکی: mehdi_k972       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:10
نظر: درشرکت ملی صنایع پتروشیمی اصول کرامت انسانی که اتفاقا نویسنده کتاب هم اقای مهندس نژادسلیم میباشند تدریش میشود وهرهفته هم از شرکتهای مختلف صنایع پتروشیمی نفراتی جمع میشوند ودراین خصوص در صنایع پتروشیمی با ریاست اقای اشرف زاده جلسه بحث وگفتگو درمورد انسان وکرامت انسانی میشود چطور هنوز اثار وبرکاتش به شما نرسید
 12       1 
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 23:39
پاسخ: آقای محترم.قانون هم خیلی خوبه اما اگر اجرا بشه وآنهم درستش .حال اگراصول کرامت انسانی تدریس بشه مجری اش تاکی باشه.فعلا برکتش بتورسیده مبارکه.
 8       0 
* پست الکترونیکی: mahoor1469@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:18
نظر: با سلام
امیدوارم روزی برسد هنگامی که مسئولان پاسخ پرسنل ذیربط خود را می دهند خود را در جایگاه آنها گذاشته و بتوانند درک درستی از مسائل و مشکلات موجود داشته باشند و بتوانند پاسخهای منطقی و راهگشایی ارائه دهند
به امید آن روز
 12       0 
* پست الکترونیکی: amani@hotmail.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 18:45
نظر: آقای نژاد سلیم که کتاب کرامت انسانی نوشته اید و مدعی پیاده سازی آن در شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستید این تنها گوشه ای از بدبختی و تبعیض میان کارکنان پتروشیمی می باشد . باشد روزی که به خود آیید .
 18       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 19:17
نظر: خواهر عزیز ما که در ناز و نعمت شهرهای خوش آب و هوا هم کارمند هستیم مشکلات باور نکردنی داریم. ولی کو گوش شنوا
من کارمند پالایشگاه تبریزم. اگه دوس داری مفهمو تبعیض و زن ستیزی رو درک کنی پاشو بیا اینجا.
البته فکر نکنم چاپ بشه
 8       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 19:25
نظر: نیروهای پیمانکاری که فعلا کار میکنند و حقوق هم میگیرند تکلیف آن افرادی که فعلا بیکار هستند و هیچ کاری نمیکنند و مدرک هم دارند و در گوشه خانه نشسته اند چی؟ نباید در امتحان هیچ فرقی بین این افراد و نیروهای پیمانکاری وجود داشته باشد به نظر من عادلانه نیست باید بیکاران به کار گرفته شوند
 6       2 
* پست الکترونیکی: aahmadi78@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 19:44
نظر: آقای محترمی که میگید زن جماعت نبایستی کار کند ، به عنوان یک مرد با نظر شما کاملاً مخالفم و امیدوارم شرایط دیگران رو درک کنید و احترام بگذارید . من هم الان حدود 8 ساله که در عسلویه مشغول به کارم و دقیقاً نکاتی که خواهر عزیزمون گفتند رو دیدم . ولی متاسفانه همه فکر میکنند که توی عسلویه پول پارو میکنیم در حالی اصلاً اینطور نیست و مزایای اینجا رو میتونم بگم زیر صفره و شرایط کاری هم ازش صحبت نکنم بهتره . اکثر مدیران نفتی در فصل زمستان به اینجا میان و کلی از وضعیت اینجا تعریف میدن ، ای کاش این دوستان الان (14/04/88) میومدن و حال وهوای اینجا رو میدیند ، دما بالای 40 درجه و هوا کاملا گرد و غباری که 2 متر جلوتر رو نمیشه دید و ... . ای کاش این مدیران میومدند و میدیدند که توی این دما نمیشه دست به لوله ها زد و... . کجایید که ببینید ای مدیران مدیر
 16       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:33
نظر: با سلام
ضمن ابراز همدردی با این خواهر
امیدواریم پس از 4 سال که همه وزارتخانه ها نیروهایشان را رسمی کردند وزارت نفت نیز بعنوان اخرین وزارتخانه این مهم را انجام دهد.راستش ما که خسته شدیم بس که گفتند درست میشود!!.تامین اجتماعی 9500 نفر از نیروهای پیمانکاریش را رسمی کرد( البته قراردادی ماده 3) که فرقی با رسمی ها ندارند . وزارت صنایع و شرکت های زیر مجموعه خودروسازی 7500 نفر و وزارت خانه های دیگر هم همینطور. ولی درشرکت نفت فعلا هیچ احدی جذب نشد .امید واریم با پیگیری وزیر محترم نفت مشکل حل شود.
در ازمون جدید پالایش و پخش هم قول دادند نیروهای پیمانکاری در اولویت جذب هستند. ان شااله بعد از ازمون مشخص میشود که هیچ نیروی پیمانکاری داخلی جذب نشده و همه نیروهای جدید و بی تجربه جذب میشوند!!! جناب وزیر جناب بخشیان به داد ما برسید در استانه تولد مولای متقیان و عید مبعث با تعیین تکلیف کردن ما به ما عیدی بدهید. چشم انتظار روز های خوش هستیم و ...
توکللت الی ا...
 5       0 
* پست الکترونیکی: iiiaziiii@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 20:41
نظر: به خدا فقط تو عسلویه این مشکلات نیست ما در دفتر مرکزی پتروشیمی به صورت پیمانکاری مشغول کار دفتری هستیم ولی واقعاً بلاتکلیفیم. اصلاً به حق و حقوقمان رسیدگی نمی شود. بعد از 17 سال کار کردن ، زمانی که بخشنامه برای آزمون به این اداره رسیده ما را مجبور کردن که قرارداد جدید با پیمانکار خدماتی ببندیم با پایه حقوق 280 هزار تومان و سقف اضافه کاری حداکثر 50 ساعت یعنی ما که 70 ساعت در ماه کار میکنیم باید از حق و حقوقمون بگذریم
واقعاً کی جوابگو هستش؟ کسی هست که حرفای ما رو بشنوه؟
 6       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 02:59
پاسخ: استفاده از پیمانکار تامین نیروی انسانی بهر شکلی خلاف مقررات وزارت نفت میباشد میتوانید به وزارتخانه شکایت کنید
 3       0 
* پست الکترونیکی: yazdankoopen@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 21:59
نظر: ضمن خسته نباشیدبه این همکارمحترمه ،امیدوارم بادرنظرگرفتن تسهیلات وشرایط کاری بهتری از طرف مسئولین زحمتکش وزارت نفت مشکل این گونه افراد حل شودو کارمندان سایر وزارت خانه ها هم بدانند که مشکلات کمرشکن کاری درصنعت نفت چگونه است وفقط کاغذ حقوقهای کارمندان شرکت نفت را نگاه نکنند.....از گچساران....خدا نگهدار.........
 4       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 22:18
نظر: بگذریم از افرادی از روی کوته فکری مسائل کار کردن زن را عنوان میکنن چه بسا از طریق آزمون وگذراندن هفت خوان رستم استخدام بعمل می آید.
گفته های این خواهر عزیز،حرف دل تمام کارکنان شاغل در عسلویه است،
هرچند که بارها وبارها عنوان شده است ولی کو گوش شنوا.... کجاست آن کرامت انسانی؟ جائی که در شرف فاجعه انسانی هستیم.بخدا قسم مسئولین این امر باید روزی جواب این بی توجهی را در آن دنیاابدهند.بنده بعنوان یک مرد،به عنوان یک سرپرست خانواده ،نتوانستم انجام وظیفه کنم.زندگیم پاشیده شده، درگیر دادگاه و طلاق و... هستم. چرا...؟؟؟ حتما مثل اون آقای محترم باید بگیم که چرا اینجا کار میکنی/کار نکن /بعد از ده سال کار و سابقه برو خونه ..... علت این گرفتاریها رو کسانی که اینجا کار میکنن میدونن، میگیم طول دوره استراحت را بیشتر کنید میگن میخواهیم طرح اسکان راپیاده کنیم.میگیم خب لا اقل امکانات سکونت را بدین میگن فعلا بهمین منوال بروید تا ببینیم چه میشود. همین شد که بسر من آمد طلاق وبی خانمانی

 11       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 22:27
نظر: حالا متوجه میشوم چرا شایسته سالاری در مملکت ما جانیفتاده. برادر من! من خودم از کارکنان رسمی اناث هستم. برای استخدام هم در آزمون شرکت کرده ام. همراه من بسیاری از آقایون که از هم دوره های دانشگاهم هم بودند شرکت کرده اما پذیرفته نشدند. شکر خدا در محیط کار هم در حال پیشرفت هستم. حالا شما میگویید من کار نکنم تا یک مرد بجای من کار کند ؟ آن هم با هر شرایطی از نظر تخصص و....؟
واقعا برایتان متاسفم. مشکل بیکاری از این طریق حل نمیشود
 9       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 22:37
نظر: من کارمند 10 سال سابقه دار رسمی پتروشیمی و شاغل در عسلو یه و ساکن شهرک واقعا محروم پردیس جم.
از آن جهت که ما نیروی بومی اینجا نیستیم و از طرف دیگر چون پرواز به ما نمی دهند مجبور هستیم هر سه ماه یکبار اون هم بمدت سه الی چهار وز
از منطقه دور باشیم واقعا شرایط سخت است اکثر خانم های شاغل یا همسران مردان شاغل دچار بیماری روحی و روانی شده اند.من نمی دانم تا کی این مشکل ادامه خواهد داشت. این مشکل با کاهش ساعت کاری روزانه حل نخواهد شد و تنها راه حل پس گرفتن منازل سازمانی و ایجاد طرح اقماری دو هفته کار دو هفته استراحت می باشد.
چرا تا حالا کسی از خارک اظهار نارضایتی نکرده؟
از مدیران رشد نفت خواستار بررسی این موضوع هستم.
 15       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 18:37
پاسخ: به نظرمن بهترین راه حل این است که علاوه برطرح اقماری دوهفته کارودوهفته استراحت ،خانه هایی رادرمنطقه نیز دراختیارکارکنان قراردهندتادردوهفته ای که در منطقه هستند بتوانند خانواده هایشان رانیزبه منطقه بیاورند یا اینکه برای نیروهای بومی یانیروهایی که ازپروازاستفاده نمی کنند طرح یک هفته کار و یک هفته استراحت را پیاده کنند
 8       1 
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 22:42
نظر: باسلام :خواهرمن اگرپارتی داشتی نیاز به این نامه نگاری واستمدا دازمدیر ومدیرعامل نداشتی .حال باتوجه به اینکه سایت نفت نیوز محبت نموده ونامه تان راچاپ کردن به امیدخدا نتیجه خواهی گرفت.
 17       0 
* پست الکترونیکی: farzad.behzadyan@gmail.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 23:13
نظر: با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کلیه همکاران شاغل د رمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس- عسلویه
اینجانب به مدت دو سال است که در یکی از مجتمع های پتروشیمی عسلویه مشغلول به کار می باشم. من ضمن تائید صحبت این همکاری محترمه اعلام میکنم که وضعیت در منطقه عسلویه اصلا مطلوب نیست و آلودگی هوا به حد نهایت خود رسیده به طوری که بعضی از همکاران و از جمله خود من دچار مشکلات ریه ای شده ایم. روز به روز بر تعدا فلرها افزوده میشود که روزانه مقداری زیادی گازهای مختلف شیمیایی از آنها وارد هوا می گردد. تنها چیزی که در این منطقه به آن پرداخته میشود کار است . هیچ نوع امکانات تفریحی سرگرمی وجود ندارد. دقیقا مثل ماشین از انسان کار می خواهند بدون توجه به کوچکترین نوع نیازهای انسانی.
از مسئولین محترم خواستاریم که به این مشکلات رسیدگی نمایند.
 19       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 23:21
نظر: من هم با این خواهرمون کاملا هم عقیده هستم اینجانب از سال 79 و پس از اخذ مدرکم از دانشگاه صنعتی اصفهان وارد صنعت نفت و پتروشیمی شدم حدود 6 سال در ماهشر و پس از آن 2 سال عسلویه بودم که مدت زمان استخدامیم در عسلویه حدود 5 یا 6 سال از سنم پیرتر شدم با اون شرایط بد جوی با حقوق دریافتی 850 تا 900 هزار تومان . 3 سال پیش عطای کار دولتی را به لقائش بخشیده و وارد کار خصوصی شدم . الان شکر خدا در تهران زندگی میکنم و همش افسوس اون سالهای از دست رفته خودم در جنوب می شوم و به شما هم توصیه میکنم که اگر تخصص در رشته ی خودتون دارید پیشرفت خودتون را در جای دیگر تضمین شده خواهید یافت . شک نکنید ...
 13       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 23:40
نظر: انشاءاله که آدمهای کوته فکر وبی مخ هیچ وقت درهیچ جایی سرکارنباشند چون وجود این آدمهای کله پوچ باعث ضایع شدن حقوق انسانی وتوهین به کرامت انسانی خواهد شدشما که برداشتتون ازسخنان این خواهر شاغل وشرافتمنداینقدر ابتدایی وعصر حجری بود همون بهتر که درهیچ سازمان یا اداره ای شاغل نباشی این عین لطف ورحمت عام خداوند است

 10       2 
* پست الکترونیکی: mehdi_rasti@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 14 تیر 1388 - 23:57
نظر: با سلام خدمت تمامی همکاران واقعا زحمتکش در عسلویه و ماهشهر .و خدمت جناب آقای مهندس نژاد سلیم . بنده یکی از نیروهای ایشان در بندر امام بودم .ایشان و بسیاری از مدیران این بخش قصد داشتند شرایط متعادلی برای نیروهای بخش تولید فراهم آورند و دیدگاههای مدیران ارشدتر این نبوده و نیست . عمیقا مشکا خواهر گرامی که مشکل اکثر پرسنل جنوب است را درک میکنم . بنده در مدتی که در ماهشهر که شرایط زندگی در آن از عسلویه به مراتب بهتر بود کار میکردم هم خودم و هم خانواده ام دچار افسردگی شدید شدیم که تا به امروز عواقب آن وجود دارد و در وضعیت تحصیلی فرزندم نیز کاملا نمایان شده است . چند ماه قبل برای مدت کوتاهی مجددا به عسلویه و ماهشهر رفتم و به سختی توانستم اشک خود را برای وضع تاسف بار همکاران علی الخصوص خانواده آنها و فرزندان ایشان پنهان کنم . باید اساسی فکری کرد چون این سرمایه های ایران است که برای همیشه خاموش می شوند . هر کاری و هر کمکی حتی فکری هم که بتوانم می کنم و در خدمت همکاران بزرگوار آنجا هستم.
 7       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 00:36
نظر: حفظ کرامت انسانی ؟ کجا ؟ عسلویه ؟
من از کارمندان پتروشیمی در منطقه عسلویه هستم. بیش از 1 سال است که به منطقه آمده ام. متاسفانه از مشکلاتی که تا الان پیدا کرده ام 2 تا رو خدمت همدردان عزیز عرض می کنم:
1. مشکل تنفسی ( تنگی نفس‌ )
2. مشکل کاهش گلبول های سفید خون
من از دوستانی که فرموده بودند خانم ها می تونن کار نکنن و تو خونه بشینن می پرسم آیا همه مردان اینقدر لایق هستند که نصف مغز متفکر جامعه در منزل بمانند ؟
آیا همه مردان درآمد کافی دارن که ما بخواهیم در منزل بمانیم ؟
آیا فکر نمی کنید همین طرز فکرها باعث شده جامعه ما از اروپا و آمریکا و کم کم از بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی عقب بیفته، آیا فکر نمی کنید که نه تنها زنان می توانند بلکه باید در جامعه حضور داشته باشند چرا که توانایی های هر فردی ( چه زن و چه مرد ) مکمل هستند و هر جامعه وقتی از همه ظرفیت هایش استفاده کند می تواند موفقیت هایش را تکمیل کند ؟
پس بیراهه نرویم و مشکل را حل کنیم نه مشکل را با یک مشکل بزرگتر جواب دهیم.
اینجا عسلویه است. روزی 13 ساعت کار، شب خواب، فردا کار و ... من معلم نیست که در هفته 24 ساعت موظفی داشته باشم، من معلم نیستم سه ماه تابستان در خانه باشم و حقوق بگیرم. من در هوای آلوده عسلویه دارم زندگی ام را فدای کار می کنم... نه دیگر با برخوردهای غیرمسوولانه مدیران دیگر احساس مسوولیتی برای من هم نمانده... من دارم فدای لقمه نانی میشوم.
 15       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 00:37
نظر: پناه بر خدا باید برد از دست شیتان دوپا
ای کاش ما آدمها قدرت قبول واقعیت رو داشتیم
ای کاش به جای شعار اهل فکر وعمل بودیم
ای کاش به جای خودبینی و خودهای را به دگر بینی میدادیم
ای کاش انسان یکمی فقط وفقط یکمی ارزش داشت
ای کاش مدیران تصیمیم گیر در مورد وضعیت این منطقه خود ساکن اینجا بودند
ای کاش محیط زیست شجاعت اعلام میزان آلودگی هوا وتاثیر آن بر ما انسانهای شاغل در منطقه را داشت
ای کاش ای کاش ای کاش و باز هم ای کاش آخه تاکی
کجایند مردان بی ادا کجایند مردان ..........
فراموش نکنند که حق الناس راهم خدا نمیبخشد بله حق الناس پناه بر خدا پناه بر خدا وباز هم پناه برخدا
ای خدا هیچ دادرسی مثل تو نیست به داد ما مظلومان ساکن در این منطقه که مجبور به کار در این منطقه هستیم برس ای دادرس توانا
خواهر عزیر از شما میخواهم که صبرپیشه کرده و توکل به خدار بزرگمان داشته باشید چرا که اوست قادر به هر کاری نه مخلوقات ضعیف او....

 6       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 10:51
پاسخ: ای خدا وقتی که میگویند در این مناطق سهمی به بومی های تحصیل کرده بدهند تو شاهد باش ما داد میزنیم که این یعنی تبعیض.
ای خدا تو شاهد باش که سختی فقط باید برای بعضی ها باشد نه ما بچه های مناطق خوش اب و هوا
ای خدا تو شاهد باش که این مناطق فقط باید قلک ما باشند برای رفاه ما
ای خدا زودتر مابتوانیم برویم شهر ودیارمان و اینجا بماند برای پیمانکارها

 1       0 
* پست الکترونیکی: m_n@yaho.       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 01:15
نظر: عسلویه را نمی توان عوض کرد.ولی کار این خانم وجای این خانم میشود عوض کرد .در صورت .فشار زیاد کاری ،ترک کار واستخدام در جای دیگری .با کمک مدیران این دولت مهر بان پیشنهاد .میشود.
 6       6 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 18:01
پاسخ: اینها مشکل همه کسانی است که اینجا کار میکنن اعم از زن و مرد نه تنها مشکل این شخص
 6       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 03:48
نظر: از جناب آقای نژاسلیم و تیم قوی آنها و از مسولین محترم وزارت نفت تمنای حضور مداوم در عسلویه را داریم بخدا عسلویه خیلی با ماهشهر اختلاف دارد خیلی شرایط بدتر است من هردوجا را بوده ام 10 سال ماهشهر و دو سال عسلویه اما دوسال عسلویه فدای یک روز ماهشهر . من در ماهشهر کار ی می کردم تا زندگی کنم اما اینجا برعکس است دوهفته مثل ماشین دوندگی یک هفته استراحت هم از استرس کار اعصاب خانواده را بهم می ریزم.
لطفا قضاوت کنید؟
اینقدر حرف از شرایط یکسان نزنید خواهش میکنم.به داد عسلویه برسید.
 13       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 06:50
نظر: خواهشاً‌ افرادی که ان اقا را بی مخ و مال عصر حجر خواندند و خود آن اقا که این خانم را که به خانه نشینی توصیه کردند و تربیت فرزند ، بیایید کمی با خود فکر کنیم که وظیفه مادری چیست نه اینکه ماندن خانمها در خانه دلیل عقب ماندگیشان هست اما ایا در توانمان هست ایا فرزندی که حتی احساس مادر داشتن در ان سرکوب می شود فردا در جامعه دچار چه بحرانی است من خودم کلاً با کار خانمها به این دلیل بیرون از خانه و کارهایی که با مرد سروکار دارد مخالفم چون خانمها گل هستند و گل تاب و توان میوه دادن را ندارد تاب و توان ندارد با این مردها که مانند درخت هستند و ذاتشان میوه دادن هست و زمخت هستند مواجه شود خواه نا خواه له می شود چه خود بفهمد چه نفهمد و این را هم هر کسی باید خود تشخیص دهد در راستای بندگی کردن. خانم محترم من هم واقعاً با این ساعت کار در کلاً صنعت نفت برای خانمها مخالف هستم چون در راستای احیای حقوق زن و پایمال نمودن اینکه زن باید بیرون از خانه کار کند تا استقلال داشته باشد خودمان داریم با دست خودمان خودمان را له می کنیم من نمیگویم چرا کار برای زنها ؟ اما وظیفه مادریت چه ایا تا به حال حتی توانسته ای یک کتاب برای تربیت فرزندت مطالعه کنی ایا وقتی خسته و کوفته به منزل می رسی ایا رمقی داری که حتی با همسرت به یک پارک بروی و گرنه با این حرفها عصر حجر و اینها نیاییم خودمان را گول بزنیم مواظب باش پرپر نشوی
 5       5 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 00:21
پاسخ: سلام
از این عزیز یه سئوالی داشتم اینکه آیا آقایان تاثیرشان در تربیت کودک کمتر است؟ آیا انها وقت برای خانواده دارن؟

 3       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 16:41
پاسخ: برادر به نکته خوبی اشاره کردی. اما یادت رفته در چه زمانه ای زندگی میکنیم. من هم یک زن هستم و در این صنعت با رشته ای فنی در حال کار. از امتحان و مصاحبه برنده بیرون آمدم و به خیال اینکه برای صنعت مفید خواهم بود وارد شرکت پالایش نفت....شدم. اما دریغ و افسوس دیدم ما قبل از رشد صنعت به رشد فکر نیاز داریم. من هیچگاه ادعا نکرده ام از لحاظ قدرت بدنی با یک مرد برابرم اما از لحاظ قدرت فکر چه؟ متاسفانه ماها فکر میکنیم مهندس باید تا آرنج در روغن غرق باشد تا بتوان او را شایسته و کاردان شناخت در حالیکه هر صنعتی به مغز متفکر و نیروی خلاق هم نیاز دارد. و نکته دیگر اینکه من میتوانم مثل گل در خانه بنشینم و به خودپروری مشغول باشم اما در این اوضاع اقتصادی با همسری که شاغل شرکت فخیمه نفت هم نیست و حقوق بخور و نمیرش چه کنم؟ آیا محبت مادری تنها میتواند کمبودهای مالی فرزندم را پر کند؟ آیا باید به همسرم به چشم ماشین پولسازی نگاه کنم که باید فقط و فقط برای پرورش گل!! جان بکند؟ مطمئنم از کارمندان قدیمی یا مجرد هستید که نفستان از جای گرم بلند میشود
 6       4 
* پست الکترونیکی: karshenas@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 09:44
نظر: مدیریت محترم نفت نیوز انعکاس اینخبر توسط شما باعث تشکر است ولی به این خواهر عزیز بفرمایید خواهر عزیز ایا شما فکر میکنید این اقایان محترم که در تهران نشته اند این موضوعات و یا بعبارتی از حال امثال شما بی خبرند ؟ .... با تشکر ازنفت نیوز
 7       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 17:03
نظر: سلام . ..
عسلویه فقط برای افرادی است که سالهای آخر خدمت خود را سپری میکنن،تا با گرید و مزایای بالا وسمت هائی که حتی خوابش را نمیدیدند باز نشسته شوند/اینجانب دو سال در آنجا بصورت رسمی شاغل بوده ولی بعلت دچار شدن به افسردگی خیلی زیاد ترک کار نموددم در حال حاضر در یک شرکت خصوصی در تهران شاغلم و رضایت کامل دارم.باور کنید هنوز هم یاد آن دوران می افتم افسرده میشوم.به همه شماها توصیه میکنم بهترین دوران زندگی خود را تباه نکنید،بیاد داشته باشید دوران جوانی یک دوره در طول عمر انسان بیشتر نیست.
 13       2 
* پست الکترونیکی: a.kolsoomi@gmail.com       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 21:26
نظر: جناب اقای میرسلیم.اگرمدیران ومسئولین پتروشیمی به شکوائیها کارکنان رسیدگی دلسوزانه میکردند ومنتظرسفارش دیگران نمی شدنداین همه مشکلات دراسرع وقت حل میشد.
نمونه بارزاین. نامه نگاری 8ساله بنده بامدیران شرکتهای تابعه جنابعالی دررابطه باواگذاری منازل سازمانی ومنازل بشرط تملیک شهرک بعثت ماهشهر می باشد.که لاینحل مانده.باتشکرازدست اندرکاران سایت نفت نیوز بخاطراحقاق حق کارکنان.
 5       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 15 تیر 1388 - 23:25
نظر: خواهشمنداست فکری به حال نیروهای شاغل درپالایشگاه بندرعباس،خصوصا پرسنل تعمیرات بکنید.دراینجا علاوه برمشکلات بالابه بهانه اصلاح الگوی مصرف ،اضافه کاری پرسنل راپایین آورده وبه شصت ساعت رسانده اندواین درحالیست که دربرخی ازادرات وزارت نفت درتهران سی ،چهل ساعتی اضافه کاری همینجوری جهت کمک به دریافتی پرسنل میدهند!!!متاسفانه پست خالی هم درجاهای خوش آب وهوا جهت انتقالی پیدانمیشه!!!مگرخدابه دادپرسنل زحمت کش وزارت نفت درجنوب برسد.
 4       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 00:28
نظر: سلام خدمت تمامی هموطنان عزیزم.
واقعا کار کردن و زندگی در عســـــلــویـــه شدیدا سخت می باشد.و بخصوص الودگی هوا هرچند برای یک الی 10 سال ولی بلاخره یک روز به دیار خود و پیش خانواده عزیز خود بر می گردید در اینجا مبتکران و متفکران عظیمی هستند که مشغول به کار هستن و با همفکری خود دارن شرکتهای عظیمی را احیا می کنند ولی ایا هیچوقت از خودتان پرسیدید سختی که بقول خودتون دارین میکشین بومیهای این منطقه نتنها پدر و مادر و یک خانواده بلکه فرزندان و خواهر و برادر و تمام قوم و خویش دارن میکشن از خودتون پرسیدین که چرا تمام خانواده باید سرطان بگیرن و مشکلات ریوی داشته باشن و همه با هم بمیرند؟ از خودتون پرسیدین که به اینها کار داده نمیشود در عوض باید تابان بیماریها هم بدهند؟ از خود پرسیدین که خرج دوا و درمانشان را چه کسی می دهد؟ چرا کسی به فکر اینها نیست.شما که با مسئولیت خودتان اومدین اینجا برای کار و در عوضش دارین پول و امکانات می گیرین انتظار این را دارین که بلاخره به خانه و کاشانه خود بر می گردید شاکی هستید پس مردم بیچاره عسلویه چرا باید تابان همه اینها را بکشند که الودگی اینجا زنده زنده انها را به تابوت مرگ بیفرستد منم یکی از بومیهای اینجام و ادعای جوانی می کنم ولی کدوم جوانی ؟جوانی که هیچوقت مثل بقیه هموطنانش طعم زندگی و امکانات و اموزش و رفاه را نکشیده !!!پس اگه کسی هست که کمک کند بنظر من کمک کردن به مردم عسلویه در الویت است....
 10       0 
* پست الکترونیکی: ramtin_pasereiron@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 09:02
نظر: خیلی نا شکری خانوم . کی میگه از حد اقل امکانات استفاده میکنید . من خودم ساکن جم هستم امکاناتی که شهرک شما دارد هیچ جای دیگه نداره. یه کم به زندگی قبلی خود فکر کنید میبینید که بهترین زنگی برای خودتون ساختین . شکر گذار باشید.
 7       10 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 16:02
پاسخ: چه امکاناتی؟؟ 1-ما در حداقل امکانات زندگی میکنیم2- اگر اینجا را مملو از امکانات نیز بکنند بدرد سکونی افراد شاغل در یک منطقه آلوده مانند عسلویه نمیخورد3-چه کسی بیماریهای مختلف جسمی و روحی را که به آن دچار شده ایم میبیند؟؟؟4- چه کسی میداند ما 1 ساعت وقت برای فهمیدن زندگی نداریم!!ما ماشین وار زندگی میکنیم5- شما که شاغل نیستید شما که با مشکلات ما آشنا نیستید چگونه قضاوت میکنید؟؟؟
 6       1 
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 23:21
پاسخ: درپاسخ بهramtin_pasereiron@yahoo.com
اقای محترم چون شما ساکن جم هستی وروحیات خود باآب وهوای آن منطقه سازگاراست میبایست همه مثل شماباشند -مثل شما فکرکنند-مثل شمازندگی کنندو.....امکانات آن منطقه باامکانات مراکز استان زمین تاآسمان تفاوت دارد.درضمن شایداین خانم محترم هزارویک گرفتاری ازجمله مشکل روحی (خانوادگی )داشته باشد وحاضر به بازگوئی آن نیست شما چطور به خوداجازه می دهی بجای اون فکر ویااظهارنظرکنی .کمی واقع بین باش.بنده ازسال70تا83درشهرک ممکوساکن بودم اماازسال73تابحال همسرم از مشکل روحی رنج می برد آیا زندگی دراینچنین مکانی(عسلویه-ممکو)با تهران و...فرقی ندارداگرامکانات دنیاراداشته باشد درمقابل شهرهای بزرگ صفراست آقای محترم.

 5       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 15:52
نظر: این خانم گرامی اگر می خواهند در جای خوب کار کنند بروند کارخانه ادکلن سازی که نه بوی بد دارد و نه سختی کار.
 1       14 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 18:00
نظر: ما کارمندان در عسلویه چی؟ بدلیل آلودگی هوا در تهران دو روز تعطیلی اعلام شد. و با اینکه در همین دو روز در عسلویه هم ، آلودگی شدید داشتیم ولی بر عکس تهرانی ها، تعطیلی در کار نبود. شاید چون ما در عسلویه حداقل دو بار در ماه شاهد بروز چنین آلودگی هایی هستیم دیگر آب از سرمان گذشته و نیازی به تعطیلی نداریم .نه تنها آلودگی گرد و غبار بلکه آلودگی سوختن گازهای سمی نیز که 30 روز در ماه استنشاق میکنیم. مگر خون کارمندان تهرانی از ما رنگین تر است.؟؟
 12       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 18:13
نظر: با سلام خدمت همه خوانندگان
به نظر من جای هیچ گونه دلسوزی وجود ندارد.
بنده از سال 79 که پتروشیمی ها در عسلویه هیچ گونه وجود خارجی نداشت با کلی وعده های فریبنده به استخدام شرکت گاز پارس جنوبی در آمدم و بعد 2-3 سال فهمیدم که عسلویه سرابی بیش نیست و این حقوقی که به ما میدهند پول خون ماست.
ولی امثال این خانم فرصت تحقیق از ما را داشتند ولی فقط به خاطر حقوق و از روی طمع به این منطقه هجوم آوردند.
من به شخصه به خیلی از دوستان گفتم اشتباه من را مرتکب نشوند، گوش ندادند و پشیمون شدند.
این راهی است که خودش انتخاب کرده تا در حداقل زمان صاحب خانه ، ماشین ، درآمد بالا و .....شود . تو این دنیا هم هیچ چیز را به مفت نمیدهند.
در حال حاضر هم خود کرده را تدبیر نیست
 2       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 18:51
نظر: بهترین راه حل برای همه مشکلات ذکرشده این است که دولت طرحی تصویب کند تاهیچ نیرویی بیش از 5سال درصورت توافق کارمند درمناطق بدآب وهوا باقی نماند و کارمندانی هم که درمناطق خوش آب و هوازندگی می کنند بالاجبارباید به مدت 5 سال در مناطق بدآب وهوا کارکنند دراین صورت هیچ کس مجبورنیست که به طوردایم در مناطقی مثل عسلویه کارکندوجان وسلامتی خودش راباحقوقی که نسبت به ساعات کاری ناچیز است تلف کند.
 6       2 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 19:02
نظر: بنظ بنده باید در ضرائب شرکت نفت بخصوص بخش پتروشیمی که با مواد ْ
آلوده سروکار دارند تجدید نظر شود البته شایعاتی وجود دارد و ما همچنان منتظریم
 7       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 19:24
نظر: دوست عزیزی که میگه تو شهرک شما امکانات است اول بفرما چه امکاناتی
ببینم منظورت اون استخر وسونا وجکوزی است یا باشگاه فرهنگی ورزشی یا سینما .البته اینها را با تمسخر گفتم دوست عزیز شاید شما توی عمرت امکانات ندیدی که به آب معدنی میگی امکانات یا خودت اینجا زندگی میکنی که برات خیلی متاسفم برای این طرز فکرت یا در شهر دیگر زندگی میکنی که باصطلاح اقماری هستی که معلومه چون زورت میاد چون علاوه بر امکانات اقماری 14-7 بودن چشمت به همین ابمعدنی وچیزهای جزئی دیگه است که به خانواده های بدبخت به خاطر محرومیت اینجا میدهند میخواهی به تو هم بدن تو شهر خودت
 9       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 19:54
نظر: جناب آقای نژاد سلیم
با سلام و خسته نباشد
احتراما به استحضار می رساند تمام مواردی که تاکنون یاداشت شده است همه از کاستی های بیشمار منطقه واقعا محروم عسلویه می باشد اینکه جمعی از افراد یک ملت در این منطقه مشغول به کار می باشند همه برای اهداف تحقق توسعه در ایران است و این ارقیت ملی موجب بهم رساندن این صنایع و بخشهای توسعه در سازمان پتروشیمی می باشد اگر این افراد نتواند از نظر روحی و جسمی در سلامت به سر نبرند نه تنها سازمان پتروشیمی بلکه همان تحقق توسعه دچار مشکل می شود این یعنی ایران دچار مشکل می شود این یعنی یم دست صدا ندارد اگر همه ما باهم باشیم و همه را مثل خودمان بدانیم و جزیی از خانواده خود محسوب کنیم دیگر چنین مواردی پیش نخواهد امد و انجا سرای دیگری خواهد بود من در این لحظه که این پیام را برای شما مسئول محترم می فرستم در این منطقه با آب و هوای بسیار اسفناک این چند روز و گردو غبار بسیار زیاد و گرمایی که همراه با شرجی شدن بسیار است سوالی دارم آیا مادر این صنعت انسان نیستیم ؟
چگونه در تهران با مقدار بسیار کمی از این گردو غبار یا شهرهای بزرگ تعطیلی اعلام می کنند ولی ما باید در این شرایط بسیار سخت از صبخ علی الطلوع 6 صبح بیائیم و 6 عصر برگردیم آیا شمایی که در ماهشهر بودید و در همه مناطق سر می زنید حاضر هستید در این شرایط خانواده اتان اینجا حضور بهم رسانند .
چرا؟
واقعا به این سوالات در ذهن خود پاسخ دهید شاید ما هم بتوانیم مورد لطف قرار گیریم
بسیار سخن گفتم مرا ببخشید آرزوی بهترینها
 14       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 20:24
نظر: خوب مجبورکه نیستند مثل مردهها هم خرجی خانواده راکه نمیدهند استعفائ دهند تامجب ایجاد اشتغال برای یک جوان جویای کارنیز بشوندوبه فرزند خویش هم رسیدگی بشتری نمایند ضمن اینکه درشرکت ما خانمها امپراتورهستند
 2       8 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 22:11
پاسخ: فکرت را وسعت بده برادر. خیال هم برت نداره. امپراطور کجا بود؟ پاشو بیا تبریز تا ببینی تبعیض یعنی چی. تازه نکنه هر زنی که شوهر داره باید بشینه خونه؟ همین کارها رو میکنید که واسه زن و بچه اتون فقط به چشم ماشین پولپرداز هستید دیگه
 3       1 
* پست الکترونیکی: abadan2020@gmail.com       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 23:30
پاسخ: آقای محترم انصاف هم خوب چیزیه.بارفتن این وآن مشکل بیکاری جوانان حل نمی شه .این همه بازنشسته شدند یک چهارم هم جایگزین نشدند.بیکاری ریشه درجای دگردارد.همه خانمها وهمه مردان امپراطور نیستند.شماازکجا متوجه امپراطوری این خانمید.
 3       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 22:21
نظر: با سلام خدمت تمامی دوستان*****
من هم یکی از کارکنان شرکت نفت شاغل در منطقه عسلویه هستم.آلودگی، مشکلات روانی ناشی از نوع کار و شدت آلودگی و همچنین مشکلات جسمی و تنفسی کارکنان و حتی ساکنان بومی این منطقه خیلی فراتر از این مطالبی است که خواهر بزرگوارمان و دوستان عزیز عنوان فرموده اند. مثلاً خود بنده که تا بحال به دلیل بیماری به دکتر مراجعه نکرده بودم مدتیست دچار سردرد های شدید، حالت تهوع و ... می شوم. از دوستانم نیز کسانی را می شناسم که دچار بیماریهای تنفسی و مشکلات عصبی شده اند. یعنی صرف نظر از سختی و استرس های ناشی از کار و دوری از امکانات، حضور در این منطقه به شدت زیانبار است.البته برای خانواده های ساکن در جم امکانات نسبتاً مناسبی نیز در نظر گرفته شده که شامل افراد زحمتکشی شبیه خواهر بزرگوارمان که از قبل از طلوع تا پس از غروب را در منطقه آلوده عسلویه می گذرانند و همچنین کارکنان ساکن در عسلویه که حداقل دو سوم هر ماه را شبانه روز با این مشکلات می گذرانند، نمی شود.
جناب مهندس نژاد سلیم
لازم است خدمت شما عرض کنم طبق پژوهش های دانشگاه واحد علوم و تحقیقات که سال گذشته در روزنامه همشهری چاپ شد: آب و هوای عسلویه 100 برابرآلوده تر از آب و هوای تهران است. این در حالیست که پنج پالایشگاه گازی 6 تا 10 پارس جنوبی هنوز به بهره برداری نرسیده بودند. شما و مسئولین نیک اندیش به خوبی واقفید که آنچه برای یک صنعت و برای یک کشور پویا سرمایه محسوب می شود نیروی انسانی سالم ، شاداب و پویا است. آیا نباید این سرمایه را اجر نهیم.
من و همکارانم به کرات درخواست های کتبی و شفاهی خود را مبنی بر مشکلات این منطقه و راه حلی برای حل آنها به مسئولین خود که در تهران ساکن هستند، ارائه نموده ایم و چیزی که پاسخ گرفته ایم مضمونی جز این جمله نداشته است: همینه که هست.
جناب آقای وزیر و جناب آقای مهندس نژاد سلیم
با استخدام نیرو های جدید در کنار نیروهای با تجربه حاضر، هم میتوان بهره وری را افزایش داد و هم میتوان گوشه از مشکلات بیکاری جوانان را پاسخ گفت. و آنوقت خواهیم دید که با اجرای طرحهای اقماری هم قسمت اعظم مشکلات را حل کرده ایم و هم با اندکی تامل خواهیم دید در دراز مدت بسیاری از هزینه ها را کاهش داده ایم.*****
امیدوارم چاره ای اندیشیده شود چون همه ما مسئولیم و همه مسئولان میبایست پاسخگو باشند.

 22       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 17 تیر 1388 - 00:16
پاسخ: دوست عزیز سخن هر چه گفتی همه راست بود.
به امید آنکه یک مسئول مسئول پیدا شود و به دادمان برسد....

 7       0 
* پست الکترونیکی: saman-1352@yahoo.com       کشور: سه شنبه، 16 تیر 1388 - 23:13
نظر: تا زمانی که طرز فکر مدیران ما این باشد که شرکت ما را برای رفع مشکلات خودش استخدام کرده است نه برای رفع مشکلات ما بایستی برده انها باشیم
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 17 تیر 1388 - 01:10
نظر: رفع مشکلات یک اصل است اما زیاده خواهی هم یک اصل ....
البته امیدی به درج مطلبم ندارم. نفت نیوز: لطفاً مطالب خود را بدور از کنایه و قابل فهم برای مخاطب تهیه کنید تا حذف نشود.
 0       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 17 تیر 1388 - 08:42
پاسخ: مطلب من کاملا واضح و بدون کنایه بود منتهی شما احساس میکنم چون فارغ التحصیل یکی از همین دانشگاه های ما هستید و با مذاقتان جور در نیآمد درج نکردید بهرحال رفتار ناپسند شما در عدم درج نظر من حاصل همان چیزی است که نوشتم و برایتان بشدت متاسفم ای کاش حداقل هیات تحریه اتان مشخص بود تا بدانیم این سایت ایا انفرادی است یا واقعا دارای حساب و کتابی است تا اینگونه با نظرات خوانندگانتان رفتار نکنید بهر حال برای اینگونه برخوردتان متاسفم اما نه برای خودم بلکه برای شما که از اصول کار حرفه ای بدور هستید .
اگر شهامت دارید مطلبم را درج کنید تا دیگران قضاوت کنند

 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 21 تیر 1388 - 18:24
نظر: با مطالعه نامه همکار عزیز و همچنین نظرات مختلف خوانندگان مطلب چند نکته به نظرم رسید که شاید گفتنش خالی از لطف نباشه:
1-آقایان و خانمهای محترم ما همگی جزئ یک خانواده هستیم-خانواده بزرگ نفت- به نظر من در این مورد توجه به جنسیت فقط پاک کردن صورت مسئله است همه ما چه زن و چه مرد با اهدافی که برایمان مهم بوده است وارد این خانواده بزرگ شده ایم پس اول باید متوجه باشیم که این مشکل همه ماست
2-واقعیت این است که تقریبا همه کسانی که در بخشهای جنوبی مثل ماهشهر و عسلویه شاغلند احساس می کنند که بخش مدیریت آنها را فراموش کرده و هیچ تلاشی در جهت بهبود وضع آنها صورت نمی پذیرد
مشکلاتی مانند: آلودگی هوا-طولانی بودن ساعات کاری-سختیهای گرفتن مرخصی-غیر ممکن بودن انتقالی به شهرهای دیگر-کمبود امکانات رفاهی حتی در تامین نیازهای اولیه زندگی و بسیاری مشکلات دیگر
3-مدیریت محترم پتروشیمی اگر واقعا می خواهد کاری انجام دهد باید به وضعیت پرسنل جنوب رسیدگی نماید و این شامل همه شاغلین است نه تنها شاغلین خانم عسلویه
آیا این مشکلات در مورد خانمهای شاغل در ماهشهر وجود ندارد؟
آیا آقایان شاغل در عسلویه یا ماهشهر مشکلاتی ندارند؟
آیا خانواده شاغلین ساکن در جنوب مشکلاتی ندارند تا به آنها رسیدگی شود؟
آیا حتما باید صدای آه و مظلومیت ما به این صورت ملتمسانه به آسمان برسدتا تازه دستوری جهت پیگیری و نه تغییر وضعیت صادر شود
و تازه بعد از همه این دستورات من از شما می پرسم ضمانتی برای تغییر وضع موجود وجود دارد؟

 7       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: یکشنبه، 21 تیر 1388 - 22:10
نظر: من هم فقط برای اون عزیزی که گفته زن باید برود در خانه بنشیند باید فقط بگویم متاسفم و بس !!!!!!! آخه اول عزیز من موضوع رو بگیر بعد نظر بده . ان شا الله معاونت محترم به مشکل مطرح شده که گریبان گیر همکاران شاغل بخصوص در منطقه عسلویه اون زیاد بودن ساعت کاری بعضی از مجتمعهای پتروشیمی می باشد.
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 22 تیر 1388 - 22:15
نظر: به نظر من تنها راه رهایی از این وضعیت اسفناک که دامنگیر پرسنل علی الخصوص خانواده های آنها شده است اجرای طرح اقماری 14 روز کار 14 روز استراحت است.
از مسولین عاجزانه تقاضا دارم این مورد را بررسی و از کارکنان شاغل نظر خواهی گردد.و اجرکم عنداله...
 2       0 
* پست الکترونیکی: bahram_ar@yahoo.com       کشور: دوشنبه، 22 تیر 1388 - 23:25
نظر: با سلام خدمت آقای مهندس نژاد سلیم
جناب مهندس من اهل شهر تبریزم از سال 80 استخدام یکی از پتروشیمی ها در عسلویه شدم تا زمانی که مجرد بودم با تمامی مشکلات اینجا ساختم و چون مجرد بودم فشار زند گی قابل تحمل بود سال 86 ازدواج کردم و در تبریز ساکن شدم ولی بعد از چند ماه.به علت فشار زندگی اقماری مجبور شدم در شهرک پردیس ساکن بشم اما الان می بینم سختی زندگی در شهرک بمراتب بیشتر از آن دورانی بود که من در تبریز ساکن بودم (در ضمن من بیماری پوستی گرفتم که 5 سال درمان نمیشه)
لذا من از شما خواهشمندم دستور فرمایید حداقل گروهی امکان دو هفته کار و دو هفته استراحت ر در عسلویه برسی بکنند
با تشکر از شما

 6       0 
* پست الکترونیکی: nisoc.f@gmail.com       کشور: شنبه، 27 تیر 1388 - 22:52
نظر: من از مسوولان نفت نیوز تشکر می کنم که این محیط رو فراهم آوردن برای اینکه همکاران بتونن حرفاشون رو بزنن.

فکر می کنم این مشکلات توی 4 شرکت اصلی وزارت نفت وجود داره حالا یه جا کمتر یه جا بیشتر امیدوارم مسئولین به فکر این باشند که ریشه ای حلش کنند.هر چند ....
 0       0 
* پست الکترونیکی: nosrathdbibc@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 4 مرداد 1388 - 19:03
نظر: با سلام خدمت مهندس نزاد سلیم
من از کارکنان پتروشیمی بندر امام هستم در سال 82 استخدام شدم و متاهل هستم و دوست دارم در عسلویه خدمت کنم آیا این امکان وجود دارد که منتقل اینجا بشم.
با تشکر
 0       0 
* پست الکترونیکی: nojomi.m@razip.com       کشور: دوشنبه، 12 مرداد 1388 - 20:11
نظر: اینجانب از خارگ شروع و استخدام شدم . پس از 5 سال به ماهشهر و پتروشیمی انتقالی یافتم . اگر سنوات را حساب کنم بعد از 15 سال از دولتی به خصوصی تبدیل شدیم .
جالب این است که نیروهای رسمی که در قالب مدیریت هم از خصوصی دریافتی دارند و هم از خصوصی ، ناراضی نبوده و معترضین را نیز به بیکاری و کم کاری محکوم می کنند . خوب آن عده ای که در وزارت نفت استخدام شده اند. باید بدانند که تابعیت از قوانین آن را امضا کرده اند . ولی در قالب قوانین اداری یکسری حقوق را نیز برایشان در نظر گرفته اند . احساس من این است که ما باید علاوه بر احترام به مقرراتی که برای خود در برگ استخدام قائل شده ایم ، شامل حقوق ، مزایا ، محل کار ، شرایط سکونت ، بازنشستگی و...از حقوق انتقالی ، جابجائی محل کار ، اجازه استفاده از اضافه کار به تمایل و... نیز بهره مند شویم .
چرا انتقالی به شهرهای بالا مانند آن دوستی که در اصفهان کار می کنند را به ما نمی دهند ؟
حقوق تابع ضوابط است . ما پس از مدتها 19 تا 20 سال امکان انتقالی را به جایگاه مناسب نداریم . چون سمت سازمانی بالایی داریم ! سمت خالی نمی یابیم ! سمت خالی به ما نمیدهند ! تجربه دار شده ایم !!!! جنوبی هستیم !!!!!
بنابراین احساس می کنم در سازمان نفت کمی بیشتر باید از دیدگاه سازمانی کار شود . چرا در قدیم پدارنمان علاقه ای به انتقالی به تهران و... نداشتند ؟؟؟
خنده دار تر آن که ما را فروخته اند و به همین علت اجازه انتقالی را نیز به دوائر دیگر نفت را بگونه ای از ما گرفته اند !!
مثلا پالایشگاه آبادان نیروی پتروشیمی را بعلت پست سازمانی بالا ، با وجود تمایل به کاهش سمت سازمانی توسط خودمان قبول نمی کند !!!

 0       0 
* پست الکترونیکی: babak5787@gmail.com       کشور: جمعه، 16 مرداد 1388 - 21:48
نظر: با سلام
به نظر من بهتر است هر چه بیشتر از نیروهای بومی دو استان بوشهر و خوزستان استفاده شود تا همچین مشکلاتی پیش نیاید زیرا نیروهای بومی بهتر با شرایط اجتماعی و فیزیکی و محیطی آشنا هستند .
 1       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: چهارشنبه، 21 مرداد 1388 - 23:34
نظر: خواهش می کنم یک مسیول بیاد و یک نظری بده
 2       0 
* پست الکترونیکی: fariba_baba@yahoo.com       کشور: یکشنبه، 25 مرداد 1388 - 23:06
نظر: کاش من هم مثل شما در پتروشیمی استخدام میشدم.من شنیده ام کار در عسلویه به مدت 1 الی 2 سال موجب میشود که افراد بتئانند به میزان کافی سرمایه و همچنین سابقه کار داشته باشند که بعد از آن به شهر های دیگر مهاجرت کرده ود رکارخانجات دیگر استخدانم شوند. من به شما خواهر عزیز پیشنهاد میکنم از کار خود استعفا داده و جای خود را به افرادی مانند من که متقاضی کار هستم بدهید. با تشکر
 0       3 
* پست الکترونیکی:       کشور: جمعه، 1 آبان 1388 - 17:54
پاسخ: کدوم سرمایه کدوم کشک. شما هم متاسفانه فریب تبلیغات بیخودی را خورده ای. اگر 2 سال عسلویه کار کنی 3 سال باید بستری باشی تا بتوانی 4 سال بیشتر زنده بمانی
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: دوشنبه، 26 مرداد 1388 - 18:46
نظر: هرکاری از دست هرآدمی برنمی آید لیاقت وشایستگی به زن ومرد بودن نیست قدری بیاندیشید زنان هم حق زندگی دارند اگر روزهایی که زنان شب وزوزمشغول تحصیل بودند آقایان درکنار دریا وخیابان گردیهای شمال بودند الان هم باید چوب بیکاری را بخورند مشکل حل مشکلات کارکنان متخصص است نه کارگران ساده بی مهارت که هر کسی ازراه رسید پادشاه شود ضمنا این توقعات جامعه اززنان است که زنان مارا به میدان ومسلخ کارکشانده است نه طمع های ایشان
 3       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: پنجشنبه، 2 مهر 1388 - 19:02
نظر: دوست عزیز، نکته اول اینکه وقتی پست یک متخصص خانم یا آقا خالی باشد یک متخصص جای آنرا میگیرد نه یک ولگرد و علاف. ثانیا این ادبیات نامناسب که شما برای آقایان به کار برده اید امروز برای خانمها بیشتر صادق است.

دوستان، تخصص و کارایی ارتباطی به زن یا مرد بودن ندارد. لیکن در کنار کار و جدا از زندگی ماشینی ما نیاز به آرامش، خانواده و رفاه داریم. خوب است خانمها هم پستهای شغلی کشور را اشغال کنند ولی در شرایط بیکاری امروز و مسئولیتی که در اصل به عهده آقایان در خانواده ها قرار دارد، چه متخصص چه کارگر، مسلما اولویت با آقایان است. برای تشکیل زندگی ها و اداره خانواده ها. تازه این توقع که شما میفرمایید مگه فقط تو عسلویه برآورده میشه.

امید وارم خانمهای زحمتکش این مملکت از مهندس و مدیر گرفته تا کارگر، مثل این خواهرمون تعصبی فکر نکنند.
 0       0 
* پست الکترونیکی: 7982@yahoo.com       کشور: جمعه، 3 مهر 1388 - 19:24
نظر: آری زندگی زیباست ای زیبا پسند
زیبه اندیشان به زیبایی رسند!؟
هدفم نوشتن شعر نبود،خواستم بگویم در این نقطه دور افتاده زندگی زیبا نیست و با شعار هم نمی شود آن را زیبا کرد.
بسیاری از آنان که اینجا نظرات خود را طرح کرده اند نمی دانند ارزش منابع انسانی تا چه اندازه در اداره یک سازمان زیاد می باشد و یا شروع کار ازساعت 5:30 دقییقه تا 20:30 دقیقه یعنی چه(با صرف وقت ایاب و ذهاب)،آنهم در شهرکهای خوابگاهی مانند شهرک پردیس جم که نه مدرسه ای برای کودکانش دارد و نه حتی نانوایی درستی(به دلیل عدم کیفیت نان ساکنین با خودرو 30 دقیقه تا شهر فقط وقت برای ایاب و ذهاب صرف می کنند)،فرهنگسرا و رستوران و باشگاه و... که نبود آن جای خود دارد،زندگی کردن یعنی چه؟
اری اینجا فاقد امکانات پزشکی مناسب می باشد(بیشتر بیماران و اورژانسی ها به بوشهر یا شیراز منتقل می شوند)
و در حال حاضر آب، آری بحران این مایه حیاتی، در طول روز و در اکثر اوقات که کارکنان در منزل می باشند(ساعت 9 شب تا 5 صبح)،آب قطع میشود،قطعی آب برخی روزها حدود 14 ساعت می باشد.
آری این است بهای کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های واقعی
سرمایه گذاری برای خانه سازی بدون در نظر گرفتن ارائه هیچ امکاناتی حتی امکانات ابتدایی
مسئولینی که هیچ اخباری از حوزه مسئولیت خود ندارند!؟
آری ما نیز قانع شده ایم به زندگی ماشینی و رباتی، اما..
اما دیگر به شما و خود و این جامعه کمکی نمی توانیم کنیم چون ایده تازه ای فرا نگرفته ایم چون افسرده تر از آنیم که بتوانیم خلاقیت داشته باشیم ، چون انگیزه ای نیست که پاسخگو باشد
آری خواهرم همه پر دردیم و کسی نمی داند که ضرائب کار در عسلویه جواب این همه بی امکاناتی نمی باشد(هزینه ها نیز چند برابر می باشد)،در هر جای ایران در قبال 15 ساعت کار مفید، همین مقدار دریافتی می توان داشت با برخورداری از تمام امکانات و بدور از این همه آلودگی و فشار روحی(نمونه های زیادی داریم که عطای نفت را به لقایش از این بابت بخشیده اند)اما...
اما ما ایستاده ایم تا بسازیم و این حمایت مسئولین از ساکنین را می طلبد نه اینکه چون خود اقماری هستند درد این گروه را نفهمند و بهایی به آنان ندهند.
به نظر میرسد پیشنهادات زیر کارگشا باشد
1.تقلیل اجباری ساعت کار به 8 ساعت در روز بدون کسر دریافتی
2.تاسیس امکانات تفریحی و رفاهی نظیر سایر شهرکهای نفت
3.تاسیس و راه اندازی امکانات آموزشی مناسب جهت خانواده ها و فرزندان کارکنان
4.پیگیری مشکل آب و ارائه طرح مناسب آبرسانی
5.پیگیری حل مشکل گاز رسانی به شهرک
6.توسعه امکانات بهداشتی و جذب متخصصین کاردان پزشکی در بیمارستان توحید جم
حرف زیاد داریم و مشکل بسیار اما به همین رفع نیازهای اساسی نیز قانع ایم
 1       0 
* پست الکترونیکی: m_kaz56@yahoo.com       کشور: شنبه، 4 مهر 1388 - 06:10
نظر: با سلام.
بنده هم نوبتکار و شاغل جنوب هستم بزرگترین مشکل همکاران بنده اعم از مرد وزن نبود اینده روشن است.ایا اگر می دانستید پس از 10 سال که عسلویه کار کردید محل کار شما تغییر می کرد باز هم نگران بودید؟اگر می دانستید پس از 10 سال که کار کردید سرمایه ای فراهم اورده و بعد از ان با ارامش در هر شهر که می خواستید کار می کردید باز هم نگران بودید؟
مشکل جامعه کاری ما نبود منطق است که از ضعف قوانین پرسنلی شرکتها نشات می گیرد.ایا در کشور عربستان هم کارمندان مشکل ما را ندارند؟
اگر بنده بدانم سوابق کاری من در تمام ایران مورد تایید است ویک بیمه همگانی داشته باشیم در ان زمان با میل و اراده خود محل کارم را با توجه به نیاز مالی ودیگر شرایط انتخاب میکردم و تحمل سختی کار نیز سهلتر بود؟
 1       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: شنبه، 25 مهر 1388 - 19:31
نظر: با سلام.
اصولاً در شرکت ملی صنایع پتروشیمی و واحد های تابعه نیروی انسانی در درجه آخر اهمیت قرار دارد و حتی گاهی بازی کردن با زندگی و روح وروان انسانها به یکی از تفریحات و سرگرمی های برخی مدیران و روسای واحد ها ای این مجموعه تبدیل گشته است .که به دلیل گسترده بودن آزادی مدیران این گونه مجموعه ها حقوق انسانی و حتی قانونی را به راحتی زیر پا گذاشته وبا پرسنل خود هرگونه که بخواهند رفتار می کنند.متاسفانه علی رغم آگاهی مسولین npc ازاین گونه رفتار های کارمند آزارانه که گاه ممکن است به تباه شده زندگی یک انسان منجر شود تا کنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و بی تفاوتی تنها عکس العمل مسئولان محترم است .همین جا خواهش می کنم که عزیزان کاملاً بی تفاوت حتی برای یک لحظه هم که شده خودشان را جای فلک زدگانی که از سر ناچاری و برای تامین معاش خود هرگونه ظلتی و بی عدالتی را درواحدهای زیر مجموعه شان به جان می خرند بگذارند و این گونه بی تفاوت شانه های خود را در برابر این همه بی عدالتی و ظلم بالا نیندازند.آن چه شیران را کند روبه مزاج*احتیاج است احتیاج است احتیاج آدم از دیدن این همه بی عدالتی و ظلم و اینکه میبینه چه آدم های شریفی دارن قربانی عقده های یک سری افراد نالایقی میشن که فقط بخت و اقبال و رابطه آنها را به جایی رسونده که حتی خودشون هم باور نمی کنن ، دلش می سوزه .به قول فرهاد : من دلم سخت گرفته است از این میهمانه خانه روزش تاریک .
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: شنبه، 25 مهر 1388 - 19:41
نظر: به نظر من اگه بخوایم زیر مجموعه ها ی وزارت نفت را از نظر اهمیت رسیدگی به منابع انسانی بررسی کنیم طبق تجربیاتی که من دارم .جدای از شرکت ملی نفت ایران که جایگاه خاصی خودش را در این زمینه به علت قدمتش داره ، شرکت ملی گاز داره بهتر از سایر زیرمجموعه ها عمل می کنه .پالایش و پخش هم عملکرد خوبی داره اما پتروشیمی عملکردش ضعیف .....تنها چیزی که براش مهم نیست نیروی انسانیه من این را خودم به چشم دیدم ....
 2       1 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 28 مهر 1388 - 14:37
نظر: با سلام به دوستان عزیزم و خواهر عزیز خیلی متاسف شدم نسبت به این درد واقعا در ناک
متاسفانه تمامی این مشکلات بر میگردد از انجای که تمامی مدیران در هفته شاید سه روز در این منطقه ساکن باشند پس چگونه انتظار داشته باشیم درد دل ماررا متوجه شوند جالب اینجاست در دفتر تهران مینشیند جلسه می گیرند و تصویب میکنند و کپی آن را جهت اجرا به شهر نفرین شده میفرستند تا زمانی این روش ادامه داشته باشد همین میباشد و بد تر ازاین هم خواهد شد
 1       0 
* پست الکترونیکی: m55n@ymail.com       کشور: چهارشنبه، 13 آبان 1388 - 18:45
نظر: سلام خدمت تمام مهندسین عزیز
اول اینکه ما به همونشم راضی هستیم
من یه ماه دیگه سربازیم تمام میشه و نمیدونم چیکار کنم
یک سال تو یه شرکت پیمانکاری برق(نیرورسانی-ضعیف-متوسط) کار کردم
به نظر شما کجا دنبال کار بگردم؟ یا برم دنبال کسب مهارت؟
اگه راهکار مناسبی دارید برام mai کنید ممنون میشم
 0       0 
* پست الکترونیکی: -       کشور: دوشنبه، 2 آذر 1388 - 21:00
نظر: با سلام این بدبختی متاسفانه سر تمامی خانمهای پیمانکاری دارد درمیآید اینهمه سابقه کار و هنوز اندر خم یک کوچه بعد یک عده ای دارند راحت رسمی میشوند افرادی مثل ما با سابقه بالا نظاره گر اینهمه ناحقی باشیم. اگر آخرتی هست مطعن باشید باید جوابگو باشید.
 0       0 
* پست الکترونیکی:       کشور: سه شنبه، 8 دی 1388 - 21:20
نظر: با سلام
به نظر من یکی از مهمترین علل عمده مشکلات ما درمحیط های کاری که متاسفانه علاوه بر ضایع شدن توانمندی های عظیم منابع انسانی آثار بسیار زیانباری هم از نظر روحی و شخصیتی در افراد به جا می گدارد برمیگرددبه اینکه اکثر مدیران در کشور ما بدون طی کردن بسیاری از مراحل لازم برای قرار گرفتن در سمت های مدیریتی و حتی گاهی بدون پشت سر گذاشتن آموزش های پایه خصوصاً در نحوه استفاده درست از نیروی انسانی و به کارگیری درست این منابع عظیم و توانمند ،یک شبه و براساس ملاک های نامشخص وگاهاً نادرست رهبری گروهی را عهده دار می شوند که متاسفانه گاههاً مشاهده شده که روش هایی کاملاً شخصی و بدون پایه علمی را در مجموعه خود به اجرا در می اورند که عمدتاً یا نتیجه عکس داده و یا منجر به اتلاف انرژی و توانمندی های نیروهای باارزش و مستعد کاری شده است .بنابراین لزوم طی کردن مراحل و اموزش های لازم مدیریتی می تواند قسمتی از مشکلاتی را که اکنون نیروی کاری جوان و با انگیزه و دانش اموخته امروز با آن دست و پنجه نرم می کند حل کرده ونتایج مثبت تری حاصل کند .در یک کلام مدیران را دانش آموخته کنید .
 0       0 

   آخرین مطالب سایت  
  بنزین های وارداتی فاقد شاخص های یورو ۴ است
  اداره کشور با فروش ذخایر زیرزمینی شبیه «بچه‌پولداری ملی» است/ کشور باید با هوش جوانان اداره شود
  احداث ۱۰۰۰ جایگاه جدید CNG در ۵ سال آینده/ بررسی تعیین سهم CNG در سبد سوخت آغاز شد
  تحقیق و تفحص از بنزین‌های وارداتی/ جزئیات طرح نمایندگان
  حبس پول‌های پتروشیمی ایران در کره‌جنوبی/ دلایل خروج عمان و هند از طرح‌های پتروشیمی
  ارزیابی متقاضیان طرح بهینه سازی مصرف سوخت 600هزار موتورخانه
  آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی
  رئیس توتال در سانحه هوایی کشته شد
  بسترهای جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم می شود
  برای مشاهده فیش حقوقی مشکل داریم
  مشکل تمام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی نفت حل شد/ مدعیان آلایندگی بنزین، اسناد معتبری ارائه ندادند
  صنعت نفت را 2 ساله خودکفا می‌کنیم
  زنگنه و دبیری عضو جدید هیئت مدیره مناطق نفتخیز شدند
  جوادی در اظهارات خود اصول دیپلماتیک را رعایت کند
  قرارداد وزارت نفت با ژاپن برای بازیافت گاز فلرهای خلیج فارس طی ۴ سال
  متولی تعیین سبد سوخت وزارت نفت است/ مشخص نبودن سهم‌ هر سوخت به چالش تبدیل شد
  بهره برداری پالایشگاه فاز ۱۷ و ۱۸ به تأخیر افتاد/گاز فاز ۱۸ به پالایشگاه ۱۵ و ۱۶ ارسال می شود
  وزیر صنعت عضو هیئت مدیره ۲۰ شرکت پتروشیمی است